w

„Bądź mądry” powraca – dziewięcioro blogerów wspólnie z Kompanią Piwowarską zachęca do odpowiedzialnej konsumpcji

„bądź mądry” powraca – dziewięcioro blogerów wspólnie z kompanią piwowarską zachęca do odpowiedzialnej konsumpcji

Rok po starcie kampanii „Bądź mądry”, organizowanej przez Kompanię Piwowarską, ruszyła jej czwarta odsłona, która jednocześnie jest powrotem do pierwotnej formuły akcji. Dziewięcioro popularnych blogerów, koszulki z humorystycznymi, nieco prowokacyjnymi hasłami i krótkie, zabawne filmy – wszystko po to, by promować odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.

Czwarta edycja „Bądź mądry” wystartowała 9 września. W ruch ponownie poszły dobrze znane koszulki z napisem Jestem mądra i to mi nie ciąży, Jestem mądry(a) i dobrze się prowadzę oraz Jestem mądry(a), trzeźwy i przystojny/Jestem mądra, trzeźwa i seksowna, a przed kamerą stanęło tym razem dziewięcioro blogerów.

Data premiery filmów – Światowy Dzień FAS – jest nieprzypadkowa, ponieważ edukacja na temat konieczności zrezygnowania z alkoholu w ciąży stanowi bardzo ważny element kampanii. Tę postawę propagują blogerki parentingowe: Ania Stożek (Mamoholiczka), Wiola Galla (Mama Bloguje) i Marta Andreasik (Mama Subiektywnie). Do bycia odpowiedzialnym kierowcą zachęcają Karolina Kaliś (DwaPlusCztery), Marcin Perfuński (Supertata.tv) oraz Marcin Kuc (Jaja w kuchni). Natomiast Paulina Hofman (Smakowity kąsek), Agata Chmielewska (Eksperymentalnie.com) i Alicja Wegner (Mamala) przypominają, że alkohol jest tylko dla pełnoletnich i że powinni oni zachować umiar w konsumpcji. Idea odpowiedzialnego spożycia alkoholu – „nie” dla picia alkoholu przez nieletnich, prowadzących pojazdy oraz przyszłe mamy – znowu połączyła przedstawicieli różnych obszarów polskiej blogosfery: zaangażowanych rodziców, miłośników kulinariów oraz wnikliwych obserwatorów i komentatorów codziennego życia.

 

– Nasze doświadczenia z ubiegłego roku pokazały, że komunikowanie poważnych tematów w lekki, nieco zabawny, oryginalny sposób to doskonały pomysł. W „Bądź mądry” mamy i pozytywny przekaz, z którym łatwo się identyfikować, i możliwość zamanifestowania odpowiedzialnej postawy poprzez fajną koszulkę i wreszcie wsparcie, jakiego udzielili nam cieszący się autorytetem blogerzy. Dzięki temu ta kampania naprawdę działa i edukuje, znacznie skuteczniej niż straszenie konsekwencjami i nudne moralizowanie – mówi Joanna Kwiatkowska, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej.
To już kolejna odsłona cieszącej się dużą popularnością akcji, która rozpoczęła się w sierpniu 2016 roku. Wtedy w koszulkach promujących odpowiedzialną konsumpcję wystąpiło dziesięcioro znanych blogerów, m.in. Marysia Górecka (Mamy Gadżety), Natalia Tur (Nishka), „Poszukiwacz” Adam Wiejak czy Maciej Mazurek (Zuch). „Bądź mądry” uzyskała wówczas nominację w konkursie Kampania Społeczna Roku w kategorii „Programy edukacyjne firm (CSR)”.

Dwie kolejne edycje – na przełomie 2016 i 2017 r. oraz wiosną tego roku – poruszały tematykę ekologiczną i zwracały uwagę na to, że należy odpowiedzialnie obchodzić się z opakowaniami po piwie: oddawać do sklepu butelki zwrotne, a bezzwrotne oraz puszki segregować i poddawać recyklingowi lub też dawać im drugie życie, przerabiając na użyteczne przedmioty. W obu przypadkach partnerem Kompanii Piwowarskiej była organizacja odzysku opakowań Rekopol.

Nowa seria filmów także spotkała się z ciepłym przyjęciem i zebrała wiele przychylnych komentarzy. Podczas pierwszego tygodnia obejrzano je już niemal 200 tys. razy.

– Wiola Galla (Mama Bloguje): http://bit.ly/MamaBloguje
– Agata Chmielewska (Eksperymentalnie.com): http://bit.ly/Eksperymentalnie
– Alicja Wegner (Mamala): http://bit.ly/Mamala

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Drzwi otwarte designu we wrocławiu

Drzwi Otwarte Designu we Wrocławiu

Rtb house wprowadza nowy mechanizm reklamowy, który o 41 proc. Lepiej przewiduje potrzeby konsumentów

RTB House wprowadza nowy mechanizm reklamowy, który o 41 proc. lepiej przewiduje potrzeby konsumentów