Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Żebrolajki nadal w modzie: raport Fanpage Trends

Jak udowodnił Play, każdą modę da się wykorzystać nie tracąc stylu. Obrazek „Zebrolajki” z komentarzem „Prosimy nie lajkować tego postu! 😉 ” był jednym z bardziej lubianych na profilu marki. Szkoda, że mimo wszystko lepiej sprawdził się już klasyczny żebrolajk „Tablet vs. Komputer”.

Wakacyjny klimat doskonale wykorzystała Warka promując nowy produkt Radler. Profil Radlera już w lipcu zwrócił uwagę swoim pięciokrotnym wzrostem. W sierpniu Radler zdobył jeszcze więcej – dzięki wzrostowi o 58,8 tys. nowych fanów z hukiem wbił się na piąte miejsce rankingu największych profili marek piwnych na Facebooku. Wyprzedził tym samym profil Żywca, czy samej Warki.

Wielkim hitem lipca był też fanpage Stop Cafe, który dzięki dziesięcioprocentowemu wzrostowi znalazł się w czołówce profili kawiarni. Sierpień przyniósł jeszcze większy wzrost – ponad 30 tysięcy nowych fanów oznacza, że Stop Cafe jest już drugim największym po Coffeeheaven profilem kawiarni.


Pod koniec lipca niektórzy dali się oszukać nagłym wzrostem profilu Kit Kata, któremu do niecałych 200 tysięcy dotychczasowych fanów nagle przybyło ponad 7 milionów. Sotrender nie śpi i już tłumaczy o co chodzi. W Kit Kacie nie było rewolucji, a jedynie szybka reakcja na wprowadzenie przez Facebooka nowej funkcjonalności, która pozwala na połączenie wielu lokalnych stron w jedną globalną. Niestety takie połączenie profili w jeden powoduje, że i jego statystyki są się globalne. Z tego powodu ten i inne w ten sposób połączone fanpage’e – do tej pory przykładem Kit Kata poszli Lancome i Desperados – nie będą znajdować się w naszych rankingach.

Kolejne wprowadzane zmiany przekonują, że Facebook w wakacje nie próżnował. Prowadzących profile  ucieszyła informacja o wprowadzeniu nowej funkcjonalności – rozbudowanej możliwości targetowania postów. Teraz możliwe będzie dotarcie do grup spełniających określone kryteria takie jak wiek, płeć, zainteresowania czy status związku. Posty targetowane będą widoczne dla wszystkich na stronie (w odróżnieniu od dotychczas dostępnej opcji określania lokalizacji i języka odbiorców). Od ustawień zależeć będzie wyświetlanie postów w aktualnościach użytkowników (news feed).

Zapowiedziany też został nowy system usuwania fikcyjnych kont. Jest to odpowiedź na raport BBC, z którego wynikało, że wiele „like’ów” pochodzi właśnie fałszywych profili. Facebook szacuje, że poprzez wprowadzenie zmian firmowe konta stracą średnio 1% fanów. Nowe rozwiązania zapobiegną przeprowadzaniu jedynie z pozoru skutecznych działań marketingowych, które trafiają jedynie do bezwartościowych profili nieistniejących osób.

 

A co się działo na stronach polskiego Facebooka? Choć wakacje nie przyniosły wielkich wzrostów w czołówce największych, walka fanpage’y trwa. Wzrost na większości największych polskojęzycznych stron w czasie wakacji zwolnił. W sierpniu największymi przyrostami liczby fanów mogą pochwalić się strony operatorów sieci komórkowych. Play po lipcowym przestoju znów ruszył z kopyta (5% wzrostu) i dogania profil Kwejka – od pierwszej trójki dzieli go jeszcze 1000 fanów. Jeżeli tempo wzrostu największych się utrzyma, w przyszłym miesiącu Play może stanąć na podium za Demotywatorami i Sercem i Rozumem. Orange Polska (największy w tym miesiącu przyrost liczby fanów – 7%, czyli prawie 60 tys. nowych fanów) przerósł stronę Kuby Wojewódzkiego i jest na 6. miejscu, 500 fanów za Allegro. Stosunkowo wysokim wzrostem też wyróżnia się trzecia sieć, Plus, którego fanpage zdobył 44 tys. nowych fanów (6% wzrostu).

 

Strona Demotywatorów w rankingach liczby zaangażowanych fanów i interaktywności trzyma 1 miejsce. Pomimo oddania w lipcu Demotywatorom tytułu najbardziej angażującej i interaktywnej strony polskiego Facebooka, jest nadal w dobrej formie z wynikami niewiele mniejszymi od nowego lidera. Trzecie miejsca trzymają Komixxy, jednak z dużo niższymi wynikami niż pierwsza dwójka. Najwięcej fanów mówiących o stronach mają Demotywatory i Kwejk. Demotywatory w tym rankingu po niezbyt udanych miesiącach znalazły się na pierwszym miejscu, bardzo mocno dystansując się od konkurencji.

Wśród branż najwięcej fanów wciąż ma Muzyka, podobną ilością mogą się pochwalić Odzież, E-commerce, Żywność, Telekomunikacja i Sport. Jednak w porównaniu najciekawsze jest jak strony w poszczególnych branżach angażują swoich fanów. Choć największą liczbę fanów angażują E-commerce, Sport i Muzyka (te same branże są najbardziej interaktywne), szczególnie warto zwrócić uwagę na Kawiarnie. Na tle innych branż wyróżnia się ogromnym procentem zaangażowanych fanów – co miesiąc angażuje kilkadziesiąt procent liczby swoich fanów. W tym miesiącu kawiarnie zaangażowały 234 tysiące osób, co stanowi 93% liczby fanów stron z tej branży.

Znacznie więcej informacji, rankingi dla 31 branż oraz komentarze ekspertów znajdziecie w sierpniowym raporcie Fanpage Trends, bezpłatnie dostępnym na stronie http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends . Serdecznie zapraszamy do lektury.

 

Źródło: Sotrender