Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Science of Attention, czyli co zapamięta użytkownik z content marketingu

W powszechnym rozumieniu content marketing to treści (najczęściej) tekstowe promowane w internecie. Okazuje się, że artykuły contentowe, choćby były napisane ultra poprawną polszczyzną i z kosmicznym polotem przez Katarzynę Bondę po prostu są zapominane… Dlaczego? Bo tak działa nasz mózg.

Stworzyłeś wspaniały content tekstowy, napracowałaś się przy CMSach, żeby jakoś to wyglądało, i co? Jak wykazuje najnowszy raport „Science of Attention”, 80% użytkowników internetu, najdalej po trzech dniach zapomina, że widziało efekty waszych wysiłków.

Wśród najczęstszych powodów ignorowania reklam, badani wymieniają ich nieadekwatność (55%), brak motywacji do oglądania treści reklamowych (35,7%) a także nadmiar materiałów reklamowych pojawiających się w sieci (30%).

Godzinna prezentacja w powerpoincie? Ponad połowa badanych wyłącza ją (lub się) w ciągu pierwszych 12 minut.

Długi interesujący tekst? Tylko 28% doczyta do końca.

 

Jak temu zapobiec?

Raport, opracowany przy współpracy z uznaną neurolożką kognitywną, dr Carmen Simon, sugeruje, że wysoką skuteczność skupiania uwagi osiągają materiały wideo (37% badanych z nich właśnie zapamiętuje najwięcej), oraz treści reklamowe podane w formie interaktywnej, wymagające od odbiorcy jakiegoś zaangażowania i zapraszające go do rozmowy – w przypadku takich prezentacji, aż 77% respondentów zapamiętuje kluczowe treści.

Skuteczne bywają także różne formy wynagradzania odbiorców. Warto też dbać o jakość materiałów reklamowych, przedkładając ją nad ilość, oraz dokładnie sprawdzić preferencje targetowanej grupy, by nie zasypywać potencjalnych klientów reklamami, które nie mają dla nich żadnego znaczenia.

 

 

Pezentacja

One Ping

  1. Pingback:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *