Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Branża interaktywna w Rosji

Specjalnie dla naszego serwisu Ad_monkey.pl Alexander Bakeev (kierownik działu Digital w grupie R.May Consulting www.rmaygroup.com) udzielił wywiadu, który uchyli nieco kurtynę – co właściwie się dzieje u wschodniego brata?

 

AdMonkey: Jak wygląda Twój typowy dzień w pracy?

AB:Zwykły mój dzień wygląda jak kołdra patchwork, zszyta ze spotkań, mejli, wyjazdów, wystąpień, negocjacji. Dzień rozpoczynam śniadaniem o 8:20, przejrzeniem poczty, Facebooka oraz opracowania planu na dany dzień. Natomiast się kończę o 22.

 

AdM: Czy jest jakiś soft i gadżety, bez których nie wyobrażasz sobie pracy?

AB: E-mail, PowerPoint, Keynote, Chrome, Skype…
Moja praca polega na prowadzeniu projektów, opracowaniu strategii, utrzymaniu realcji z kluczowymi klientami – dlatego takie zestawienie programów jest dość typowe. A jeśli chodzi o gadżety to tablet i smartfon – dzięki nim mogę swobodnie pracować podczas podróży lub w oczekiwaniu na spotkanie. Bez tych gadżetów jest ciężko.

 

AdM: Jakie serwisy branżowe czytujesz regularnie?
AB: AdAge, SocialTimes, Engadget, TheNextWeb, TechCrunch

 

AdM: Czy uważasz, że rosyjskie agencje mają szansę zaistnieć na światowym rynku?
AB:
W sumie rosyjskie agencje nie są jeszcze gotowe wyjść na globalny rynek. Poziom kompetencji jest na średnim poziomie, natomiast jakość pracy w agencjach oceniam jako niską. Oczywiście jest kilka agencji które z sukcesem pracują z międzynarodowymi klientami, ale są to wyjątki od reguły.

 

AdM: Czy ktoś szczególnie Cię inspiruje?

AB: Dla mnie inspiracją są moi klienci. Jeżeli nie ma klientów, to wszystkie inspiracje bądź idee nikomu nie są potrzebne 🙂

 

AdM: Czy mógłbyś w skrócie opisać interaktywny rynek w Rosji?

AB: Rosyjski interaktywny rynek jest slabo segmentowany. W skrócie „Wszyscy robią wszystko“, na czym często cierpi jakość wykonania projektu. Oczywiście są  agencje ze ścisłą specjalizacją, ale nie jest ich zbyt dużo na rynku.

 

AdM: Czy w Rosji też jest ogromny boom na kampanie w social media?

AB: Tak, jest. Problem polega na tym, że taka popularność narzędzi mediów społecznościowych obniża jakość kampanii. Kiedy ludzie słyszą modne słówka, bez namysłu zaczynają je stosować w praktyce i często nabijają guzy kosztem klientów.

Jest nawet anegdota na ten temat:

-Halo, dzień dobry, czy to agencja marketingu społecznościowego?

-Tak (szeptem)

– A dlaczego szeptem odpowiadacie?

– Jestem w trakcie wykładów z algebry (lekcje w liceum)

 

AdM: Który rosyjski mem najbardziej Ciebie rozśmieszył?

AB: Mój ulubiony to „40 szaronów“ – bardzo ciekawa historia. Nie jest to najnowszy mem, ale inspiruje i ciekawi.

(od redakcji admonkey.pl: 40 kg szaronów – popularna w niektórych zamkniętych kręgach opowieść – dramat na podstawie komentarza (http://naposmotri.com/posts/43/#cmt15954) . W efekcie powstał skrót myślowy „tajemniczy kod aby zameldować się w Default-city” )

 

 

 

Alexandr Bakeev (http://ru.linkedin.com/pub/alexandr-bakeev/32/68/652) kierownik działu Digital w grupie R.May Consulting www.rmaygroup.com

W 2011 roku prowadził cykl zajęć MBA „Internet Marketing“ na rosyjskim Uniwersycie Ekonomii imienia G.Plehanowa. W latach 2011-2012 pracował z rosyjskimi oraz międzynarodowymi brandami takimi jak Sony, Lenovo, Служба Крови, МТС, DIM, HRS, Альфастрах.
Obecnie Alexander Bakeev jest jednym z najbrdziej znanych i najlepszych specjalistów w dziedzinаch promocji w mediach społecznościowych, marketingu wirusowego oraz marketingu partyzanckiego (guerilla marketing).

„W naszej pracy pomagamy firmom efektywniej wykorzystywać zarówno web zasoby jak i społeczny kapitał, który często jest mało wykorzystywany i nie zawsze brany pod uwagę. My prowadzimy konsultacje w kierunkach budowania komunikacji i promocji zarówno w tradycyjnych jak i w nowych mediach, edukujemy pracowników naszych klientów na temat pracy w serwisach społecznościowych i budowaniu komunikacji na bardziej wysokim poziomie“.

Oprócz tego Alexander jest uczestnikiem Social Media Club Moscow, współzalożycielem i autorem projektu Brainity.ru, autorem rosyjskiego projektu TheNextWeb.ru


Wywiad przeprowadziła oraz przetłumaczyła Ana Cichocka.