Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Alior Bank pozyska dane o klientach m.in. z Facebooka. Oczywiście w celach reklamowych

program afiliacyjny

Alior Bank pracuje nad technologią, która w przyszłości ma pozwolić na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb indywidualnych odbiorców. Bank chce lepiej wykorzystywać dostępne dane o klientach, np. wiedzę z portali społecznościowych. Jak mówi prezes Wojciech Sobieraj, problemem jest jednak to, że na świecie brakuje firm z doświadczeniem w obróbce takich danych. Przez to trudno o niezbędne know-how, które bank dopiero zdobywa.

Alior Bank logotyp admonkey

– Obecne możliwości obróbki danych o kliencie, tak żeby to było dla niego korzystne, są tak duże, że niewykorzystanie tego, niebudowanie tej wiedzy wokół technologii obróbki danych, byłoby wielkim błędem – przekonuje Wojciech Sobieraj w wywiadzie udzielonym Agencji Informacyjnej Newseria podczas konferencji “Wyzwania branży finansowej 2013” zorganizowanej przez Mondial Assistance i CMS Cameron McKenna.

Ta wiedza to na przykład informacje czy zdjęcia zamieszczane na portalach społecznościowych albo szeroko pojęta aktywność w internecie. Dzięki rozwinięciu tzw. technologii BIG DATA (obróbki dużej ilości danych nieustandaryzowanych) bank będzie mógł zaproponować znacznie lepiej dopasowaną do poszczególnych klientów ofertę.

Prezes Alior Banku podkreśla, że w tej chwili firmy na świecie wykorzystują jedynie niewielką część informacji o klientach. W wielu przypadkach zupełnie nie trafiają z ofertą, co może prowadzić nawet do utraty klienta.

– Po co ja mam oferować usługi wymiany walut dla kogoś, kto nie spłaca kredytu walutowego, nie ma zamiaru jechać na wakacje i w ogóle jest mu to kompletnie niepotrzebne. Dla mnie to są tylko koszty, a klient jest jeszcze bardziej zdenerwowany, bo dostaje wiele zupełnie nietrafionych ofert – wyjaśnia Wojciech Sobieraj.

Według niego nie ma nic złego w stosowaniu technologii obróbki posiadanych danych o klientach. Sobieraj zapewnia, że Alior Bank z nikim nie będzie dzielił się danymi.

– Nie jest naszym zamiarem i nigdy nie będzie jakiekolwiek dzielenie się danymi. To jest kompletny absurd – podkreśla.

Choć projekt jest na bardzo wstępnym etapie, bank zatrudnił już kadrę specjalistów. Spółka znalazła się w gronie 10 firm, które uczestniczą w projekcie dzielenia się doświadczeniami na amerykańskiej prestiżowej uczelni Massachusetts Institute of Technology. Obróbka danych o klientach to jednak na rynku zupełna nowość i jak podkreśla Sobieraj, brakuje firm, od których można by się tego uczyć.


Źródło: Newseria