Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Czy Life od Maspexu ukradł pomysł na kampanię od Frugo?

W dniu 22 maja br. do Prokuratury Rejonowej Prądnik Biały zostało złożone zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez firmę Maspex Wadowice. Zawiadomienie dotyczy kradzieży koncepcji reklamowych opracowanych dla marki FRUGO, do których wyłączne prawa posiada firma FoodCare.

Do naruszenia własności doszło w dniu 11 maja 2012 r., gdy firma Maspex Wadowice rozpoczęła kampanię reklamową swoich produktów Life. Kampania ta opierała się na koncepcji kreatywnej o nazwie „Charaktery FRUGO” stworzonej przez Agencję Heads Advertising ART FM dla marki FRUGO, produkowanej obecnie przez FoodCare.

Koncepcja kreatywna marki FRUGO dotycząca napojów owocowych powstała w 2004 r. Znajdowała się ona na ogólnie dostępnej stronie Agencji Heads Advertising ART FM Sp. z o.o. przez wiele lat. Kampania reklamowa produktu Life firmy Maspex opiera się na niemal identycznej koncepcji graficznej, jak i tekstowej, co kampania reklamowa produktu FRUGO firmy FoodCare. Jest ona na tyle unikalna, że oczywistym jest fakt naruszenia praw autorskich Agencji Heads Advertising ART FM.

„Działanie firmy Maspex Wadowice z dużym prawdopodobieństwem realizuje znamiona przestępstwa z art. 284 § 1 Kodeksu karnego w zw. z art. 115 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W załączeniu przedstawiamy oświadczenie Agencji Heads Advertising ART FM potwierdzające wyłączność praw dla marki FRUGO.” – powiedziała mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca spółkę FoodCare.

Powyższa kwestia jest o tyle istotna, iż wprowadzone do obrotu przez firmę Maspex napoje owocowe Life są łudząco podobne do marki FRUGO firmy FoodCare poprzez użycie identycznych kolorów napojów i haseł reklamowych, mających na celu doprowadzenie do skojarzenia obu marek. Działania reklamowe firmy Maspex naruszają więc nie tylko prawa autorskie, ale również pasożytują na renomie marki FRUGO.

 

[button size=”big” link=”https://admonkey.pl/2012/06/zrobcie-mi-demotywatory-czyli-kolejna-odslona-kampanii-life/” target=”blank”] Zobacz jeszcze:
Life jak Demotywatory. Kolejna odsłona kampanii >> [/button]