w ,

Inwazyjne reklamy display porównywalne do reklamy kontekstowej

bulb
flickr.com/brunkfordbraun/CC BY-SA 2.0

Podczas gdy agencje wciąż poszukują nowych form kreacji w internecie okazuje się, że równie dobre wyniki osiągnąć można za pomocą reklamy kontekstowej w stylu Google AdSense. Badania pokazują, że mimo skrajnie różnych form, skuteczność obu typów reklam jest porównywalna.

Zagadnienie efektywności reklamy kontekstowej i inwazyjnej zbadali Catherine Tucker z MIT Sloan School of Management oraz Avi Goldfarb z the Rotman School of Management na Uniwersytecie w Toronto. Analizie poddano blisko 3000 kampanii, korzystając z informacji pozyskanych od 852 ankietowanych.

inwazyjne reklamy display porównywalne do reklamy kontekstowej 1

Wnioski badaczy jednoznacznie wskazują, że w obu przypadkach klikalność jest porównywalna. Mimo że deklarujemy niechęć wobec reklam typu pop-up, wykorzystujących filmy i dźwięk, ich wpływ na decyzje zakupowe jest podobny do tego, jaki wywierają reklamy kontekstowe. Oba typy reklam zostały także uznane za bardziej skuteczne od tradycyjnych banerów.

Siła reklam inwazyjnych kryje się w przyciąganiu uwagi, natomiast formy kontekstowe sprawiają wrażenie porad wplecionych w tekst. Pierwsze zapadają w pamięć, natomiast drugie generują kliknięcia dzięki nienachalnej, poradnikowej formie.

Naukowcy zbadali również, jak odbiorcy reagują na reklamy typu fusion, czyli inwazyjno-kontekstowe. Okazało się, że taka kreacja osiąga znacznie gorsze wyniki niż jej składowe. Poziom skomplikowania utrudnia odbiór przekazu,a inwazyjna forma obniża zaufanie do reklamy kontekstowej.

Mimo, że wyniki rzucają nowe światło na kwestię reklamy display to jednak warto się jednak zastanowić, czy ponoszenie dodatkowych kosztów związanych z kreacją reklam inwazyjnych ma sens. Wzrost skuteczności uzyskać można nie tylko przez ostentacyjną formę, ale też umiejętne targetowanie przekazu.


źródło: Marketing Science Institute

Co myślisz?

skala likerta. którą wersję wybrać? 9

Skala Likerta. Którą wersję wybrać?

psychologia wyszukiwania 10

Psychologia wyszukiwania