Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Francuska Zupa Cebulowa Knorr numerem 1 w Polsce?

Rada Etyki Reklamy wzięła Knorr na warsztat, badając reklamę telewizyjną Francuskiej Zupy Cebulowej Knorr Rozkosze Podniebienia. Zespół Orzekający uznał, że reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy, ponieważ zawiera sformułowanie „Nr 1 w Polsce”, które może budzić wątpliwości.
Knorr admonkey
Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, iż reklama telewizyjna dotyczy przede wszystkim produktu Kremowa Zupa Borowikowa Knorr Rozkosze Podniebienia. Na zakończenie przekazu pojawia się budzący wątpliwości komunikat, tzn. wypowiedziane głosem lektora stwierdzenie: „Nowe zupy Knorr Rozkosze Podniebienia. A wśród nich nr 1 w Polsce, Francuska Zupa Cebulowa”, wraz z graficznym komunikatem: „Nr 1 w Polsce. Teraz nowe opakowanie.” Kadr reklamy zawiera także bardzo niewielki napis „Unilever za Nielsen, sprzedaż w sztukach zup cebulowych w Polsce, X 2011-1X 2012”.

czytaj:   Dla blogerów: Jak mierzyć zaangażowanie Twoich użytkowników? Wykorzystaj tajną broń: Google Analytics

Zespół Orzekający podzielił zarzut Skarżącego, uznając, że oceniana reklama narusza Kodeks Etyki Reklamy ponieważ zawiera sformułowanie „Nr 1 w Polsce”, które może budzić wątpliwości, gdyż zawiera przedstawione małym druczkiem, mało czytelne dla odbiorców reklamy wyjaśnienie „Unilever za Nielsen, sprzedaż w sztukach zup cebulowych w Polsce, X 2011-1X 2012”. Eksperci, biorąc pod uwagę krąg osób, do których reklama jest skierowana, stwierdzili, że uzasadniony jest zarzut, że przekaz jest nieczytelny i może wprowadzać odbiorców w błąd. Rada Etyki Reklamy podkreśliła, że tak jednoznaczne stwierdzenia jak „Nr 1 w POLSCE” powinny być prezentowane w reklamie w sposób przejrzysty, jednoznaczny i zrozumiały.

czytaj:   Rynek reklamowy spowolnił. Branża finansowa najbardziej ograniczyła wydatki

Jednocześnie, Zespół Orzekający oddalił zarzut Skarżącego, jakoby wyniki badania rynkowego sprzedaży zup cebulowych w Polsce nie były miarodajne i uznał, że badanie sprzedaży zup cebulowych w okresie grudzień 2011-listopad 2012 przeprowadzone zgodnie z metodologią Nielsen potwierdziło iż francuska zupa cebulowa Knorr jest liderem w segmencie zupy cebulowej w proszku do gotowania pod względem wartości sprzedaży zarówno w okresie rocznym jak i w okresie od rozpoczęcia sprzedaży konkurencyjnej zupy cebulowej Winiary, tj. od sierpnia 2012 roku.


Źródło: Rada Etyki Reklamy