Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Atomowa propaganda?

Ministerstwo Gospodarki rozpoczęło 29 marca 2012 r. dwuletnią, ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną na temat energetyki jądrowej. Badania przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie resortu pokazują, że takich działań oczekuje aż 94 proc. Polaków.

Zdecydowana większość Polaków uważa, że konieczna jest rzetelna kampania informacyjna dotycząca energetyki jądrowej. Polacy zainteresowani są w szczególności bezpieczeństwem energetyki jądrowej, kwestiami związanymi ze składowaniem odpadów, a także wpływem elektrowni na środowisko naturalne oraz zdrowie i życie ludzi. Na te pytania, a także na wiele innych, odpowie kampania Ministerstwa Gospodarki.

– Zależy nam na tym, aby pierwsza polska elektrownia jądrowa powstała przy aprobacie polskiego społeczeństwa. Jednak, aby było to możliwe, Polacy muszą mieć dostęp do aktualnych i rzetelnych informacji na temat tego przedsięwzięcia. Kampania ma pomóc taką wiedzę uzyskać. Zgodnie z jej hasłem, chcemy rozmawiać o Polsce z energią – wyjaśnia Pełnomocnik Rządu ds. Polskiej Energetyki Jądrowej Hanna Trojanowska.

czytaj:   Czyste Tatry z ReZigiuszem

Właściwie to ciekawe stwierdzenie, biorąc pod uwagę to, że „Polityka Energetyczna Polski do 2030 roku” wymienia wprowadzenie energetyki jądrowej jako jeden z ważnych kierunków działań. Wnioskować więc można, że chodzi tylko o to, żeby było jak najmniej protestów związanych w wprowadzaniem energii atomowej – co, jak widać jest już faktem.

Kampania przewidziana jest na lata 2012 – 2014 będzie pokrywała się z realnymi działaniami odnośnie budowy reaktora atomowego, więc można odnieść wrażenie, że jest to kampania trochę “propagandowa”, a nie informacyjna. Zazwyczaj kampanie informacyjne wprowadza się przed planowanymi działaniami. Jednak Pani Hanna Tronajowska mówi, że jest inaczej.

– Chcemy, aby nasza kampania miała charakter żywego dialogu ze społeczeństwem. Pragniemy poznać obawy Polaków i rozwiać mity na temat energetyki jądrowej. Wierzymy, że kiedy Polacy dowiedzą się więcej na jej temat, przestanie ona budzić tak duże emocje – przekonuje wiceminister Hanna Trojanowska.

czytaj:   Adoptuj człowieka - nowa kampania Pedigree

Dla przypomnienia całościowy koszt kampanii wyniesie 18.286.414 zł brutto.

Aktualnie PGE rozpoczął kampanię wizerunkową którą wspierają sponsorowani przez spółkę sportowcy. Każdego ze sportowców wspiera inne źródło energii – w związku z tym kampania będzie miała trzy odsłony: „Wiatr” z Anną Rogowską (skok o tyczce), „Woda” z Zofią Noceti-Klepacką (windsurfing) i „Atom” z Michałem Winiarskim (siatkówka).

Na stronach PGE możemy doczytać, że już kilka lat temu powołano odrębną spółkę PGE EJ Sp. z o.o.. Spółka zajmie się “przygotowaniem procesu inwestycyjnego, przeprowadzi badania lokalizacyjne oraz uzyska wszelkie niezbędne decyzje, warunkujące budowę elektrowni jądrowej.”

czytaj:   Branko | The Prostate Czech

PGE EJ1 odpowiada także za wybór partnera, z którym utworzy konsorcjum do budowy pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce oraz za przeprowadzenie postępowania na wybór dostawcy technologii. Przetarg ten zostanie rozpoczęty w 2012 roku, a zakończony w 2013.

W listopadzie 2011 roku zostały wskazane 3 potencjalne lokalizacje na elektrownię atomową:
Choczewo (gmina Choczewo, powiat wejherowski, województwo pomorskie),
Gąski (gmina Mielno, powiat koszaliński, województwo zachodniopomorskie),
Żarnowiec (gmina Krokowa, powiat pucki, województwo pomorskie).

Czytając na stronach PGE możemy się dowiedzieć, że w 2013 zostanie podjęta decyzja jesli chodzi o technologię i lokalizację elektrowni jądrowej.

Pytanie brzmi: w jakim celu wydaje się 20 mln złotych na “kampanie informacyjne”, skoro wszystko jest już z góry ustalone? “Dialog ze społeczeństwem” i “rozwianie obaw” pozostają raczej w sferze deklaracji, a nie realnych działań.

http://www.newseria.pl/news/kassenberg_rzadowa,p134675320

Źródło: poznajatom.pl