Pierwsza polska publikacja o roli badań z użytkownikami w tworzeniu produktów interaktywnych. Książka pokazuje nieodłączny związek badań z projektowaniem i biznesem, którego wynikiem są intuicyjne, budzące pozytywne emocje i wartościowe produkty. Autorki, bazując na wieloletnim doświadczeniu w branży startupowej, interaktywnej i IT, pokazują jak włączyć badania w kulturę organizacji, aby tworzyć produkty oparte na wiedzy, a nie przeczuciach.
Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy dla menadżerów, badaczy i projektantów. Kierownikom ułatwi poruszanie się w tematyce badawczej, weryfikację rzetelności badaczy, którym zleca prace, pokaże ramy czasowe i wyzwania logistyczne, a także korzyści płynące z badań. Dla badaczy książka stanowi podręczne kompendium wiedzy, a projektantom dostarcza argumentów przemawiających za tworzeniem produktów w oparciu o realne dane. Książka została napisana zarówno dla entuzjastów, jak i przeciwników badań z użytkownikami. Tym pierwszym uzmysłowi różnorodność metod i ułatwi ich dobór do kontekstu projektu, drugim pokaże praktyczne zastosowanie wniosków z badań.
Autorki przedstawiają 13 głównych metod badawczych, dopełniając je rzadziej spotykanymi wariantami, przykładowymi narzędziami, harmonogramami i dobrymi praktykami. Każda zaprezentowana metoda badawcza zawiera:
▪ pigułkę, czyli najważniejsze cechy i elementy składowe danej metody, tak aby można było w minutę zorientować się w jej przeznaczeniu,
▪ plusy i minusy, ułatwiające szybki dobór metody do danego kontekstu,
▪ dobre praktyki, czyli wskazówki, na co zwrócić uwagę, jak usprawnić proces i jakich błędów unikać,
▪ ciekawostki, polemiki i wariacje metod, które mogą zainteresować nawet bardzo doświadczonych badaczy,
▪ przykład, czyli praktyczne zastosowanie metody w konkretnym projekcie.
O AUTORKACH
Iga Mościchowska i Barbara Rogoś-Turek
Odkąd związały swoje życie zawodowe z user experience, ich życiorysy są zadziwiająco podobne. Od 2008 projektują interakcje, prowadzą badania z użytkownikami i szkolą zespoły IT w całej Polsce. Od 2010 prowadzą studio projektowo-badawcze WitFlow, w którym realizowały projekty zarówno dla klientów globalnych, firm software’owych, jak i startupów (eBay Classifieds, Opera Software, KGHM, Tauron, Wspieramkulture.pl, Interia.pl, WSiP, Nowa Era, Bre Bank, Unit 4 Teta, SMT Software, FrontSpin). Wykładają na uczelniach wyższych (AGH, SWPS) i są mentorkami na podyplomowych studiach z User Experience Design. Zawsze chętnie popularyzują dziedzinę UX i aktywizują lokalne środowisko, czego wyrazem są podejmowane przez nich inicjatywy: Warsztaty UX, Wud Wro, UX Wrocław czy dawniej prowadzony blog uxbite.com.
BADANIA JAKO PODSTAWA PROJEKTOWANIA User Experience
Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek,
Wyd. I.
s. ok 500
Oprawa miękka zintegrowana B5
89 zł
ISBN: 978-83-01-18315-8
Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015
Książka dostępna jest w Księgarni .