Mija właśnie pół roku, odkąd pandemia zmieniła naszą rzeczywistość. To dobra okazja, żeby podsumować ten czas. Jak się zmieniliśmy i czy zmiany zostaną z nami na dłużej?
Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości online
W ostatnich miesiącach nasze podejście do finansów stało się bardziej świadome. Szukamy efektywnych sposobów do zarządzania nimi, przekonaliśmy się też do bankowania online. Jak wynika z 5. raportu Corona Mood przygotowanego przez GFK już czerwcu chęć korzystania z bankowości internetowej zadeklarowało 52% badanych, a więc o 8 punktów procentowych więcej niż w kwietniu. 50% chciało rozszerzyć posiadane usługi o bankowość mobilną (wzrost również o 8 punktów procentowych).
Trend, który obserwujemy to przyspieszenie płatności bezgotówkowych i większe zainteresowanie klientów kanałami cyfrowymi. Również tych, którzy wcześniej w ogóle z takich rozwiązań nie korzystali. I to nie tylko w kontekście produktów bankowych ale też spraw urzędowych, które można załatwić poprzez bank, wykorzystując tożsamość cyfrową i profil zaufany
Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego
Spis treści
Ewolucja, nie rewolucja, zwyczajów zakupowych
Jesteśmy bardziej świadomi i cenimy swój czas
Po pandemii podchodzimy do życia i wydatków z większą uważnością. Ponad 60% Polaków deklaruje, że będzie szukało oszczędności podczas zakupów większych produktów i usług. Również ponad 60% zamierza bardziej niż do tej pory cenić swój czas. Jednocześnie ponad dwie trzecie Polaków spodziewa się kryzysu gospodarczego i wzrostu bezrobocia w perspektywie najbliższych 5 lat, a aż 36% dostrzega obniżenie standardów finansowych. W takiej sytuacji relewantność banku jest większa, bo pieniądze i ogarnianie finansów stały się tematem nr 1, a dbanie o budżety domowe odgrywa coraz większą rolę w naszym codziennym życiu. Wspieramy klientów w ogarnianiu finansów i dajemy takie rozwiązania, które pozwalają im działać dalej w nowej rzeczywistości. Podpowiadamy jak ogarnąć finanse z Aplikacją Moje ING, aby móc robić swoje, iść do przodu. Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.