Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Zwiększ liczbę pobrań aplikacji dzięki SEO

Choć pozycjonowanie aplikacji ma własny termin, czyli ASO, w tym procesie dużą rolę odgrywa także tradycyjne SEO. Wyszukiwarka Google to potęga w rękach sprawnego marketingowca, który dzięki umiejętnemu doborowi słów-kluczy może zwiększyć widoczność strony aplikacji, a co za tym idzie – liczbę pobrań.

Zwiększ czas spędzany na stronie i wskaźnik odrzuceń

Wspomniane wartości są mocno brane pod uwagę przez algorytm Google, na podstawie którego powstaje ranking stron. Im dłużej użytkownicy pozostaną na stronie, tym większa jest szansa na zajęcie wysokiej pozycji na liście wyszukiwań. Wynika to z faktu, że Google premiuje strony, na których można znaleźć wartościowe, warte uwagi informacje.

Zwykły opis aplikacji nie zawsze wystarcza, więc by zwiększyć wspomniany czas, należy zmodyfikować go tak, by był atrakcyjniejszy dla użytkownika. Dobrym pomysłem jest przyjęcie taktyki problemowej – przedstaw aplikację w kontekście problemu, którego często doświadczają użytkownicy. Uczyń go punktem wyjścia i wytłumacz, w jaki sposób twój produkt może mu zaradzić. Przy tej okazji warto posiłkować się liczbami pod postacią danych statystycznych. Ciekawy tekst uatrakcyjni stronę, zwiększy czas na niej spędzany i zmniejszy odsetek odrzuceń, czyli użytkowników, którzy opuszczają stronę tuż po kliknięciu.

Buduj backlinki

Backlinki prowadzące do landing page’a lub mikrostrony to jedno z podstawowych narzędzi mobilnego SEO, a przy okazji pozycjonowania aplikacji. Im więcej wiarygodnych stron linkuje do Twojej, tym większa jest szansa na wzmocnienie jej pozycji.

Backlinki działaj najlepiej, gdy pochodzą z popularnych stron o podobnym profilu i ugruntowanej pozycji w sieci. Budowanie bazy backlinkowej zacznij od identyfikacji konkurencji, która cieszy się popularnością. Następnie korzystając z narzędzi backlinkowych (np. ahref) sprawdź, na jakich stronach pojawiają się odnośniki do wspomnianych aplikacji. Spośród nich wybierz te, które Cię interesują i zwróć się do ich właścicieli/redaktorów o uwzględnienie Twojego linka na stronie. W tym wypadku najlepiej sprawdza się taktyka masowa, ponieważ wiele stron może zignorować prośbę, inne ją odrzucą, jednak część zapewne się zgodzi. Dzięki temu dostrzeżesz poprawę pozycji na liście wyszukiwwań, zwiększenie ilości pobrań i przypływ liczby odwiedzających stronę.

Strategia LSI a słowa kluczowe

LSI, czyli semantyczne słowa kluczowe, odgrywają ogromną rolę w strategii pozycjonowania aplikacji i stron. Frazy tego typu to grupa synonimów i słów blisko ze sobą powiązanych, które pomagają Google „zrozumieć”, czego dotyczy nasza strona. Dzięki nim wyszukiwarka jest w stanie odróżnić, kiedy wyszukanie np. słowa „pilot” dotyczy kierującego samolotem lub gadżetu do telewizora. To właśnie wspomniane semantyczne slowa kluczowe znajdujące się na stronach umożliwiają wyszukiwarce dostrzec tę różnicę.

Żeby zidentyfikować własne LSI, wyszukaj w Google główne słowo kluczowe opisujące Twoją aplikację. W chwili wpisywania powinna rozwinąć się lista fraz najczęściej wyszukiwanych z jej udziałem – to twoje pierwsze semantyczne słowa kluczowe. Dodatkowo, Google wyróżni frazy pokrewne znajdujące się w opisach stron, które również można wykorzystać. Z kolei u dołu strony znajduje się lista wyszukiwań podobnych do naszego, co również może być źródłem dodatkowych semantycznych słów-kluczy.

ASO pozwala na pozycjonowanie aplikacji w ramach sklepu, ale to dzięki SEO potencjalni użytkownicy mogą trafić na jej stronę korzystając z najwygodniejszego z narzędzi – wyszukiwarki internetowej.

źródło: testowanieaplikacji.pl

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,