Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Charytatywnie na Facebooku: internauci tworzą bajkę

Na Facebooku ruszyła nietypowa kampania charytatywna, w której każdy ma możliwość pomocy małej dziewczynce chorej na wrodzoną łamliwość kości. W jaki sposób? Stając się autorem „Bajki dla Nadii”, czyli opowieści tworzonej przez internautów i… celebrytów.

bajki_dla_nadii

W pierwszym etapie zaczynając od słów „Dawno, dawno temu…” rozpocznie się opowieść, którą będą tworzyli internauci w specjalnie przygotowanej aplikacji na Facebooku. W tworzenie i czytanie bajek zaangażował się m.in. Łukasz Jakóbiak, twórca internetowego talk-show 20m2. Bajka zostanie wydana w wersji PDF i wysłana do Nadii. Dzięki zaangażowaniu internautów, ludzie jeszcze chętniej będą dzielić się historią, która dotrze do wielu osób. A przecież im więcej osób się dowie, tym więcej będzie chciało pomóc, także finansowo.

czytaj:   Social media – miejsce kreowania wizerunku firmy czy generator kryzysów?

Dlaczego bajki? Bajka sprawia, że budzi się fantazja… Fantazja dziecka, która jest w stanie pokonać największy strach: przed tym co wyimaginowane, a czasem niestety prawdziwe. Nadia choruje na nieuleczalną chorobę, z którą będzie musiała mierzyć się przez całe życie. Każda pomoc finansowa pomoże w kosztownej rehabilitacji, a każdy wers bajki zostanie przeczytany dziewczynce, aby zabrać ją do krainy fantazji, gdzie wszystko jest możliwe.

czytaj:   Digital One w social mediach dla Hotpoint

Celem kampanii jest zebranie 20 tys. złotych(20zł przekazane przez 1000 osób) na leczenie małej Nadii. Organizatorzy – agencja kreatywna OX Media – dają internautom możliwość pomocy zarówno finansowej, jak i wirtualnej.
– Chcemy zbudować odpowiedni zasięg i zachęcić do pomocy każdego – podkreśla Dariusz Szpak z agencji kreatywnej OX Media – pomóc można oczywiście finansowo, ale również poprzez dodanie wersu bajki lub nagrania video i tym samym rozpowszechnienie informacji o kampanii – dodaje.
W akcję zaangażowały się już pojedyncze osoby, firmy oraz celebryci m.in.: modelka i businesswoman Ilona Felicjańska, piosenkarka Iwona Węgrowska.

czytaj:   Czcionka dla bezdomnego

Nie można wykluczyć, że dobór kontrowersyjnych ambasadorek to również sposób na zainteresowanie akcją jak największej ilości osób. W ogólnym rozrachunku najważniejsze jest, by rozgłos przełożył się na realną pomoc dla nieuleczalnie chorej dziewczynki.

Bajkę dla Nadii może stworzyć każdy na: https://www.facebook.com/KsiezniczkaNadia