Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Złoto dla agencji Publicis w konkursie Effie 2013

Jury konkursu Effie 2013 przyznało Złotą Statuetkę agencji reklamowej Publicis za kampanie z udziałem Serca i Rozumu prowadzone dla Orange. Popularny format kreatywny został doceniony w kategorii „Long term excellence”.

To druga nagroda Effie dla Serca i Rozumu w ciągu ostatnich trzech lat. W 2011 roku para sympatycznych bohaterów zdobyła Grand Prix. W tegorocznej edycji prestiżowego konkursu oceniającego skuteczność działań marketingowych Publicis zajął także 4 miejsce w rankingu agencyjnym.

„Effie jest dla nas jednym z najważniejszych konkursów, ponieważ oceniana jest w nim efektywność prowadzonych działań. Publicis regularnie staje na podium, co utwierdza nas w przekonaniu, że posiadamy know-how i zaplecze pozwalające na mierzenie się z bardzo trudnymi wyzwaniami rynkowymi. Istotne jest także to, że co roku możemy zaprezentować kampanie, które przyniosły naszym klientom wymierny sukces.” – powiedział Marek Gargała, CEO agencji Publicis.

„Serce i Rozum to format realizowany przez nas nieprzerwanie od 2010 roku. Z perspektywy minionych trzech lat widać, jak wielką korzyść przyniósł klientowi. Po pierwsze udało się dokonać rzeczy, która wydawała się niemożliwa – skutecznie zmieniliśmy skostniały wizerunek TP (przed przeniesieniem tej marki do Orange), a następnie kontynuowaliśmy jego budowę już w ramach nowej marki. Efekty tych działań przełożyły się na sprzedaż. Usługi oferowane przez TP, a potem Orange, zaczęły cieszyć się ogromnym zainteresowaniem. Najbardziej spektakularnym przykładem odniesionych sukcesów mogą być wyniki dotyczące dynamiki sprzedaży FunPack HD, której wzrost tuż po emisji reklamy „Suzanna” wyniósł kilkaset procent. Innym ważnym aspektem związanym z tym formatem reklamowym jest fakt, że obie postacie stały się przedmiotem kultu. Same w sobie cieszą się dużą popularnością, czego dowodem może być to, że zebrały ponad 2 mln. fanów w serwisie Facebook, a ich przygody umieszczane regularnie w serwisie YouTube obejrzało już 42 miliony osób.” – powiedziała Monika Zaręba, Account Director w agencji Publicis.

Pomysł na kampanię z udziałem Serca i Rozumu powstał w 2010 r. w agencji Publicis przy okazji projektowania działań komunikacyjnych, które miały na celu zmianę wizerunku TP i jej usług na bardziej przyjazne. Koncepcja błyskotliwych dialogów prowadzonych przez dwie sympatyczne postacie, które w prosty sposób wyjaśniają skomplikowane zagadnienia techniczne, bardzo szybko uzyskała akceptację klienta i została wprowadzona w życie.

W ciągu ostatnich trzech lat powstało 50 spotów telewizyjnych i 60 radiowych. Miarą sukcesu, oprócz wyników osiąganych przez klienta, stały się liczne nagrody zdobywane na konkursach reklamowych. Za kreatywność formatu Publicis zdobył 7 nagród KTR, a za skuteczność został nagrodzony w 2011 r. w konkursie Effie, zdobywając Grand Prix.

źródło: mat. pras.

czytaj:   Havas z nową kampanią dla Orange