Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Bitwa o „polskość” piwa Warka

Według Rady Reklamy reklama piwa Warka nie wprowadza konsumentów w błąd, ponieważ  chmiel używany do warzenia tego piwa rzeczywiście pochodzi z Polski.

źródło: youtube.com

Uchwała została wydana po odwołaniu złożonym do skargi konsumenta, który zarzucił Grupie Żywiec podawanie nieprawdziwych informacji w reklamie i wprowadza klientów w błąd. Skarżący poddał w wątpliwość stuprocentowo polskie pochodzenie piwa Warka twierdząc, że większość składników używanych przez Grupę Żywiec pochodzi z innych krajów. Przytoczył do tego, jak się później okazało błędne, hasło reklamowe „100% polskie piwo Warka”.

Grupa Żywiec przyznała, że część produktów do warzenia piwa skupuje za granicą, jednak chmiel jest wyłącznie polskiego pochodzenia, pomimo że sprowadza się go z Niemiec. Zauważyła także, że prawdziwe hasło reklamowe w skarżonej reklamie jest inne niż podał skarżony i brzmi „Najlepszy chmiel, w 100% polski wymaga szczególnej dbałości, bo szybko traci to co najcenniejsze. Żadnych opóźnień. Tak Polskę reprezentują nasi piwowarzy. Warka oficjalny sponsor reprezentacji Polski w 2012 r.”

źródło: youtube.com

Początkowo Rada stwierdziła niezgodność reklamy piwa Żywiec z przepisami, uznając, że nadużywa zaufania konsumentów. Przyznała jednak, że sformułowanie „100% polski” odnosi się wyłącznie do chmielu. Natomiast po odwołaniu się Grupy Żywiec od tej decyzji – Zespół Odwoławczy przyjął wniosek producenta piwa i uznał, że po przedstawieniu nowych dowodów i materiałów (wyniku kontroli przeprowadzonej przez Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej  Artykułów Rolno Spożywczych w Warszawie w Browarze w Warce, należącym do Grupy Żywiec S.A., w zakresie pochodzenia chmielu i produktów chmielowych stosowanych do produkcji piwa potwierdzającym polski rodowód chmielu, że reklama piwa Warka nie narusza norm Kodeksu Etyki Reklamy.