Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Szukasz pracy w social media? Poznaj wymagania pracodawców

Poukładany erudyta z lekkim piórem i dobrą znajomością branży – właśnie taki obraz wzorcowego pracownika mediów społecznościowych wyłania się z analizy przeprowadzonej przez Akademię Socjomanii. W badaniu wzięto pod lupę wymagania zawarte w 100 ofertach pracy, które pojawiły się na rynku w lipcu tego roku.

Analiza nie pozostawia wątpliwości – podstawowymi kryteriami są wiedza z zakresu social media oraz doświadczenie. Na te cechy zwróciło uwagę odpowiednio 65% i 63% pracodawców. Tuż za nimi uplasowały się lekkie pióro i dobra organizacja pracy, zyskujące po 41%. Kreatywność jako słowo-wytrych najwyraźniej odchodzi do lamusa – ta cecha była pożądana w przypadku 1/3 ofert, podobnie jak, co może nieco dziwić, znajomość języka angielskiego, a także narzędzi do monitorowania działań w SM.

czytaj:   Wartość medialna miast

Dodatkowe atuty, które mogą pomóc w odnalezieniu pracy, to między innymi sprawny research w sieci, znajomość programów graficznych, elastyczność oraz pozytywne nastawienie do życia.

Statystyki zostały uzupełnione przez opinie praktyków – Katarzyny Zadworny z K2 Social, Błażeja Dębickiego z agencji GONG oraz Norberta Kilena z Think Kong. Zdaniem Katarzyny Zadworny pracownik mediów społecznościowych powinien być współczesnym człowiekiem renesansu, zorientowanym w branżowych trendach i nowinkach. Wszechstronność i elastyczność na pierwszym miejscy wymienił Błażej Dębicki, natomiast Norbert Kilen wskazał na ogólne zainteresowanie tematem, odpowiedzialność, przedsiębiorczość oraz doświadczenie w branży spójne z tym, które posiada pracodawca.

Lista wymagań jest więc spora i wciąż się powiększa, co, jak pokazuje badanie, jest spójne z rozwojem branży. Co tydzień na rynku pojawia się od 15 do 20 ofert pracy o coraz szerszej specjalizacji. Podczas gdy jeszcze kilka lat temu za obsługę social media był odpowiedzialny sm specialist, dziś w tej sferze działa co najmniej kilku ekspertów – sm analyst, content strategist manager, community manager, specjalista ds. YouTube czy ekspert ds. komunikacji wizerunkowej, którego obowiązki obejmują obsługę Pinteresta i Instagrama. Przy okazji wyliczono również, na jakie płace mogą liczyć ludzie z branży sm. Zarobki na stanowisku social media account executive wynoszą nawet 59 tys. złotych brutto rocznie plus premie, a w przypadku social media managera kwota rośnie do nawet 82 tys. złotych.

czytaj:   Modnie w Sopocie dzięki wp.pl

W analizie znalazły się również wskazówki dla poszukujących pracy w sm, w tym źródła ofert oraz sposoby na zdobycie doświadczenia. Wśród nich, poza praktykami i stażami, znalazł się wolontariat, fanpage barter oraz prowadzenie własnej strony, która pozwoli wyeksponować umiejętności i atuty w pełnej krasie.

 

Praca w social media

Explore more infographics like this one on the web’s largest information design community – Visually.