Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

„Innowacja na talerzu” – Digital One podsumowuje kilkumiesięczny projekt kulinarny PepsiCo

program afiliacyjny

Agencja Digital One przygotowała dla PepsiCo kilkumiesięczny projekt kulinarny, kierowany do użytkowników Facebooka i kulinarnej blogosfery. Projekt wystartował w sierpniu ubiegłego roku, a jego ostatnim akordem jest styczniowe uruchomienie kanału PepsiCo na YouTube, który „na start” pozyskał kontent związany m.in. z warsztatami kulinarnymi „Innowacja na talerzu”.

PepsiCo_INT4

 

Grupą docelową projektu byli użytkownicy Facebooka, autorzy blogów kulinarnych oraz internauci zainteresowani tematyką kulinarną. W wyniku kilkumiesięcznej akcji liczba fanów marki PepsiCo w polskim Facebooku wzrosła o 120 proc. (1,7 tys. nowych fanów), a liczba interakcji uległa podwojeniu (wzrost o 97 proc.).

Głównym celem projektu był rozwój społeczności skupionej wokół marki PepsiCo Polska, nawiązanie z nią jeszcze aktywniejszego dialogu oraz jej odmłodzenie (największy wzrost liczby fanów miał miejsce w grupie wiekowej 18-24 lat). Projekt był realizowany w ramach globalnej współpracy PepsiCo ze znanym katalońskim szefem kuchni Ferranem Adrią, guru kuchni molekularnej.

PepsiCo_INT3

Całość działań została podzielona na 3 etapy. Pierwszym z nich był konkurs „Posmakuj Innowacji” na profilu marki PepsiCo Polska w Facebooku (www.facebook.com/PepsiCoPolska), który miał zachęcać fanów do eksperymentowania w kuchni. Użytkownicy, dzięki dedykowanej aplikacji, mogli dodawać swoje autorskie przepisy kulinarne, których obowiązkowym składnikiem jest jeden z produktów PepsiCo (np. Pepsi, chipsy Lay’s lub Sunbites). Konkurs składał się z pięciu tygodniowych etapów, w trakcie których wyłaniane były 3 najlepsze przepisy (w sumie nagrodzonych zostało 15 autorów, a aplikacja konkursowa została wyświetlona 4200 razy).

PepsiCo_INT1

Drugi etap zakładał aktywację blogosfery – Digital One zorganizowała pod koniec listopada 2012 roku warsztaty kulinarne „Innowacja na talerzu”, na które zaproszonych zostało 10 wybranych blogerek kulinarnych. Warsztaty dotyczyły gastronomii molekularnej w teorii i praktyce, wypróbowanych sposobów na prowadzenie i promowanie bloga, oraz wspólne przygotowywanie dań według przepisów zgłoszonych w konkursie.

Na podstawie zebranych podczas konkursu i warsztatów najlepszych przepisów oraz doświadczeń, w grudniu przygotowana została elektroniczna książka kucharska „Innowacja na talerzu”, opublikowana także na profilu PepsicCo na Facebooku. Natomiast w drugiej połowie stycznia b.r. utworzony został kanał korporacyjny PepsiCo na YouTube (http://youtube.pl/pepsicopolska), którego początkowe treści  stanowią relacje z przebiegu warsztatów „Innowacja na talerzu” i filmy instruktażowe, na których kucharz Jarosław Bieńkowski pokazuje, jak przygotować wybrane przez siebie dania.

Źródło: mat. pras.