Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

WhitePress integruje się z Facebookiem, Instagramem i YouTube

Platforma WhitePress zakończyła prace nad integracją statystyk influencerów z portali społecznościowych: Facebooka, Instagrama i YouTube. Ma to umożliwić dokładniejszy wgląd
w statystyki poszczególnych influencerów, aby możliwy był jak najlepszy ich dobór do danej kampanii.

Twórcy platformy zdecydowali się na wprowadzenie tego rozwiązania, aby reklamodawcy mogli uniknąć wątpliwości lub wręcz rozczarowania po źle dobranych uczestnikach danej kampanii. Często bowiem okazuje się, że dany twórca owszem cieszy się dużym zainteresowaniem, ale nie wśród grupy docelowej konkretnej marki czy kampanii. Inny problem to lokalizacja odbiorców influencera. Jeśli zależy nam na zbudowaniu kampanii w Polsce, a okaże się, że osoba, którą zaprosiliśmy do współpracy trafia głównie do osób ze Stanów Zjednoczonych, może okazać się, że zmarnowaliśmy budżet promocyjny.

Jakie dane można uzyskać?
Programiści WhitePress stworzyli mechanizm pozwalający na pobieranie najważniejszych statystyk influencerów bezpośrednio z ich kont na portalach społecznościowych. Zakres uzyskanych informacji różni się w zależności od platformy i rodzaju konta – najszersze i najdokładniejsze dane udostępnia Instagram, zwłaszcza dla profili biznesowych. Oprogramowanie daje dostęp do statystyk kont społecznościowych influencerów w jednym miejscu, oferując reklamodawcom komplet wartościowych informacji. Dostęp ten uzyskują oni już na etapie przeglądania bazy, gdzie adresy setek blogów, kanałów na YouTube i kont na Instagramie odpowiednio otagowano
i skategoryzowano.

Wykres z platofrmy WhitePress na podstawie danych z Facebooka

Dane pobierane z kont na Instagramie pozwalają określić: płeć odbiorców, ich wiek i kraj pochodzenia. Dzięki temu wykluczymy konta, których zasięg terytorialny nie odpowiada naszym oczekiwaniom. Na podstawie danych z Facebooka ocenimy trendy w zachowaniu fanów – na przykład, czy możemy mówić o ich przyroście czy spadku? Ułatwi nam to decyzję o rezygnacji z influencera, który może i jest popularny, ale od kilku miesięcy notuje głównie spadek popularności. Natomiast dzięki danym
z YouTube ocenimy aktywność widzów na kanale, aby uniknąć sytuacji, w której współpracujemy
z osobą, która zdobyła popularność na fali jednego dobrego materiału, za którym nie poszły dalsze działania.

Prezentacja z platformy WhitePress na podstawie Danych z YouTube

„Doskonale zdajemy sobie sprawę, że właściwy dobór partnerów do działań promocyjnych jest kluczowy dla ich skuteczności. W ramach platformy zrealizowaliśmy już kilkaset kampanii promocyjnych o bardzo różnym charakterze i budżecie. Analiza tych kampanii i rozmowy z klientami wskazały nam, że konieczne jest jeszcze dokładniejsze śledzenie statystyk współpracujących z nami influencerów. Efekty są już online” wyjaśnia Paweł Strykowski, CEO Whitepress.

Wykresy z WhitePress na podstawie informacji zaimportowanych z Instagrama

W efekcie, reklamodawca ma jeszcze więcej przydatnych narzędzi, z pomocą których dobierze najlepszych twórców do swojej kampanii. Dodatkowe dane pobierane bezpośrednio z SM są już dostępne na platformie, nie trzeba wykonywać żadnych dodatkowych czynności czy zmian w koncie aby się z nimi zapoznać.

One Comment

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *