Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Święta, święta i… nowe wydanie #FanpageTrends

Święta za nami, ale wspomnienie o nich wraca w najnowszym wydaniu raportu #FanpageTrends przygotowanym przez Sotrender. W grudniu, choć na Facebooku brakowało spektakularnych sukcesów marek, mogliśmy zaobserwować kilka ciekawych kampanii i poczuć świąteczny nastrój. W zestawieniach Sotrendera pojawiło się natomiast kilka zmian.

Świąteczna atmosfera najwyraźniej sprzyjała spędzaniu czasu na Facebooku. Posty opublikowane w Boże Narodzenie angażowały średnio o 54 proc. więcej użytkowników niż przeciętnie. Niestety, takie zaangażowanie nie przełożyło się na sukcesy marek – nieliczni, którym udało się w grudniu poprawić statystyki to TicTac, który przekroczył liczbę 900 tys. fanów, Mentos PL (800 tys.) i Kuba Błaszczykowski (700 tys.). Kolejnym piłkarzem odnoszącym sukcesy na Facebookowym boisku jest Łukasz Piszczek, który w grudniu przekroczył 500 tys. fanów.

czytaj:   Szukamy zwykłych bohaterów. Druga edycja akcji BPH

aertgae

W rankingu najlepszych postów zagościli stali bywalcy. Pierwsze dwa miejsca to posty stron Fundacji DKMS Polska i SiePomaga apelujące o pomoc dla chorych na raka dzieci. Trzecie miejsce zajmuje Robert Lewandowski na zdjęciu z choinką w tle. Oczekiwanie na Mikołaja użytkownikom Facebooka skracało pisanie listów #dorenifera – prawie 14 tys. osób opisało w taki sposób swoje wymarzone prezenty na Facebooku lub w formularzu na stronie PZU.

czytaj:   Kto zdobyłby Oscara, gdyby decydowali o tym internauci?

tyw

Dla Sotrendera końcówka roku była również czasem świątecznych porządków oraz podsumowań. W nowym wydaniu raportu przedświąteczny ład zapanował w kategoriach: Macierzyństwo, NGO oraz Polityka.

Grudzień obfitował również w ciekawe artykuły na blogu Sotrendera. Znalazły się na nim analizy dotyczące zmian zasięgu po modyfikacji algorytmu porządkującego treści w News Feedach użytkowników. Najnowszą analizę można przeczytać w dziale Reaserch Insight w nowym raporcie #FanpageTrends. Najważniejsze wnioski? Przede wszystkim – warto pisać. Po szczegóły natomiast warto zajrzeć do raportu.

czytaj:   Rafał Wachnik, szef działu strategii Starcom, przechodzi do Value Media

Źródło: mat.pras.