Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Fabryka Komunikacji Społecznej dla Ministerstwa Edukacji Narodowej

Fabryka Komunikacji Społecznej przygotowała koncepcję najnowszych spotów reklamowych dla Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach kampanii propagującej posyłanie do pierwszej klasy szkoły podstawowej dzieci sześcioletnich. Przygotowano spot telewizyjny oraz radiowy.

Fabryka Komunikacji Społeczne admonkey
W spocie telewizyjnym można zobaczyć aktorkę Monikę Dryl, muzyka Mateusza Krautwursta oraz osobistego sekretarza Wisławy Szymborskiej – Michała Rusinka. Występujący w filmie reklamowym dorośli w konfrontacji z dziecięcymi pytaniami stają się bezradni, pomimo przeświadczenia, że są specjalistami w swojej dziedzinie. Proste pytania okazują się zbyt trudne dla dorosłych przyzwyczajonych do oczywistych odpowiedzi.

[youtuber vimeo=’http://vimeo.com/59981820′]

Spoty, których scenariusz przygotował Jan Prószyński z Fabryki Komunikacji Społecznej, skierowane są do rodziców, którzy rozważają posłanie swojej pociechy do szkoły podstawowej już w wieku sześciu lat. Reżyserem filmowej wersji reklamy, powstałej na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej, byli Bartek Piotrowski oraz Jacek Kościuszko, a za produkcję odpowiadali Tomek Morawski i Łukasz Jaźwiec z Tofi Productions.

Celem rozpoczętej właśnie kampanii jest zwiększenie liczby 6-latków posyłanych do szkoły. Akcja do końca kwietnia będzie prowadzona w telewizji (TVP1, TVP2, TVN i Polsat) oraz radiu (Radio Zet, 40 regionalnych stacji radiowych Eska, RMF FM i 35 stacji regionalnych sieci RMF FM, a także 77 innych rozgłośni regionalnych). Koncepcję i kreację kampanii przygotowała agencja Fabryka Komunikacji Społecznej, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Equinox Polska. Budżet całej kampanii wyniósł ok. 2 mln zł.

Rozpoczęta w ubiegłym tygodniu kampania Ministerstwa Edukacji Narodowej ma przekonać rodziców kilkuletnich dzieci, że pójście do pierwszej klasy podstawówki to dla sześciolatka szansa na szybszy rozwój. Możliwość posłania do pierwszej klasy dziecka w wieku 6 lat wprowadzono w 2009 roku. Dotychczas skorzystali z niej rodzice 184 tys. dzieci. Badania TUNSS pokazały, że dzieci, które rozpoczęły naukę w szkole w wieku sześciu lat lepiej czytają, piszą i liczą od swoich rówieśników, którzy pozostali w przedszkolu. Natomiast z krajowego badania OBUT, prowadzonego w 2011 roku, wynikało, iż dzieci, które rozpoczęły naukę w szkole w wieku sześciu lat, w trzeciej klasie uzyskały takie same, a czasem lepsze wyniki niż o rok od nich starsi koledzy.

Źródło: mat. pras.