Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Wybór narzędzia do e-mail marketingu w 2016 roku: czym się kierować?

E-mail marketing jest efektywnym i stosunkowo prostym w obsłudze narzędziem, z którego korzysta dziś zdecydowana większość marketerów. Żeby jednak nasze wiadomości okazały się w 100% skuteczne, oprogramowanie do e-mail marketingu musi spełniać określone wymogi. Podstawowe funkcje to jednak nie wszystko. Nowy rok niesie ze sobą wiele nowych trendów w marketingu, a marketerzy już teraz upewniają się, które narzędzia będą im w stanie skutecznie sprostać.

Do czego tak naprawdę potrzebujesz e-mail marketingu?

E-mail marketing wyróżnia się bardzo konkurencyjnym

stosunkiem ceny do efektów, więc wykorzystywany jest przez

praktycznie wszystkie, nastawione na sukces firmy na świecie.

Decyzja o dołączeniu do tego grona nie powinna budzić wątpliwości, jednak przed

dokonaniem wyboru konkretnego narzędzia warto się zastanowić, czego

konkretnie oczekujemy.

Pierwszym i najważniejszym pytaniem, na które należałoby sobie odpowiedzieć,

jest: „do kogo chcę dotrzeć?”. Szczegółowe określenie grupy docelowej jest

w przypadku e-mail marketingu kluczem do sukcesu. Należy przy tym zdefiniować

skalę zakładanych działań, czyli wskazać, do jak szerokiego grona odbiorców

miałby dotrzeć komunikat i na ile chcemy go spersonalizować. Przy wyborze

platformy e-mail marketingowej, należy wówczas zwrócić uwagę na taką, która

gwarantuje intuicyjność i elastyczność w tworzeniu spersonalizowanych e-maili

oraz wysoki stopień segmentacji bazy.

Warto zastanowić się także, jakiego rodzaju wiadomości będziemy wysyłać

konsumentom w przyszłości – potwierdzenia dokonania transakcji i nadania

przesyłki, powiadomienia o wydarzeniach czy też życzenia urodzinowe? W takim

wypadku warto rozważyć narzędzia, które umożliwiają wysyłkę tego typu

wiadomości.

Do cech, na które warto zwrócić uwagę, zaliczyć warto zakres, w jakim

rozwiązania do e-mail marketingu umożliwiają monitorowanie wyników kampanii.

Znając takie parametry, jak odsetek otwartych wiadomości, współczynnik

kilkalności czy wypisanych z newslettera użytkowników, możemy jeszcze lepiej

zarządzać swoimi działaniami w sieci

Coraz ważniejsza staje się oczywiście optymalizacja aktywności online pod kątem

urządzeń mobilnych. Przykładowo, dzięki oferowanej przez nas funkcji Mobile

Fusion, odbiorcy wiadomości otrzymują atrakcyjny wizualnie, zoptymalizowany

komunikat na smartfonach czy tabletach.

Jest to niezwykle istotne także w kontekście faktu, iż doświadczenie omnichannel

obejmuje dziś także przenikanie się kanałów online i offline. W ostatnim czasie

dostrzeżono więc ogromne zalety integracji wiadomości SMS czy powiadomień

push w ramach komunikacji marketingowej. W ten sposób, za pomocą naszego

oprogramowania e-mail marketingowego możliwe jest dotarcie do konsumentów

nawet wtedy, gdy nie korzystają oni w danym momencie z Internetu.

Patrząc w przyszłość

Kiedy wybierzemy już oprogramowanie, które spełnia nasze podstawowe

założenia, warto zastanowić się, czy będzie ono w stanie skutecznie sprostać

nadchodzącym trendom. Z jednej strony warto współpracować z firmami, które

znane są z nieustannego rozwoju, aktywnego uczestnictwa w życiu branży

i wprowadzania nowych rozwiązań, z drugiej natomiast warto samemu zastanowić

się, co może czekać marketerów w 2016 roku.

Przykładowo, w nadchodzących miesiącach powinniśmy obserwować rozwój

hiperpersonalizacji oraz stopniowe odchodzenie od docierania do segmentu na

rzecz trafienia do poszczególnych osób, z uwzględnieniem wszelkich możliwych

zmiennych. Oczywistym jest bowiem, że preferencje i zachowania zmieniają się

nie tylko w ramach grupy czy nawet wąskiego segmentu, ale także pojedynczych

użytkowników. Decyzja zakupowa podjęta rano, może się przecież diametralnie

różnić od tej podjętej wieczorem.

W skrócie, dla marketerów oznacza to przejście w stronę nowego systemu

rekomendacji, opartego na informacjach o klientach zbieranych w czasie

rzeczywistym: lokalizacji, czasie, urządzeniu końcowym, na którym subskrybent

odbiera wiadomość, a nawet pogodzie. Czy Twoje oprogramowanie do e-mail

marketingu to potrafi?

Autor: Eryk Bocheński, Solution Consultant optivo