Rada Reklamy

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    Spot radiowy Lacalut Active zgodny z normami KER

    Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w reklamie radiowej pasty Lacalut Active naruszenia norm. Spot jest utrzymany w żartobliwej konwencji i mieści się w ramach przyjętych norm etycznych i nie przekracza dopuszczalnych granic. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, której przedmiotem była reklama radiowa pasty do zębów Lacalut Active. Skarżąca w prawidłowo złożonej skardze podniosła, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Reklama Piramidek Liptona nie narusza norm KER

    Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skarga przeciwko firmie Unilever, której przedmiotem była reklama telewizyjna herbaty Lipton. Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w reklamie naruszenia norm. Spot, o którym mowa, przedstawia dwie kobiety pijące herbatę, które następnie bardzo realistycznie gryzą porcelanowe filiżanki i połykają je. Skarżący w prawidłowo złożonej skardze wyjaśnia, że “reklama jest niebezpieczna […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    KER mówi NIE Hoop Coli z trójkątem w sypialni

    Zespół Orzekający KER uznał, że reklama telewizyjna „Moc pełnej tolerancji” napoju Hoop Cola narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skargi przeciwko firmie Hoop Polska Sp. z o.o. Przedmiotem skarg była reklama telewizyjna Hoop Cola. Reklama opowiada historyjkę powracającego do domu mężczyzny, który zastaje w dwuznacznej sytuacji swoją partnerkę z obcą osobą. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Hoop Cola i Wilq w Komisji Etyki Reklamy

    Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy oddalił skargę przeciwko reklamie telewizyjnej napoju Hoop Cola. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko Hoop Polska Sp. z o.o., której przedmiotem była reklama telewizyjna popularnego napoju Hoop Cola. Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, iż „w reklamie pojawia się ocenzurowane przekleństwo. W prawdzie jest podłożony ‘pisk’ jednak pierwsza litera, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    KER oddala skargę przeciw reklamie Banku Paribas

    Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę przeciwko BNP Paribas Bank Polska SA, której przedmiotem była reklama telewizyjna kredytu w Banku Paribas. – Spot „Łazienka” pokazuje w złym świetle możliwości zmiany czy polepszenia swojego otoczenia poprzez korzyści płynące z instrumentalnego podejścia do swojego ciała i seksu. Stawia także kobiety jako korzystające z takich sposobów do osiągania swoich […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zakazane reklamy: “Devil otworzy każdą Ci puszkę”

    KER stwierdza, że rozpowszechnianie reklamy internetowej napoju energetycznego Devil powinno zostać natychmiast wstrzymane. Reklama jest seksistowska, przedmiotowo przedstawia kobiety i przekracza granicę dobrych obyczajów. Producent napoju twierdzi, że chciał tylko “ukazać piękno kobiecego ciała”. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko Premium Distribution Sp. z o.o., której przedmiotem była reklama internetowa napoju energetycznego Devil wykorzystująca […]

    Czytaj więcej

  • Theraflu

    Opublikowano w:

    Reklama Theraflu narusza Kodeks Etyki Reklamy

    Rada Reklamy uznała, że spot telewizyjny preparatu leczniczego Theraflu narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Skarga dotyczyła reklamy telewizyjnej, w której preparat Theraflu opatrzono hasłem “Theraflu nr 1 na grypę na świecie*”. W czasie posiedzenia skargę przedstawiał i popierał arbiter-referent, który argumentował ją w następujący sposób: – W reklamie “leku na grypę” TheraFLU jest mowa o […]

    Czytaj więcej

  • 4lifedirect

    Opublikowano w:

    Reklama 4Life Direct nadużywa zaufania odbiorców

    Rada Reklamy uznała za słuszną skargę wniesioną przeciwko reklamie radiowej polisy “Dzienne Świadczenie Szpitalne” firmy 4Life Direct. Skarga dotyczyła reklamy radiowej, w której pada stwierdzenie, że pobyt i leczenie w państwowym szpitalu to duże koszty finansowe – choroby serca – do 10 tys zł, nowotwór – do 20 tys zł, leczenie po wypadku – do […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    KER: reklama Wzrostanu dyskryminuje niskich

    Rada Reklamy uznała za słuszną skargę wniesioną przeciwko reklamie telewizyjnej suplementu diety Wzrostan. Skarga dotyczyła spotu, w którym przedstawiono fotografa podczas sesji zdjęciowej. W jej trakcie w stosunku do kilkuletniego chłopca pada stwierdzenie „Ej mały, przejdź do przodu, bo cię nie widać”, co świadczy o lekceważącym traktowaniu. – Reklama w mojej ocenie narusza godność ludzi […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Dlaczego to mama odwala w domu całą brudną robotę? Bo chce mieć czyste sumienie

    Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skargi o sygn. K/186/12/01-02. Przedmiotem skarg była reklama radiowa sklepów Kaufland. Skarżący w prawidłowo złożonych skargach podnosili, iż: „Reklama dla sieci Kaufland przedstawia kobietę w złym świetle utrwalając stereotyp kobiety sprzątającej i pracującej w domu. W reklamie pada stwierdzenie, że kobieta – matka chłopca w reklamie sprząta, aby mieć czyste […]

    Czytaj więcej