Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Trendbook – trendy w PR i komunikacji w 2015 by Publicon

Niech żyją miejscy aktywiści, PR na godziny, społecznościowy sport i dialog jako baza komunikacji – tak zgodnie z trendbookiem agencji Publicon wyglądać będzie 2015 rok w dziedzinie komunikacji.

Trendbook został podzielony na działy poświęcone konkretnym sferom powiązanym z PR i komunikacją, takie jak rynek usług komunikacyjnych, jednostki publiczne czy zaangażowanie i aktywizm dotyczące różnych działań. W dziedzinie komunikacji pojawia się trend zatrudniania agencji do działań doraźnych i jednorazowych, w ujęciu projektowym. W cenie będą humaniści, a konkretnie humanistki, które połączą inteligencję emocjonalną z umiejętnościami analitycznymi i kreacją. Rynek się zdywersyfikuje, a dyktat klienta przestanie być wyłącznym drogowskazem.

W gronie trendów związanych z jednostkami publicznymi i miastem króluje jedno słowo: oddolność. Ruchy miejskie pokazały siłę w wyborach samorządowych i ich znaczenie będzie tylko rosnąć, co przyniesie rozwój komunikacji współpracującej.

W dziedzinie komunikacji sportowej na pierwszy plan powinny wyjść media społecznościowe, które pozwalają na bezpośrednią komunikację idoli z fanami. Taka relacja bezpośrednio nawiązuje do emocji towarzyszących oglądaniu ulubionej drużyny czy sportowca z trybun.

Rok 2015 to też dobre wiadomości dla mediów, zarówno tradycyjnych jak i cyfrowych. Czytelnictwo prasy wzrośnie, a prenumeratorów mobilnych wydań wyraźnie przybędzie. Media tradycyjne pogłębią synergię ze społecznościowymi i równocześnie zwrócą się ku pogłębionym analizom i opiniom kosztem newsów, które znacznie szybciej trafiają do sieci.

W branży komunikacyjnej królować będzie content, a więc treści wysokiej jakości, a także crowdsourcing, dający miłośnikom marki realny wpływ na jej kształt. Video zdominuje inne formy komunikacji wizualnej, a bezpośrednia obsługa klienta będzie budować jego lojalność.

Media społecznościowe powitają erę Instagrama i Vine – a przynajmniej tak życzyliby sobie eksperci z Publiconu. Wzrośnie rola Big Data i marketing automation, a blogosfera wejdzie na kolejny etap profesjonalizacji, którego przejawy obserwujemy od dłuższego czasu. Za wzrostem roli e-commerce’ów pójdą przemiany w social mediach, które staną się nowymi platformami zakupowymi.

Z kolei w kategorii UX, UI i Web królować mają takie pojęcia jak mobilność, responsywność, kafelki, szablony typu storyline, flatdesign, parallax scrolling oraz animacje – bo obraz, zwłaszcza ruchomy, to więcej niż tysiąc słów.

Co jeszcze w trendbooku? Zapraszamy do lektury pod adresem http://issuu.com/publicon/docs/publicon_podsumowanie_2014_trendy_2