Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Biedronka na celowniku Rady Reklamy

Rada Etyki Reklamy wzięła Biedronkę na warsztat, badając reklamę telewizyjną. Eksperci uznali, że użyte w przekazie określenie „nasza, polska” odnosi się do faktu, iż Biedronka jest marką polską, tym samym odrzucając skargę.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=GKeVFlypgbE’]

Zarzut względem reklamy dotyczył faktu, iż w reklamie zostały użyte informacje, które wprowadzają w błąd konsumentów. Ktoś kto ogląda reklamę może mieć wrażenie, że sieć sklepów Biedronka jest w posiadaniu kapitału polskiego. Główny zarzut dotyczy słów wypowiadanych w 22-23 sekundzie reklamy – “nasza, polska”.

“Sądzę, że ta portugalska sieć ma na celu pozyskać klientów, którzy cenią sobie polski kapitał w trochę wykraczający po za prawdę sposób”.

Rada Etyki Reklamy uznała, że przedmiotowa reklama nie narusza Kodeksu Etyki Reklamy, a użyte w przekazie określenie „nasza, polska” odnosi się do faktu, iż Biedronka jest marką polską. Zespół Orzekający wziął pod uwagę fakt, że sieć sklepów Biedronka działa wyłącznie na terytorium Polski.

Źródło: Rada Etyki Reklamy