w

Facebook rozwija technologie sztucznej inteligencji

Facebook rozwija technologie sztucznej inteligencji

Facebook jest jedną z wiodących instytucji na świecie, które prowadzą badania nad technologią sztucznej inteligencji (AI). Jest ona obok łączności i wirtualnej rzeczywistości (VR), jednym z trzech głównych obszarów technologicznych rozwijanych przez firmę. Badania prowadzone przez Facebooka w obszarze AI zmierzają do tego, by interakcje ludzi z komputerami były łatwiejsze i bardziej naturalne.

Już dziś technologie AI są wykorzystywane w usługach i produktach Facebooka – przykładowo automatycznie tłumacząc wpisy znajomych posługujących się innymi językami. Trzy miesiące temu Facebook uruchomił Caffe2Go – narzędzie pozwalające na przetwarzanie w czasie rzeczywistym obrazu wideo na urządzeniu mobilnym, tak by przypominał wybrany styl malarski.  W ciągu najbliższych lat coraz więcej nowych rozwiązań z wykorzystaniem technologii AI znajdzie zastosowanie w ramach platformy Facebooka.

Rozwój technologii AI ma ogromny wpływ na pozostałe obszary badawcze Facebooka – wirtualną rzeczywistość i łączność:

·         W obszarze VR przykładem udoskonaleń z wykorzystaniem AI jest animacja ruchu ust awatarów na platformie Oculus naturalnie zsynchronizowanego ze słowami, czy interakcja z wirtualnym otoczeniem za pomocą komend głosowych.

·         W obszarze łączności, technologie z zakresu AI pomagają w maksymalizacji efektywności rozmieszczenia systemów zapewniających dostęp do sieci – zarówno naziemnych, jak i zdalnych, takich jak samoloty Aquila, w celu dotarcia do jak największej liczby osób.

Kolejnym kierunkiem w rozwoju technologii AI jest sprawienie, by komputery uczyły się, planowały i rozumowały w sposób bliższy ludzkiemu.

Komputery coraz lepiej radzą sobie z rozpoznawaniem obiektów na fotografiach lub materiałach wideo. Dzięki rozwojowi tej technologii, Facebook może pomóc osobom niewidomym, lub słabo widzącym w korzystaniu ze swojej platformy. Rozwój technologiczny pozwala również komputerom na pozyskiwanie informacji z nieustrukturyzowanych źródeł, takich jak artykuły Wikipedii, a także umożliwiają rozumowanie w kategoriach przyczyn i skutków – np. „rozumiejąc” że konsekwencją zepchnięcia butelki ze stołu jest jej upadek na ziemię

Tempo rozwoju technologii w obszarze AI jest bezprecedensowe, ale pole do rozwoju pozostaje ogromne. Więcej informacji na temat trendów w technologii AI oraz podsumowanie działalności badawczej i strategii Facebooka w tym zakresie znajdziecie Państwo w artykule Mike’a Schroepfera, CTO Facebooka.

Lidl

Promocja Lidl „Absolutna satysfakcja lub zwrot pieniędzy” zakończona

Spadki wydatków na promocję e-commerce w i. Połowie 2016 roku [analiza codemedia]

Spadki wydatków na promocję e-commerce w I. połowie 2016 roku [Analiza Codemedia]