Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Wybór narzędzia do e-mail marketingu w 2016 roku: czym się kierować?

E-mail marketing jest efektywnym i stosunkowo prostym w obsłudze narzędziem, z którego korzysta dziś zdecydowana większość marketerów. Żeby jednak nasze wiadomości okazały się w 100% skuteczne, oprogramowanie do e-mail marketingu musi spełniać określone wymogi. Podstawowe funkcje to jednak nie wszystko. Nowy rok niesie ze sobą wiele nowych trendów w marketingu, a marketerzy już teraz upewniają się, które narzędzia będą im w stanie skutecznie sprostać.

Do czego tak naprawdę potrzebujesz e-mail marketingu?

E-mail marketing wyróżnia się bardzo konkurencyjnym

stosunkiem ceny do efektów, więc wykorzystywany jest przez

praktycznie wszystkie, nastawione na sukces firmy na świecie.

Decyzja o dołączeniu do tego grona nie powinna budzić wątpliwości, jednak przed

dokonaniem wyboru konkretnego narzędzia warto się zastanowić, czego

konkretnie oczekujemy.

Pierwszym i najważniejszym pytaniem, na które należałoby sobie odpowiedzieć,

jest: „do kogo chcę dotrzeć?”. Szczegółowe określenie grupy docelowej jest

w przypadku e-mail marketingu kluczem do sukcesu. Należy przy tym zdefiniować

czytaj:   W jaki sposób zwiększyć wskaźnik dostarczalności e-maili?

skalę zakładanych działań, czyli wskazać, do jak szerokiego grona odbiorców

miałby dotrzeć komunikat i na ile chcemy go spersonalizować. Przy wyborze

platformy e-mail marketingowej, należy wówczas zwrócić uwagę na taką, która

gwarantuje intuicyjność i elastyczność w tworzeniu spersonalizowanych e-maili

oraz wysoki stopień segmentacji bazy.

Warto zastanowić się także, jakiego rodzaju wiadomości będziemy wysyłać

konsumentom w przyszłości – potwierdzenia dokonania transakcji i nadania

przesyłki, powiadomienia o wydarzeniach czy też życzenia urodzinowe? W takim

wypadku warto rozważyć narzędzia, które umożliwiają wysyłkę tego typu

wiadomości.

Do cech, na które warto zwrócić uwagę, zaliczyć warto zakres, w jakim

rozwiązania do e-mail marketingu umożliwiają monitorowanie wyników kampanii.

Znając takie parametry, jak odsetek otwartych wiadomości, współczynnik

kilkalności czy wypisanych z newslettera użytkowników, możemy jeszcze lepiej

zarządzać swoimi działaniami w sieci

Coraz ważniejsza staje się oczywiście optymalizacja aktywności online pod kątem

czytaj:   Działy zakupów, marketerzy i agencje komunikacji marketingowej razem tworzą Kodeks Dobrych Praktyk Przetargowych – dialog branżowy SKM SAR i PSML

urządzeń mobilnych. Przykładowo, dzięki oferowanej przez nas funkcji Mobile

Fusion, odbiorcy wiadomości otrzymują atrakcyjny wizualnie, zoptymalizowany

komunikat na smartfonach czy tabletach.

Jest to niezwykle istotne także w kontekście faktu, iż doświadczenie omnichannel

obejmuje dziś także przenikanie się kanałów online i offline. W ostatnim czasie

dostrzeżono więc ogromne zalety integracji wiadomości SMS czy powiadomień

push w ramach komunikacji marketingowej. W ten sposób, za pomocą naszego

oprogramowania e-mail marketingowego możliwe jest dotarcie do konsumentów

nawet wtedy, gdy nie korzystają oni w danym momencie z Internetu.

Patrząc w przyszłość

Kiedy wybierzemy już oprogramowanie, które spełnia nasze podstawowe

założenia, warto zastanowić się, czy będzie ono w stanie skutecznie sprostać

nadchodzącym trendom. Z jednej strony warto współpracować z firmami, które

znane są z nieustannego rozwoju, aktywnego uczestnictwa w życiu branży

i wprowadzania nowych rozwiązań, z drugiej natomiast warto samemu zastanowić

się, co może czekać marketerów w 2016 roku.

czytaj:   5 pomysłów na soczyste newslettery

Przykładowo, w nadchodzących miesiącach powinniśmy obserwować rozwój

hiperpersonalizacji oraz stopniowe odchodzenie od docierania do segmentu na

rzecz trafienia do poszczególnych osób, z uwzględnieniem wszelkich możliwych

zmiennych. Oczywistym jest bowiem, że preferencje i zachowania zmieniają się

nie tylko w ramach grupy czy nawet wąskiego segmentu, ale także pojedynczych

użytkowników. Decyzja zakupowa podjęta rano, może się przecież diametralnie

różnić od tej podjętej wieczorem.

W skrócie, dla marketerów oznacza to przejście w stronę nowego systemu

rekomendacji, opartego na informacjach o klientach zbieranych w czasie

rzeczywistym: lokalizacji, czasie, urządzeniu końcowym, na którym subskrybent

odbiera wiadomość, a nawet pogodzie. Czy Twoje oprogramowanie do e-mail

marketingu to potrafi?

Autor: Eryk Bocheński, Solution Consultant optivo