Agencja strategiczno-kreatywna Lemon Sky przeprowadziła badanie dotyczące dbałości polskich firm o ich własny wizerunek w sieci. 40 największych polskich marek zostało ocenionych w trzech kategoriach: SERM (Serch Engine Reputation Management), postrzeganie marki oraz obecność w social media.
Analiza dotyczyła 40 największych polskich marek spośród 500 najbardziej dochodowych firm. O ile większość z nich dba o social media, to już ma problemy z e-PRem czy percepcją marki. Celem badania było zweryfikowanie dbałości polskich firm o ich własny wizerunek w sieci.
Marki podzielono na dwie grupy: 20 brandów produktowych i 20 brandów usługowych. Taki dobór miał na celu przeanalizowanie firm z różnych branż przekrojowo. Firmy zostały przeanalizowane przez pryzmat trzech obszarów: SERM (Serch Engine Reputation Management), postrzeganie oraz obecność w social media. Wniosek jest następujący, o ile większość marek dba o wizerunek w mediach społecznościowych, to działania z zakresu percepcji oraz e-PR, wypadają znacznie gorzej.
Źródło: lemonsky.pl