w ,

Kampania AdWords czy pozycjonowanie szerokie – na co się zdecydować?

Kampania adwords czy pozycjonowanie szerokie – na co się zdecydować?

Wiele osób prowadzących strony internetowe zastanawia się, która z form reklamy będzie dla nich bardziej korzystna. Zapewne większość firm poleca opcję, która dała im samym największy zysk finansowy, jednak nie można zapominać, że najlepszą rekomendacją dla agencji są efekty podejmowanych przez nią działań marketingowych.

Kampanie reklamowe

Kampania AdWords może się sprawdzić jako reklama nowej firmy bądź produktu. Jest doskonałym rozwiązaniem dla e-sklepów, aplikacji oraz różnego rodzaju usług. Zakupy przez internet stają się coraz bardziej powszechne, dlatego konkurencja drastycznie rośnie i każdy właściciel strony www stara się wyróżnić ją przy użyciu różnych metod, niekoniecznie zyskując to, czego oczekiwał.

Dzięki kampaniom reklamowym można dotrzeć do przyszłych klientów, którzy naprawdę są zainteresowani naszymi produktami.

Do wyboru mamy kilka rodzajów kampanii:

  1. Sieć wyszukiwania

    Jest to najlepsza metoda pozyskiwania nowych klientów. Jeśli stworzyłeś nową stronę internetową, firmę, sklep lub po prostu chcesz być bardziej rozpoznawalny w internecie, to ta forma reklamy jest właśnie dla Ciebie.

    Prezentuj się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki Google, zachęcając użytkowników do zapoznania się z Twoją ofertą. Wdrażając do kampanii odpowiednio dobrane słowa kluczowe, pozyskasz wiele wartościowych odwiedzin swojej strony, a te mogą przerodzić się w pożądane konwersje: zakupy produktów, wysłanie zapytania i kontakt telefoniczny.
    Możesz śledzić zachowanie internautów odwiedzających Twoją stronę, poprawiać jej intuicyjność, rozwijać ją.

    Sieć wyszukiwania daje Ci wiele możliwości. Przede wszystkim ta forma kampanii przynosi szybkie efekty i pozwoli zbierać istotne dla Ciebie informacje. Między innymi zyskujesz wiedzę, w jaki sposób internauci najczęściej wyszukują Twoją stronę.

 

  1. Remarketing

    Czyli metoda „nie daj o sobie zapomnieć”. Idealne rozwiązanie dla sklepów i różnego rodzaju usług. Mówiąc krótko: Twoje reklamy widoczne są dla wszystkich, którzy przynajmniej raz odwiedzili Twoją stronę. Śledzą użytkowników, przypominając im o istnieniu Twojej oferty oraz zachęcając do powrotu na Twoją stronę.

    Zdarza się, że ktoś kupił u Ciebie produkt, ale zapomniał nazwy Twojego sklepu albo przez jakiś czas niczego nie potrzebował. W takim razie przypomnij mu, że wszystkie Twoje produkty wciąż są dla niego dostępne i w każdej chwili może je kupić, może nawet za okazyjną cenę!

    Promocje przyciągają, szczególnie, gdy nazwa firmy jest już znana i dobrze się kojarzy. Zadbaj więc o dobre bannery reklamowe i przygotuj się na nagły wzrost konwersji.

 

  1. Sieć reklamowa

    Pojawiaj się na wybranych stronach internetowych bądź dobieraj użytkowników pod kątem ich zainteresowań lub fraz, które wpisywali w wyszukiwarkę. Zdobądź nowych klientów lub dotrzyj do osób, które wcześniej skorzystały z Twoich usług, lecz nie zostały zapisane na liście remarketingowej.

    Tego typu kampania gwarantuje ogromną liczbę wejść, lecz bardzo ostrożnie trzeba dobierać do niej frazy albo miejsca docelowe. Taka forma reklamy dosłownie „zje” Twój budżet w ciągu kilku dni, jeśli źle ją poprowadzisz.

    Tak naprawdę każda źle prowadzona kampania to ryzyko wydania dużej kwoty, która nie przełoży się na planowane konwersje. Prawdą jest, że uda Ci się zaoszczędzić na kampanii AdWords, jeśli poprowadzisz ją samemu. Jednak co z tego, że oszczędzisz pieniądze za usługę, jeśli cały budżet przeznaczony na kampanię będzie zmarnowany ze względu na niewartościowe wejścia? Zlecając to zadanie dobrej agencji marketingowej, masz pewność, że reklama trafi do właściwych osób za odpowiednią cenę. Jest to zdecydowanie bezpieczniejsze rozwiązanie.

  2. Pozycjonowanie szerokie

    Pozycjonowanie to długofalowa forma reklamy. Dobrze poprowadzona może gwarantować najbardziej wartościowe wejścia. Odwiedziny z wyszukiwarki Google z reguły charakteryzują się najlepszymi wskaźnikami, takimi jak: średnia długość odwiedzin, średnia liczba przeglądanych podstron czy ilość konwersji.

    Tego rodzaju forma reklamy jest dobra dla niemal każdej strony internetowej. Nieważne, czy masz sklep, prowadzisz biuro rachunkowe, jesteś freelancerem, czy może stworzyłeś nowy film i chcesz go wypromować. Jeśli wypozycjonujesz odpowiednie słowa kluczowe, zainteresowani sami odszukają Twoją stronę i, jeśli spodoba im się zawartość, będą na nią często powracać.

    Dodatkowym atutem pozycjonowania szerokiego jest jego uniwersalność. Jeśli strona staje się popularna i jest wzbogacana  o unikalne treści, zaczynasz być wyszukiwany na coraz większą liczbę fraz. Równocześnie zwiększa się atrakcyjność Twojej strony z uwagi na dużą ilość tekstu.

    Wiemy z doświadczenia, że sklepy posiadające wyczerpujące opisy produktów wydają się dla klientów bardziej profesjonalne i godne zaufania, co przekłada się również na znaczny wzrost przeprowadzanych transakcji.

Co wybrać?

Moglibyśmy napisać wprost, jaka forma reklamy byłaby dobra dla poszczególnych branż. Ale prawda jest taka, że na każdą stronę należy spojrzeć indywidualnie. Każdy produkt, firma, sklep są unikalne i nie można jednoznacznie zdecydować, co będzie dla kogo najlepszym rozwiązaniem.

Pracownicy dobrej agencji marketingowej nie tylko analizują ofertę Klienta i jego stronę internetową, ale również statystyki wizyt czy zachowania odwiedzających. Nie jest sztuką stworzyć konto, ustawić kampanię i pozostawić ją samą sobie, licząc na szczęście i łaskawość użytkowników internetu. Zdecydowanie więcej wysiłku trzeba włożyć w to, by wydane pieniądze generowały rzeczywiste zyski.

Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest wypróbowanie obu możliwości. Pozycjonowanie szerokie pomaga w ulepszeniu samej strony internetowej i wypromowaniu jej w darmowych wyszukiwaniach, wyposażając stronę www w unikalne treści.
Natomiast kampanie AdWords przyciągają duże grono nowych klientów i zdecydowanie zwiększają liczbę konwersji. Decydując się na obie formy reklamy, klient poprawia swoją stronę zarówno wewnątrz, jak  i na zewnątrz – w wynikach wyszukiwania.

Autor:  Agata Tuszyńska, agencja widoczni

Edho Pratama

28 komentarzy

Dodaj odpowiedź
  1. W zasadzie „po co mam wybierać, najlepiej zabrać obie”. IMO zarówno AdWords jak i SEO pod long-taila powinno być prowadzone jednocześnie. Agata sugeruje, że prowadząc biznes w sieci powinno się wybrać jedno z tych rozwiązań..

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jakub przybysz

Jakub Przybysz nowym Art Directorem w Opcom

Ikea tank

Życiowe testy mebli, czyli nowa reklama kuchni IKEA wyprodukowana przez TANK