Rada Reklamy

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    Aflofarm nie przyczynia się do rozwoju nowotworów

    Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę dotyczącą syropu wskazanego dla osób palących, który, według opisu, ma działać łagodząco na tzw. kaszel palacza. Zarzut wniesiony przeciwko Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. został uznany za bezzasadny. Reklama radiowa, określona przez Skarżącego za nieetyczną, przedstawiała sytuację, w której aktor grający lekarza polecał swoim pacjentom syrop […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Plus GSM nie rozbija związków

    Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę sieci Plus GSM dotyczącą internetu domowego. Zarzut jakoby operator nie szanował relacji międzyludzkich nie został uznany. Skarżący przekonuje w swoim uzasadnieniu, że reklama ta pokazuje rozstanie jako coś pozytywnego. Okazuje się, że życie pod wspólnym dachem kobiety i mężczyzny, będących parą, nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Gerber wygrywa z… mlekiem matki

    Kwestionowanie reklamy Gerber jako nieetycznej jest bezpodstawne – tak orzekła Komisja Etyki Reklamy. Nie stwierdzono uchybień w zakresie formy i treści komunikatu reklamowego, który został uznany za zgodny z dobrymi obyczajami i odpowiedzialnością społeczną. Skarga wniesiona przez konsumentkę dotyczy zwłaszcza niezasadnego wykorzystania autorytetów w celu reklamowym. Fakt, iż mleko następne GERBER2 zostaje tutaj powiązane i […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Koniec z reklamą na pośladkach – Złote wyprzedaże nieetyczne

    Obszar ekspozycji reklamy Złote Wyprzedaże został uznany za niezgodny z panującymi obyczajami i odpowiedzialnością społeczną – tak orzekła Komisja Etyki Reklamy. Na nic zdały się tłumaczenia skarżonego – pośladki i klatka piersiowa to nieodpowiednie miejsce na markowe logo. Zbulwersowana obserwatorka reklamy outdoorowej Złotych Wyprzedaży tak uzasadnia swoje wzburzenie: Akcja, którą opisuję to najbardziej chamskie, prostacko […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Honor magistrów ocalony – reklama GoWork niezgodna z etyką

    Szkoła policealna GoWork reklamuje swoje usługi niezgodnie z panującymi obyczajami – tak orzekła Komisja Etyki Reklamy. Ustalono, że reklama może zniechęcać młodych ludzi do kontynuowania edukacji w szkołach wyższych. Skarga dotyczyła reklamy radiowej emitowanej przez szkołę GoWork, która oferuje kursy przygotowujące do uzyskania tytułu technika lub specjalisty. Wniesione zarzuty określiły, że reklama opisuje magistrów jako […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zostawcie Titanica czyli Red Bull gra nie fair

    Reklama Red Bull narusza prawo – orzekła Komisja Etyki Reklamy. Zgodnie z uchwałą reklama jest nieetyczna, a poruszony w niej motyw jest niestosowny i wykorzystuje śmierć ludzi w komunikacji marketingowej. Spot reklamowy, które stosowność zakwestionowano nawiązuje bezpośrednio do katastrofy statku pasażerskiego Titanic i odwołuje się do hasła marki Red Bull doda Ci skrzydeł. Według złozonej […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Billboardy bielizny La Vantil nie dyskryminują kobiet

    Komisja Etyki Reklamy uznała, że kampania billboardowa bielizny marki La Vantil nie jest seksistowska i nie dyskryminuje kobiet. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko firmie produkującej bieliznę damską i męską JS, której przedmiotem był billboard bielizny jednej z marek należących do JS – marki La Vantil. Skarżący w prawidłowo złożonej skardze stwierdził, że „wizerunek […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Reklama “Zalicz ją w te wakacje” niezgodna z dobrymi obyczajami

    Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że reklama zewnętrzna filmu „Do zaliczenia” prezentowana przez Forum Film Poland narusza prawo. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skargi przeciwko Forum Film Poland dotyczące reklamy zewnętrznej, w której zostało ukazane zdjęcie głównej bohaterki filmu, nad którą widnieje dwuznaczne hasło „Zalicz ją w te wakacje”. Skarżący w prawidłowo złożonych skargach […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Krwawa reklama Biegu Wulkanów narusza normy

    Komisja Etyki Reklamy pozytywnie rozpatrzyła skargę na drastyczną reklamę zewnętrzną Międzyszkolnego Klubu Sportowego AURUM KOBUD ukazującą kobietę umazaną krwią z nożem wbitym w głowę. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko MKS AURUM KOBUD Złotoryja dotycząca reklamy zewnętrznej biegu wulkanów. Skarżąca w prawidłowo złożonej skardze podniosła, że „reklama przedstawia masakryczne zdjęcie, które nie tylko straszy […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Reklama Cisowianki z Monicą Bellucci łamie ustawę

    Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama telewizyjna wody Cisowianka Perlage z Moniką Bellucci w roli głównej nie jest zgodna z normami Kodeksu Etyki Reklamy. Do Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, wpłynęła skarga dotycząca reklamy telewizyjnej wody Cisowianka Perlage. Skarga została wniesiona przeciwko firmie ZL Nałęczów Zdrój Sp. z o.o., producentowi Cisowianki. […]

    Czytaj więcej