Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Sztuczna inteligencja kontra ludzka intuicja w marketingu

O tym, że niektóre zawody zaczną być wykonywane przez roboty wiemy już od dawna. Wydaje nam się, że dotyczy to pracowników fizycznych, ale jednak okazuje się, że marketerzy też się mają czego bać. Poniżej przedstawiamy świetny przykład, który pokazuje, że sztuczna inteligencja lepiej niż człowiek przeanalizuje kreacje banerowe i wyświetli użytkownikom te, które mają większą szansę na kliknięcie.

Z reguły marketerzy wybierają intuicyjnie kreacje, który sprawdzały się najlepiej w dotychczasowych kampaniach. Jednak intuicja może być zawodna. RTB House – działająca globalnie, polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej, wykazała, że wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji może generować nawet o 35 proc. lepszy współczynnik konwersji niż naturalne instynkty marketerów.

Inwestycje w cyfrowe technologie reklamowe zrewolucjonizują sposób, w jaki marketerzy będą rozumieć potrzeby i zachowania konsumentów. Jak pokazują wyniki badania Gartner 2016-2017 CMO Spend Survey, dyrektorzy działów marketingu wydają obecnie prawie tyle samo na technologie co zarządzający zespołami informatycznymi. Co więcej, według prognoz, już w 2017 roku inwestycje na rozwój projektów bazujących na nowych technologiach w pierwszej branży przekroczą środki przeznaczane na ten sam cel w drugiej. Krótko mówiąc, digital marketing to informatyczne pole bitwy.

W RTB House eksperci cały czas badają w jaki sposób nowe technologie mogą być skuteczniejsze niż ludzie. W ramach analizy postanowili porównać reklamy wybrane przez specjalistów i przez sztuczną inteligencję. W tym celu przeprowadzili badanie dotyczące reakcji użytkowników na dwa zestawy banerów reklamowych – jeden został wyselekcjonowany spośród formatów, które były najskuteczniejsze i byłby naturalnym wyborem marketerów, drugi przez samouczące się algorytmy, działające w oparciu o deep learning (aktualnie najbardziej obiecującą dziedzinę badań nad sztuczną inteligencją).

Wyniki wykazały, że AI może rozpoznawać i uczyć się wzorców, a także przewidywać indywidualne zachowania zakupowe lepiej niż marketerzy.

Krok 1 – przygotowanie

Firma  wybrała banery, które były najskuteczniejsze według współczynnika klikalności (CTR – związek między liczbą kliknięć a wyświetleniem reklam) w dotychczasowych kampaniach dla swoich klientów z Turcji, Rosji i Holandii.

Krok 2 – uruchomienie kampanii

Następnie przeprowadzono równoczesne kampanie z kreacjami wybranymi bezpośrednio przez samouczące się algorytmy oraz tymi, które do tej pory były najefektywniejsze w poprzednich kampaniach.

Krok 3 – rezultaty

Po tygodniu testów okazało się, że użytkownicy klikali częściej w banery wyselekcjonowane przez samouczące się algorytmy. Ponadto finalizowali więcej transakcji.

WYNIKI

Kampanie z banerami, których wyboru dokonały algorytmy oparte na deep learningu sprawdziły się znacznie lepiej niż te „dotychczasowo najskuteczniejsze kreacje”, notując następujące wyniki:

• do 35% lepszy współczynnik konwersji (CR)

• uśredniony CTR lepszy o 7%

• do 28% większy ruch

Łukasz Abgarowicz, Business Development Director w RTB House Polska wyjaśnia, że obecnie dane zapewniają niemal wszystkiego, co należy wiedzieć o swoich klientach.

– Ludzka intuicja po prostu nie może konkurować z nowymi rozwiązaniami AI, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji dotyczących dostarczania najskuteczniejszych formatów reklamowych W trakcie milisekund sztuczna inteligencja może pogrupować odwiedzających stronę e-sklepu w segmenty, precyzyjnie dopasować reklamy do każdego potencjalnego klienta i jednocześnie analizować zachowania zmieniające się w czasie rzeczywistym. Ponadto, eliminuje niektóre ludzkie błędy, które mogą wynikać z indywidualnych decyzji, czy też nieaktualnych informacji. Już tylko kilka kampanii wystarczy, żeby zauważyć wyższość AI, z której możliwościami nie może równać się żaden człowiek.


Źródło: https://www.gartner.com/doc/3550417?ref=clientFriendlyURL

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *