w

Hotpoint podsumowuje współpracę z blogerami Mike&Mary

Mike mary

Hotpoint, producent sprzętu AGD, podsumował swoją roczną współpracę z autorami bloga Mike&Mary. Zapytaliśmy ich, dlaczego postawili na influencer marketing, wybrali właśnie tych blogerów i dlaczego przez rok współpracowali tylko z dwójką blogerów i jak oceniają tą współpracę. Na nasze pytania odpowiedziała Beata Trzcińska, Brand & Digital Team Leader Whirlpool Corporation w Polsce.

Czy Hotpoint zdał egzamin blogerskiej rodziny?

Na blogu Mike&Mary pojawiają się treści tworzone głównie przez Michała Góreckiego, „tatę” blogerskiej rodziny. Informuje on czytelników o subiektywnych przemyśleniach dotyczących prowadzenia rodzinnego życia, a także sposobów uatrakcyjniania chwil z bliskimi. Ważnym miejscem w domu rodziny Góreckich jest kuchnia – w której nie tylko wspólnie przygotowują swoje posiłki na co dzień, ale także bawią się, rozmawiają i wzajemnie inspirują.

Z początkiem kwietnia 2016 roku marka objęła blog patronatem, wyposażając kuchnię rodziny Góreckich sprzętami do zabudowy marki Hotpoint ze swojej najnowszej linii wzorniczej. Dzięki temu brand stał się towarzyszem dnia codziennego blogerów, widocznym w kilkudziesięciu wpisach na blogu, a także w przestrzeni Social Media rodziny Góreckich. Hotpoint stał się jednocześnie narzędziem do przygotowywania posiłków, jak i stworzył przestrzeń  do przeprowadzania rodzinnych zabaw, m. in. wspólnego wróżenia z okazji andrzejek.

Poza Internetem

W trakcie współpracy małżeństwo Góreckich przeprowadziło dwa warsztaty kuchenne w łódzkim studiu kulinarnym „Book&Cook”.

Pierwszy dotyczył konkursu z okazji Dnia Ojca. Zadaniem uczestnika konkursu było napisanie treści krótkiego, kreatywnego dialogu, prowadzonego przez trójkę dzieci – dialog miał być spójnym komentarzem do zdjęcia, na którym trójka dzieci gotuje razem w kuchni.  Drugi z warsztatów był kierowany do blogerów kulinarnych w ramach wspólnego świętowania Europejskigo dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Zebrana grupa wraz z ambasadorami marki gotowała na sprzętach Hotpoint.

Motywem przewodnim spotkania były łatwe i lekkie przekąski dla dzieci i ich rodziców, które możemy szybko przygotować w ciągu dnia. Odzew po wydarzeniu był bardzo pozytywny, a warsztaty miały realną wartość merytoryczną dla wszystkich zebranych. Uczestnicy spotkania mogli samodzielnie przetestować działanie sprzętów marki Hotpoint oraz nauczyć się nowych przepisów pasujących do codziennej kuchni rodzinnej. Zdjęcia z warsztatów umieszczone w kanałach Social Media zaproszonych gości cieszyły się dużym zainteresowaniem i interakcją ze strony odbiorców.

Jak marka ocenia współpracę z blogerami?

Współpraca z rodziną Góreckich była bardzo udana: począwszy od profesjonalnej komunikacji, po kreatywne i ciekawe pomysły wprowadzane nie tylko według wcześniejszych ustaleń, ale także na bazie bieżących konkluzji. Naszym celem było świadome i merytoryczne lokowanie produktów marki Hotpoint w codziennym życiu blogerskiej rodziny. Mogliśmy liczyć na sugestie Michała Góreckiego – aby faktycznie wpasować nasze sprzęty w codzienne zachowania rodziny i nie tworzyć przy tym sztucznych sytuacji wyłącznie pod treści wpisów. Uważamy, iż to duży plus współpracy, który nie tylko ułatwiał komunikację z odbiorcą, ale także zwiększał wartość tworzonych wspólnie treści.

Dlaczego wybraliście właśnie tych blogerów? Czym się wyróżniają?

Marka Hotpoint jest kierowana do konsumenta, który chce gotować świadomie, w gronie swoich bliskich, czerpiąc z tego dużo radości. Jednym ze sposobów takiego podejścia do kuchni jest właśnie styl życia prezentowany przez rodzinę Góreckich. Wspólne gotowanie, zabawy z dziećmi w kuchni, imprezy ze znajomymi, a to wszystko z wykorzystaniem dostępnych w domu udogodnień. Wykorzystanie komunikacji bloga Mike&Mary może skutecznie zasugerować naszym potencjalnym klientom, iż to właśnie Hotpoint będzie wyborem, z którego będą najbardziej usatysfakcjonowani i który tworzony jest pod jasno sprecyzowane oczekiwania konsumenckie. Dzięki tej współpracy mogliśmy potwierdzić, iż na sprzętach naszej marki można nie tylko gotować posiłki, ale także przyrządzać je w zdrowy, sprawny i przyjemny sposób, w gronie rodziny lub znajomych, a nawet w ramach zabawy czy wspólnie spędzanego czasu.

Dlaczego zdecydowaliście się na roczny projekt z dwójką blogerów (jedną rodziną), a nie z kilkoma – co mogłoby zwiększyć zasięg informacji o marce.

Naszym celem było zaprezentowanie, w jaki sposób sprzęty marki Hotpoint sprawdzają się podczas wykonywania codziennych zadań. Dużo bardziej autentyczną formą sprawdzenia sprzętów w „działaniu” było ich wykorzystywanie przez całą rodzinę, na różne sposoby i w różnych kontekstach. Długofalowa współpraca ułatwiła także organizację warsztatów kulinarnych, które odbyły się dwukrotnie. Pierwsze były nagrodą w konkursie z okazji Dnia Ojca. Drugie warsztaty były skierowane do blogerów kulinarnych, z którymi rodzina Góreckich mogła sprawdzić nowe przepisy na sprzętach marki Hotpoint. Dzięki temu udało nam się przekazać w atrakcyjny i merytoryczny sposób informacje o marce ludziom, dla których gotowanie jest ważną częścią życia.

Czy współpraca będzie kontynuowana?

Współpraca była nastawiona na rok i została zakończona zgodnie z ustaleniami. W tym momencie jesteśmy na etapie budowania strategii komunikacji dla marki Hotpoint na najbliższe miesiące, a wraz ze wzrostem rozpoznawalności marki w naszym kraju, jesteśmy w stanie wykorzystać nie tylko lokalnych ambasadorów, ale także „globalne twarze” brandu. Gotowanie z bliskimi to przede wszystkim przygotowywanie posiłków z rodziną, ale nie tylko – w równym stopniu np. z przyjaciółmi. Marka Hotpoint niedawno ogłosiła rozpoczęcie współpracy z Jamiem Oliverem, który będzie przedstawiał właśnie tę wizję wykorzystywania naszych sprzętów: zdrowego i pożywnego gotowania w gronie bliskich nam osób na bazie świeżych składników. Oprócz działań czysto wizerunkowych, zajmie się także m.in. edukacją nt. funkcji sprzętów do zabudowy marki Hotpoint z najnowszej linii oraz rekomendacją najlepszego ich wykorzystania.

Igorilla

Igorilla, copywriter z Kalicinscy.com z solową płytą

Świąteczny spadek sprzedaży w e-commerce? Można temu zaradzić

Świąteczny spadek sprzedaży w e-commerce? Można temu zaradzić