w

Aby żyć, czasem wystarczy się schylić

Aby żyć, czasem wystarczy się schylić

Rusza kolejna kampania fundacji Rak’n’Roll. Najnowszy projekt Gadaj-Badaj to edukacyjna kampania społeczna, która bierze na warsztat „męską dupę” i zachęca do regularnych badań w celu profilaktyki nowotworów prostaty.

Aby żyć, czasem wystarczy się schylić

 

W ramach kampanii powstał m.in. spot reklamowy w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego z udziałem: Kingi Preiss, Magdaleny Popławskiej, Olgi Bołądź i Leszka Lichoty. Zaplanowano także kampanie prasową, internetową oraz akcje niestandardowe. Partnerem akcji jest miesięcznik MaleMAN.

Kampania Gadaj-Badaj skierowana jest do mężczyzn znajdujących się w grupie ryzyka zachorowania na rak prostaty, a celem akcji jest przekonanie do wykonywania badań profilaktycznych. Rak prostaty jest drugim co do częstości występowania nowotworem u mężczyzn. Wykryty we wczesnym stadium może być skutecznie leczony. Jedynym sposobem zapobiegania i możliwością ewentualnego wczesnego wykrycia tego schorzenia jest profilaktyka – regularne, coroczne badanie per rectum i oznaczenie stężenia PSA we krwi, u mężczyzn po 40 r.ż. Obecnie coraz bardziej popularne i częściej organizowane są akcje, w czasie których badania te przeprowadzane są bezpłatnie, co pozwala skorzystać z nich praktycznie każdemu chętnemu mężczyźnie.

Film reklamowy Gadaj-Badaj, który promuje kampanię powstał we współpracy z ekipą marzeń: spot wyreżyserował Wojciech Smarzowski, zdjęcia wykonał Piotr Sobociński, a wystąpili w nim znani aktorzy: Kinga Preiss, Olga Bołądź, Magdalena Popławska oraz Leszek Lichota. Film wyprodukowano jesienią 2011 roku we współpracy z domem produkcyjnym Bomaye,  post produkcją zajęło się Badi Badi, a dźwiękiem Ztudio.

Aby żyć, czasem wystarczy się schylić

Oprócz spotu i kampanii prasowej fundacja chce dotrzeć do odbiorców każdą możliwą drogą. Przygotowane zostały także kreatywne layouty kampanii, w różnych wersjach: „Kto nie wypina tego wina”, „Aby żyć, czasem wystarczy się schylić”, „Rozmawiasz z kuplami o dupach? Pogadaj o swojej.”. Dostępne będą m.in. naklejki czy plakaty z hasłami promującymi badanie, zaplanowano także zaskakujące akcje niestandardowe w przestrzeni publicznej. Dostępna jest również strona internetowa www.gadajbadaj.pl, na której można znaleźć podstawowe informacje o problemie.


Fundacja zachęca do badania, ale także do publicznego otwarcia tematu raka prostaty i przełamania tabu. Mężczyźni bowiem nie tylko się nie badają, ale nadal niechętnie o tym mówią.

Kreacja kampanii Gadaj-Badaj została przygotowana przez agencję Euro RSCG 4D. Jest to kolejna kampania kreatywna przygotowana przez zespół tej agencji. Wcześniej Euro RSCG 4D przygotowało także kreację do projektów fundacji 1%, Boskie Matki, Kalendarz Gwiazd i Daj Włos i in.

źródło: Euro RSCG 4D

Pomyśl zanim wrzucisz - świetny koncept na kampanię społeczną

Pomyśl zanim wrzucisz – świetny koncept na kampanię społeczną

Badanie Ericsson: oglądaniu telewizji towarzyszy aktywność w mediach społecznościowych