Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Internety 24/7 tydzień 25

Zeszły tydzień nie powalił ilością newsów. Poza szeroko komentowanymi upałami, w internecie obeszło się bez większych afer aż do weekendu, gdzie pewnie i miały miejsce jakieś bardzo ważne wydarzenia, ale czekamy na połączenie faktów i złożenie historii w jedno.

Trójca święta: Zygmunt I Stary, Władysław II Jagiełło i Kazimierz III Wielki

Tymczasem wróćmy do zeszłego wtorku, kiedy to w social mediach pojawiło się zdjęcie – pamiątka z komunii. Na obrazku: dumna mama, dziecię w białej kiecy oraz stos giftów z pokaźnym wachlarzem hajsu na czele. Ot, tradycja w naszym katolickim kraju. Oczywiście internet zareagował natychmiast.

Komunia

Patrz, bocian! Jak on żyje, to znaczy, że my też możemy

Mamy jednak w Polsce tradycje warte kontynuowania, a na pewno pielęgnacji. Studia filmowe Kadr i Tor postanowiły udostępnić swoje filmy – klasyki polskiego kina – na ogólnodostępnych kontach na youtube. Teraz można prawie bez przeszkód obejrzeć po raz n-ty „Rejs” czy „Bruneta wieczorową porą”, albo sięgnąć po filmy, których jeszcze jakimś cudem nie widzieliśmy, a powinniśmy. Jaki cel, poza edukacyjnym czy rozrywkowym ma taka akcja? Zyski z reklam mają być przeznaczone na cyfrową rekonstrukcję kolejnych wydawnictw obu wytwórni. Czy te wpływy będą wystarczające – zobaczymy – tymczasem można wybrać się w sentymentalną podróż.

czytaj:   Post na Facebooku wart pół miliona złotych

http://www.youtube.com/studiofilmowekadr
http://www.youtube.com/studiofilmowetor

Kadr z filmu Seksmisja

Polak potrafi

Vlogerzy postanowili wykorzystać sielski obrazek jakim jest nowa reklama Coca Coli i dodać mu trochę charekteru. Film ma już ponad milion odtworzeń, a twórcy liczą na to, że koncern ich nie pozwie 😉

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=AspJ1AXSUfc’]

Hashtagi na ustach wszystkich

Nawet ci średnio zorientowani w socialmediowym świecie wrzucają posty z krzyżykiem, choć pewnie nie są do końca świadomi możliwości, jakie niesie za sobą ta nowa w przypadku facebooka funkcja. Agencja Think Kong postanowiła wyjść naprzeciw potrzebom i puściła do sieci darmowy, krótki poradnik o hashtagach. Sądząc po zasięgu taka ściąga była potrzebna. Well done!

http://hashtagmasters.pl/

Hashtag Masters Think Kong
Tony is dead

Informacja o śmierci Jamesa Gandolfiniego obiegła internet lotem błyskawicy. Mimo, że ostatni odcinek „Rodziny Soprano” wyemitowano ponad 6 lat temu, jego główny bohater był niewątpliwie postacią kultową. Ostatnią śmiercią udokumentowaną w postach naszych znajomych była Margaret Thatcher. Doborowe towarzystwo.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=2Ropc0KvWFw’]

Zuckerberg szaleje

Częścią nowości na facebooku już możemy się cieszyć, część będzie nam udostępniana stopniowo (dla tych niecierpliwych – lepiej ustawić sobie w opcjach językowych konta US. Niczego to nie gwarantuje, ale w wielu przypadkach przyspiesza wprowadzanie zmian).

czytaj:   Firmowa strona mobilna - moda czy konieczność

Mark_Zuckerberg
Z nowości, które pojawiły się w zeszłym tygodniu:

  • możemy dodawać w komentarzach zdjęcia z dysku. Teraz już w ogóle przestaniemy rozmawiać, wszystko skomentują za nas memy.
  • dodając link możemy załadować swoją miniaturę zdjęcia. Bardzo przydatna opcja, zwłaszcza w przypadku linkowania ze źródła, które nie posiada nic ciekawego w postaci grafiki, albo w momencie gdy chcemy zwyczajnie przyciągnąć wzrok do treści linka.
  • segregowanie komentarzy. Niedawno wprowadzona opcja, ustawiająca komentarze według ich popularności, widocznie nie została odebrana entuzjastycznie. W związku z tym mamy teraz możliwość wybrać w jaki sposób będą segregowane nasze komentarze.
  • i chyba najważniejsza zmiana dla agencji i marketerów – nowy panel statystyk. Na tę funkcjonalność poczekamy pewnie najdłużej, ale można o niej poczytać więcej o tu.

Xbox, go home, you’re drunk

Po ogłoszeniu specyfikacji nowej konsoli Microsoftu fani i antyfani wszczęli larum. Warunki, które postawił Xbox były nie do zaakceptowania, zwłaszcza, że największy konkurent – PlayStation – już zaczął kpić z niektórych obostrzeń.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=kWSIFh8ICaA’]

W dobie social media producenci konsoli nie mogli pozostać głusi na wszechobecne negatywne opinie. I szybciutko, kilka dni po oficjalnej prezentacji, już widzimy zmiany:

  • stałe łącze nie będzie niezbędne, żeby grać w gry, które już raz zainstalowaliśmy i skonfigurowaliśmy przez sieć,
  • zniesiono wszelkie obostrzenia, jeśli chodzi o pożyczanie, odsprzedawanie, oddawanie komuś naszej używanej już gry.
czytaj:   Pierwsza w Polsce kampania rekrutacyjna na Instagramie

Ciekawe, czy cenę też obniżą pod naciskiem fanów ;>
 

Obraz poruszony

Instagram wprowadził zmiany do swojej aplikacji. Od teraz użytkownicy smartfonów z Androidem i iOSem będą mogli kręcić 15 sekundowe filmiki, nakładać na nie jeden z kilkunastu filtrów i dzielić się z innymi użytkownikami. W końcu już jakiś czas temu poszła fama, że video jest przyszłością internetu…

[youtuber vimeo=’http://vimeo.com/68765934′]

Warto w Saturnie

Warto, droga (dosłownie) Warto oraz ty, Saturnie! Nie wstyd tak drwić sobie ze swoich klientów? Tym większy wstyd, gdy traficie na blogera, który nie da sobie w kaszę dmuchać i ma wydeptane ścieżki. Szkoda, że nie każdy jest tak zdeterminowany w walce o swoje. Może w końcu firmy zaczęłyby się liczyć z konsumentami i ich prawami.

http://michal-gorecki.pl/2013/06/z-warta-nie-warto-saturn-w-kosmos/

wykop

gazeta

pudelek x

Lwy rozdane

W sobotę zakończył się Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes. Niekwestionowanym wygranym tegorocznej edycji była kampania McCann Melbourne Australia – Dumb Ways To Die – nasz ulubieniec 😉 O innych zwycięzcach tu.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw’]