Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

DaWanda decyduje o zakończeniu działalności 30 sierpnia 2018 i rekomenduje Etsy jako nowe miejsce dla swojej społeczności

Założona w 2006 roku DaWanda po blisko 12 latach aktywności, w tym 6 latach w Polsce, zdecydowała o zaprzestaniu działalności. Jest to wspólna decyzja zarządu DaWandy oraz jej udziałowców.

To nie była łatwa decyzja – włożyliśmy wiele serca i wysiłku w tworzenie naszej platformy” mówi Claudia Helming, założycielka i dyrektor zarządzająca DaWandy. “Wspólnie z naszą społecznością sprawiliśmy, że idea Zrób-To-Sam oraz przedmioty wykonane ręcznie stały się odrębną kategorią w e-commerce. Jesteśmy z tego niezwykle dumni! Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że dalszy rozwój w branży oparty jedynie o własne zasoby nie jest możliwy. Postanowiliśmy podjąć już teraz decyzję, dzięki której współpracujący z nami twórcy będą w stanie rozwijać swój biznes i w dalszym ciągu zarabiać na swojej pasji.
Po przeanalizowaniu dostępnych opcji, DaWanda zdecydowała o zawiązaniu porozumienia z Etsy, dzięki czemu klienci i projektanci platformy znajdą dla siebie nowy dom. Firmy wspólnie stworzyły narzędzie, które umożliwi sprzedawcom DaWandy sprawne i bezpłatne przeniesienie ich butików, asortymentu oraz ocen na Etsy.
Dzielimy wspólną wizję, te same wartości i cele” przekonuje Claudia Helming. “DaWanda i Etsy wspierają pełnych pasji twórców i profesjonalnych designerów oferujących swoje wyjątkowe przedmioty, proponując klientom alternatywę wobec masowo tworzonych produktów. Dzięki temu porozumieniu, otwieramy naszym twórcom drzwi do sprzedaży na całym świecie.
Blisko 35 milionów klientów Etsy stanowi dużą i globalną bazę dla twórców współpracujących z DaWandą.
Linda Findley Kozlowski, Dyrektor Operacyjna Etsy komentuje: “Z podziwem patrzymy na pracę wykonaną przez zespół DaWandy w promowaniu kreatywności i wyjątkowych przedmiotów. Jesteśmy zachwyceni, mogąc powitać stworzoną przez nich społeczność na naszej globalnej platformie. Cieszymy się na myśl o jeszcze większej liczbie wyjątkowych produktów z Polski, które będziemy mogli zaoferować naszym klientom na całym świecie. Poza wysiłkami włożonymi w umożliwienie łatwej i intuicyjnej migracji dla użytkowników DaWandy, zdecydowaliśmy o przygotowaniu polskiej wersji językowej platformy, by umożliwiać rozwój kreatywnym przedsiębiorcom i oferować wyjątkowe i angażujące doświadczenie dla naszych klientów. ”
Do końca sierpnia możliwe będzie zawieranie transakcji na platformie DaWanda. Po zakończeniu działalności, użytkownicy DaWandy będą przekierowywani na Etsy.
Pracownicy i partnerzy DaWandy zostali poinformowani o zamknięciu firmy, co jest efektem zakończenia działalności platformy. Pracownicy otrzymali wypowiedzenia, a większość z nich opuściła już firmę. Zespół obsługi klienta będzie dostępny dla klientów i sprzedawców DaWandy aż do końca sierpnia 2018 r.
W nadchodzących tygodniach obie firmy będą ze sobą współpracować, aby zapewnić sprzedawcom najlepszy możliwy start na globalnej platformie Etsy, a społeczność DaWandy znajdzie nowy dom.

O DaWandzie

DaWanda została założona przez Claudię Helming i Michaela Pütza w Berlinie w grudniu 2006 roku   i stała się wiodącą platformą dla kreatywnych i wyjątkowych przedmiotów w Niemczech i Polsce. Oferując unikalne produkty, tutoriale DIY oraz materiały do ich wykonania, DaWanda stanowi alternatywę dla masowej produkcji i jest miejscem poszukiwań dla osób doceniających unikalność przedmiotów wykonanych ręcznie.

O Etsy

Etsy, Inc. jest globalną platformą z wyjątkowymi i kreatywnymi produktami. Naszą misją jest zachować ludzki wymiar handlu i jesteśmy zaangażowani we wzmacnianie społeczności i umożliwianie ludziom realizacji ich pasji. Łączymy miliony kupujących i sprzedających z niemal każdego zakątka świata. Klienci odwiedzają Etsy w poszukiwaniu inspiracji oraz by zachwycić się produktami wykonanymi ręcznie przez kreatywnych przedsiębiorców. Sprzedawcom oferujemy szeroki zakres narzędzi i usług, które realizują ich potrzeby biznesowe.
Etsy zostało założone w 2005 roku z siedzibą w Nowym Jorku.
czytaj:   Polacy chętniej robią zakupy online w sierpniu

One Comment

Leave a Reply
  1. Najlepsze jest to:

    “Naszą misją jest zachować ludzki wymiar handlu” ( ETSY)

    18% prowizji to” ludzki wymiar”…od kiedy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *