Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Czego szukamy na portalach finansowych?

Z raportu TNS Polska „Znajomość i korzystanie z portali finansowych” wynika, że 47 proc. polskich internautów aktywnie poszukuje informacji biznesowych w internecie. Najpopularniejszym wśród nich źródłem wiedzy jest Money.pl, który okazał się najczęściej wymienianym spontanicznie portalem – wskazało go 12 proc. respondentów. Za nim plasują się kolejno Bankier.pl wytypowany przez 9 proc. badanych i Gazetaprawna.pl, którą wskazało 3 proc. ankietowanych.

Źródło: raport “Znajomość i korzystanie z portali finansowych”, TNS Polska, 06.2012

Wśród osób nieszukających informacji biznesowych w internecie także najczęściej wymienianym portalem o tematyce ekonomicznej był Money.pl. – To potwierdza siłę marki Money.pl. Jesteśmy jedną z pierwszych profesjonalnych redakcji internetowych w Polsce zatrudniających dziennikarzy a nie kontent managerów i od ponad 10 lat budujemy jedną z największych grup internetowych w kraju. To my tworzyliśmy też standardy polskiego dziennikarstwa internetowego. Wyniki badania spontanicznej znajomości portali finansowych udowadniają, że jesteśmy liderem – mówi Tomasz Bonek, redaktor naczelny serwisów Grupy Money.pl.

Pod względem znajomości wspomaganej najlepiej wypadł portal Gazetaprawna.pl, który wskazało 72 proc. respondentów. Na drugim miejscu uplasowało się Money.pl (59 proc.), wyprzedzając serwisy Wyborcza.biz (38%) i Bankier.pl (34%). – W czołówce wyraźnie widać podział na portale wywodzące się z prasy tradycyjnej, czyli serwisy internetowe Gazety Prawnej i Gazety Wyborczej, oraz na te typowo online’owe. Chociaż Money.pl nie wywodzi się z offline’u i jest młodym medium, i tak znalazł się tutaj na bardzo wysokim miejscu, co tylko potwierdza siłę zarówno naszej marki, jak i samego internetu – mówi Tomasz Bonek.

Źródło: raport “Znajomość i korzystanie z portali finansowych”, TNS Polska, 06.2012

TNS Polska sprawdził również, jakich typów informacji poszukują internauci na portalach finansowych. Najpopularniejsze okazały się kursy walut – szuka ich 68 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach znalazły się ogólne informacje o sytuacji gospodarczej – 45 proc., informacje o podatkach – 37 proc. oraz informacje o produktach finansowych – 30 proc. Do popularnych treści należą również informacje o przedsiębiorstwach i notowania giełdowe – poszukuje ich kolejno 24 i 21 proc. ankietowanych. Money.pl jest liderem w trzech z powyższych kategorii treści, będąc głównym źródłem wiedzy na temat kursów walut, notowań giełdowych i informacji o produktach finansowych.

Źródło: raport “Znajomość i korzystanie z portali finansowych”, TNS Polska, 06.2012

Money.pl ma także największe znaczenie dla internautów, którzy podejmują decyzje inwestycyjne. Wskazało na niego 22 proc. badanych, wobec 21 proc. typujących serwis Gazetaprawna.pl i 11 proc. wskazujących na Bankier.pl. Money.pl jest również najważniejszym portalem przy podejmowaniu decyzji oszczędnościowych – portal wybiera 24 proc. respondentów, wobec 19% wskazujących serwis Gazetaprawna.pl i 15% wybierających Bankier.pl.

Odpowiedzią na tak duże zainteresowanie portalem Money.pl przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych i oszczędnościowych jest najnowszy, właśnie uruchomiony projekt Grupy Money.pl, serwis MarketMoney.pl – portal e-commerce służący do porównywania i zakupu produktów finansowych online. Poza bogatą ofertą m.in. kredytów, ubezpieczeń i kont bakowych dostępne są w nim analizy i komentarze specjalistów.

Raport dostępny pod adresem: http://tech.money.pl/money-pl

Źródło: Money.pl