Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Współtwórca Onet.pl wśród inwestujących w technologię rozpoznawania obrazu

Polski startup iTraff Technology, który stworzył innowacyjną technologię rozpoznawania obrazu i opartą o nią aplikację SaveUp, zakończył pierwszą rundę finansowania. Zainwestowali w nią m.in. Innovation Nest (czyli Piotr Wilam, współtwórca Onet.pl, oraz Marek Kapturkiewicz), Rafał Han, a także Stephane Senkowski. Jednym z inwestorów obecnej rundy jest również SpeedUp Venture Capital Group, który zainwestował już uprzednio w iTraff Technology na tzw. poziomie seed (zalążkowym). Pozyskane fundusze przeznaczone zostaną na rozwój zaawansowanego API.

Czym zajmuje się iTraff Technology?

Spółka ma na swoim koncie stworzenie innowacyjnej, polskiej technologii rozpoznawania obrazu przeznaczonej dla urządzeń mobilnych (smartfony, tablety). Jej flagową aplikacją jest SaveUp, który pozwala na bezpośredni zakup przez telefon produktów rozpoznanych na zdjęciu. Firma oferuje także – w oparciu o technologię iTraff – rozwiązania indywidualne dla przedsiębiorstw, w tym unikalne, interaktywne kampanie reklamowe.

Już niedługo spółka udostępni technologię także w ramach otwartego dla innych podmiotów API. Dzięki niemu będzie można samodzielnie stworzyć własną aplikację służącą do błyskawicznego rozpoznawania obrazu, umożliwiającą wykonanie dowolnej akcji po uprzednim zrobieniu zdjęcia zdefiniowanemu przedmiotowi. Na potrzebę rozwoju tej właśnie platformy pozyskany został kapitał w wysokości 1.9 mln złotych.

Startup iTraff Technology zgromadził wiele nagród w kraju i za granicą. Wygrał w konkurs Fundacji Europeana (działającej przy współpracy z Komisją Europejską), w Wiedniu, podczas konkursu Startup Week 2011, został zakwalifikowany do dziesiątki najlepszych startupów europejskich (spośród ponad 500 zgłoszeń). W Polsce zwyciężył w Startup Fest 2011, imprezie organizowanej przez jedną z największych krajowych spółek medialnych, Agorę SA.

Inwestorzy

Wśród inwestorów znalazły się osoby od lat aktywnie działające w polskim Internecie. Przykładem jest fundusz Innovation Nest, którego twórcami są: Piotr Wilam (pionier polskiego Internetu, m.in. współzałożyciel i pierwszy prezes portalu Onet.pl, inwestor w Merlin.pl) oraz Marek Kapturkiewicz (poprzednio m.in. wieloletni członek zarządu i wiceprezes Onet.pl, ekspert w dziedzinie opracowywania strategii dla firm high-tech). Inwestycji dokonał także Rafał Han, twórca i prezes zarządu HanBright, spółki będącej liderem na rynku mediów dla rodziców i dzieci w wieku przedszkolnym, prowadzącej projekty takie jak ciufcia.pl, twórca i inwestor w Bright Berries (projekty futbolowo.pl, webshake.tv, lingapp.com i inne). Z kolei Stephane Senkowski jest francuskim inwestorem prywatnym, posiadającym bogate doświadczenie w zarządzaniu dużymi przedsiębiorstwami technologicznymi.

[button link=”http://admonkey.pl/nowa-usluga-biznesowa-na-polskim-rynku-biznes-pl/” target=”none” size=”big”] Zobacz jeszcze: Nowa usługa biznesowa od Onetu – biznes.pl [/button]

Udziałowcem i inwestorem obecnej rundy jest także SpeedUp Venture Capital Group, który inwestycji na poziomie seed dokonał już w momencie powstania spółki iTraff Technology.

Arkadiusz Skuza (CEO iTraff Technology) o transakcji:

– Grupie SpeedUp zawdzięczamy bardzo wiele. To ona wprowadziła nas w branżę, pomagała nam stawiać pierwsze kroki. Cieszę się także, że zaledwie w rok od momentu powstania naszej firmy, udało nam się pozyskać kolejne fundusze zapewniające dalszy, intensywny rozwój naszej technologii – mówi Arkadiusz Skuza, CEO iTraff Technology. – Warto podkreślić, że z dniem dzisiejszym zyskujemy nie tylko inwestorów, ale także znakomitych ekspertów od lat pracujących w branży IT, co zapewnia nam doskonałe, mentorskie wsparcie. Jesteśmy przekonani, że nasza technologia pozwoli zarówno nam, jak i wszystkim firmom, które skorzystają z naszego API, aktywnie współuczestniczyć w mobilnej rewolucji, która dokonuje się na naszych oczach. Wykorzystanie smartfonów i tabletów do rozpoznawania obrazu, i w konsekwencji do błyskawicznego robienia zakupów lub uzyskiwania poszerzonej informacji o widzianym okiem kamery smartfonu lub tabletu produkcie, to jeden z kierunków tych rewolucyjnych, mobilnych zmian – dodaje CEO.