Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

G(ł)odne dzieciństwo. E-sklepy z miejscem na kampanię społeczną

Ponad pół miliona dzieci w Polsce jest głodnych lub niedożywionych. Właśnie te wstrząsające dane sprawiły, że program Godne Dzieciństwo, organizowany przez PCK, wchodzi w nową fazę. PCK zachęca Polaków, aby przy codziennych zakupach nie zapominali o najbiedniejszych dzieciach i przypomina o wysłaniu wiadomości sms podczas wizyt w sklepach wybranych marek.

Godne Dzieciństwo to program, który powstał z myślą o pomocy najbardziej potrzebującym rodzinom, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Niedożywienie to ogromny problem wśród polskich dzieci. Badania Instytutu Żywności i Żywienia mówią same za siebie – prawidłowy  sposób żywienia rozpoczęty dopiero w późniejszym okresie życia nie jest w stanie zniwelować utraconych wcześniej możliwości rozwoju psychicznego i fizycznego. Wnioski te potwierdza mgr inż. Bożena Wajszczyk z Instytutu:

Coraz więcej biednych rodzin

Co roku Główny Urząd Statystyczny publikuje dane dotyczące sytuacji materialnej Polaków. Jak wskazują dane za rok 2011 pogorszyła się sytuacja dochodowa gospodarstw domowych. Szczególnie dotkliwy dla rodzin był wysoki wzrost cen podstawowych usług i towarów konsumpcyjnych –  zwłaszcza wzrost cen żywności, co sprawia, że coraz mniej rodziców jest w stanie zapewnić swym dzieciom ciepłe i bogate w wartości odżywcze posiłki. Anna Szukiełojć-Bieńkuńska, ekspert z Głównego Urzędu Statystycznego potwierdza te dane:

Po kilku latach stabilizacji, w 2011r. zaobserwowano w Polsce wzrost liczby osób zagrożonych skrajnym ubóstwem. W 2011 r. w skrajnym ubóstwie, za granicę którego przyjęto poziom minimum egzystencji, żyło ponad 6% społeczeństwa. Oznacza to, że ok. 2,5 miliona osób nie było często stać na zaspokojenie nawet tak podstawowych potrzeb, jak codzienny ciepły posiłek. W Polsce zagrożenie ubóstwem dzieci i młodzieży jest znacznie silniejsze niż dorosłych. Z danych GUS za ostatnie kilka lat wynika, ze w gospodarstwach domowych mających problemy z zaspokojeniem elementarnych potrzeb, a więc wymagających pomocy żyje  ponad 700 tys.  dzieci do lat 18. Dzieci i młodzież do lat 18 stanowią ok. 30% ogólnej liczby osób skrajnie ubogich, podczas gdy w populacji ogółem do tej grupy wiekowej należy mniej więcej co piąta osoba.

Godne Dzieciństwo to program kompleksowo wspierający dzieci i młodzież. W jego ramach PCK stwarza dzieciom szansę na zaspokojenie swoich podstawowych potrzeb, edukację i rozwój osobisty, a w rezultacie pozwala na uniknięcie pokoleniowej biedy. Główny nacisk PCK kładzie na pomoc dzieciom w wieku od 7 do 18 lat, pochodzącym z najbiedniejszych rejonów naszego kraju, z rodzin zagrożonym wykluczeniem społecznym ze względu na brak funduszy na zaspokojenie podstawowych potrzeb, tj. jedzenie, higienę, czy edukację.

Jak można pomóc?

Program Godne Dzieciństwo jest całoroczną akcją Polskiego Czerwonego Krzyża, w ramach której dzieci mają zapewnioną kompleksową opiekę, dostosowaną do ich indywidualnych potrzeb. 16 października, w ramach obchodów Światowego Dnia Walki z Głodem, PCK uruchamia kampanię, dzięki której każdy z nas może pomóc dzieciom, nie ruszając się nawet z własnego fotela.

Wystarczy wysłać SMS o treści POMOC pod numer 7364 (koszt wiadomości to 3,69 zł brutto), aby podarować jednemu dziecku jeden ciepły posiłek. Kampanii towarzyszy również niestandardowa akcja w sklepach partnerskich następujących marek:

Monnari

monnari

T-Mobile

The Body Shop

body shop

Villeroy&Boch

Villeroy&Boch

Tous

Każdy człowiek ma własne marzenia. Duże, mniejsze i te zupełnie malutkie. Marzymy o nowym telefonie, gustownej biżuterii czy markowych kosmetykach. Pragnienia głodnych dzieci mają jednak zupełnie inną wagę, inny wymiar. Ciepły posiłek, który dla nas jest zwyczajną codziennością, dla wielu dzieci w Polsce jest prawdziwym, często największym marzeniem. W naszej kampanii chcemy pokazać kontrast pomiędzy marzeniami klientów a marzeniami niedożywionych dzieci.
Od 16 października w wybranych salonach naszych partnerów można zobaczyć dania obiadowe, będące symbolem pragnień tak wielu dzieci w Polsce. Tym samym zachęcamy klientów do wysłania sms-a i podarowania ciepłego posiłku jednemu głodnemu dziecku.

reklama – pół banneru

źródło: pck.pl