Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Audioteka wybrała Marketing Automation do obsługi tzw. Big Data

Audioteka, największy w Europie serwis z audiobookami, wybrała system SALESmanago do personalizacji i automatyzacji marketingu. SALESmanago obsłuży tzw. Big Data łącząc dane behawioralne o zachowaniu klienta na stronie WWW z danymi o zakupie audiobooków oraz tworząc dynamiczne segmenty do automatycznych akcji marketingowych.

Digital Body Language admonkey

Audioteka to największy w Polsce i Europie Centralnej serwis internetowy zajmujący się dystrybucją audiobooków na urządzenia domowe i mobilne. Portal posiada kilkaset tysięcy użytkowników, którzy dzięki SALESmanago zostaną obsłużeni w trakcie całego cyklu życia klienta (Customer Lifecycle). Jest to możliwe dzięki łączeniu danych o zachowaniu poszczególnych kontaktów na stronie WWW (tzw. Digital Body Language) oraz danych pochodzących z systemów transakcyjnych (ERP, CRM i systemy lojalnościowe). W przypadku projektu dla firmy Audioteka jednym z kluczowych narzędzi będzie tworzenie dynamicznych segmentów na podstawie danych transakcyjnych, które umożliwią automatyzację akcji dosprzedaży i promocji dla poszczególnych segmentów klientów.

czytaj:   Wykorzystaj RWD w marketingu – szkolenie UX Upgrade

– Liczymy, że dzięki automatyzacji marketingu i zaawansowanej personalizacji uda nam się znacznie zwiększyć sprzedaż naszych audiobooków – mówi Marcin Beme, założyciel Audioteka.pl.

Wdrożenie SALESmanago dla Audioteki jest bezprecedensowe w skali Polski z uwagi na wykorzystanie tzw. Big Data. Dynamiczne, wielowymiarowe zbiory danych są bardzo trudne do okiełznania przez, z założenia raczej statyczne, systemy CRM. System SALESmanago, łączący w sobie CRM i Marketing Automation, umożliwia podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym w oparciu o złożone dane wejściowe. Dzięki tym, unikalnym w skali kraju możliwościom, Audioteka.pl będzie mogła wdrożyć niespotykany dotychczas program marketingowy.

czytaj:   Polski rynek ebooków i audiobooków rośnie w siłę nie konkurując z tradycyjną książką

Sednem programu jest podzielenie potencjalnych klientów na segmenty i różnicowanie komunikacji marketingowej w zależności od tego, do jakiego segmentu ją kierujemy. Tym, co wyróżnia rozwiązanie Audioteki jest stopień zaawansowania tego procesu.

– Audioteka będzie segmentować swoich klientów i potencjalnych klientów na podstawie wieloczynnikowych algorytmów. Będą one uwzględniały ogromną ilość danych, w tym informacje o aktywności na stronie, wcześniejszych zakupach, trendach zakupowych, dopasowaniu do profilu klienta i wielu innych. Każdy z tych czynników będzie miał wpływ na wiadomości przesyłane do klientów – mówi Aleksander Skałka, Kierownik Marketingu SALESmanago, osobiście nadzorujący projekt Audioteki.

Mało spotykane rozwiązanie to przewidywanie potrzeb klientów na podstawie analizy kilku trendów naraz – zarówno tych ogólnych dla całej branży (na przykład wzmożona ilość zakupów w okresie przedświątecznym), jak i indywidualnych dla danego klienta (kiedy kupuje najwięcej, czy jest to trend rosnący, stały czy malejący, jak zmienia się profil kupowanych audiobooków w czasie, jaki jest stosunek czasu spędzonego na stronie do ilości zakupów). Ilość informacji już przyprawia o zawrót głowy, a jest to tylko jeden z kilkunastu czynników mających wpływ na akcje marketingowe.

czytaj:   Kampania reklamowa serialu Legion

– Audioteka wdroży bardzo nowoczesny projekt automatyzacji. Istotne jest również to, nasze narzędzie umożliwi kumulację wiedzy marketingowej w unikalnych procesach, które będą budowały wartość tej firmy – mówi Marek Stopka szef projektu SALESmanago.

Źródło: mat. pras.