Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Reklamowe szaleństwo Super Bowl 2012

 

fot. flickr.com/Stephen Luke

Najważniejsze amerykańskie wydarzenie sportowe dobiegło końca – tegoroczny mecz o mistrzostwo ligi futbolowej wygrali New York Giants. Jednak w meczu nie liczy się tylko gra, ale także widowisko towarzyszące sportowym emocjom.

Bardzo istotnym elementem SuperBowl są reklamy – nie bez powodu, ponieważ zeszłoroczny finał cieszył się rekordową oglądalnością aż 111 milionów widzów. W tym roku rekordowo wysokie są także ceny spotów reklamowych, które sięgają 160 000 dolarów za sekundę wyświetlania w telewizji. W 2012 roku wiele firm postanowiło wypuścić swoje reklamy jeszcze przed finałową rozgrywką. Na taki ruch decydowały się m.in. Honda oraz Volkswagen. Mimo to widzowie chętnie oglądali co ciekawego jeszcze przygotowali dla nich reklamodawcy.

Nie obyło się bez kontrowersji, które wzbudziła reklama ciężarówki Chevrolet’a. W ruinach miasta spotyka się pięciu mężczyzn, którzy ocaleli z katastrofy. Mogło być ich sześciu, gdyby nie fakt, że ten ostatni jeździł Fordem. Ani groźby, ani prośby ze strony przedstawicieli Forda nie wywarły zamierzonego efektu i GM nie wycofał kontrowersyjnej reklamy ze swojego repertuaru.

Wszystkie emocje związane reklamami emitowanymi podczas Super Bowl można wyrazić głosując na najlepsze najgorsze spoty na specjalnej
stronie: http://www.superbowl-commercials.org/.