w

Czy polskie marki dbają o reputację w internecie?

Agencja strategiczno-kreatywna Lemon Sky przeprowadziła badanie dotyczące dbałości polskich firm o ich własny wizerunek w sieci. 40 największych polskich marek zostało ocenionych w trzech kategoriach: SERM (Serch Engine Reputation Management), postrzeganie marki oraz obecność w social media.

 

Infografika lemon sky ikona admonkey

 

Analiza dotyczyła 40 największych polskich marek spośród 500 najbardziej dochodowych firm. O ile większość z nich dba o social media, to już ma problemy z e-PRem czy percepcją marki. Celem badania było zweryfikowanie dbałości polskich firm o ich własny wizerunek w sieci.

Marki podzielono na dwie grupy: 20 brandów produktowych i 20 brandów usługowych. Taki dobór miał na celu przeanalizowanie firm z różnych branż przekrojowo. Firmy zostały przeanalizowane przez pryzmat trzech obszarów: SERM (Serch Engine Reputation Management), postrzeganie oraz obecność w social media. Wniosek jest następujący, o ile większość marek dba o wizerunek w mediach społecznościowych, to działania z zakresu percepcji oraz e-PR, wypadają znacznie gorzej.

1246_600_0_1_95083a7040__lemon-sky-infographics-serm-1

Źródło: lemonsky.pl

Kiedy w mediach społecznościowych piszemy o piwie?

Kiedy w mediach społecznościowych piszemy o piwie?

Kultowe reklamy: kanapka czy przyjaźń? Burger king wodzi klientów na pokuszenie

Kultowe reklamy: Kanapka czy przyjaźń? Burger King wodzi klientów na pokuszenie