Rada Reklamy

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    Baterie do kosza – Duracell Turbo Max

    Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, której przedmiotem była reklama telewizyjna baterii Duracell Turbo Max. Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, iż „w reklamie baterii Duracell pokazane jest wyrzucanie zużytej baterii do kosza na śmieci. Śmieci w Polsce, o ile nie zostaną wyrzucone do specjalnych pojemników na odpady surowcowe nie są w żaden sposób przetwarzane, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Chuck Norris dostał pożyczkę, a ja nie dostałem

    Przedmiotem skargi była reklama telewizyjna zawierająca hasło „W Banku Zachodnim WBK Każdy może być jak Chuck Norris i dostać kredyt na niemały remont”. Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, iż „uważam że reklama narusza Kodeks Etyki Reklamy, ponieważ reklamowana możliwość uzyskania pożyczki jak Chuck Norris, jest niezgodna z prawdą. Ponadto reklama jest wg. uzyskanej odpowiedzi […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Wizerunek zakonnicy w reklamie Ceneo nieetyczny

    Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, której przedmiotem była reklama zewnętrzna Ceneo przedstawiająca siostrę zakonną. Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, iż „widząc reklamę portalu ceneo.pl czuję się obrażony jako katolik z powodu plakatów rozwieszonych na ulicach Warszawy przedstawiających siostrę zakonną.  Myślę, że nie ma takich zgromadzeń, które robiłyby zakupy w internecie, a tym bardziej […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Naga reklama T-Mobile narusza dobre obyczaje

    Przedmiotem skarg była reklama telewizyjna sieci T-Mobile pt. MyWallet. Skarżący podnosili, iż: „Reklama firmy T-Mobile narusza art. 2 Kodeksu Etyki Reklamy, gdyż jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i nie jest prowadzona w poczuciu społecznej odpowiedzialności. Należy ją zarazem uznać, zgodnie z art. 32 Kodeksu, za reklamę skierowaną do dzieci, gdyż są one jej odbiorcami ze […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Liderin i erekcja na celowniku Rady Reklamy

    Przedmiotem skargi skierowanej do Rady Reklamy była reklama telewizyjna suplementu diety o nazwie Liderin. Zespół Orzekający nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu, stwierdzając, że użyte słowo “erekcja” jest terminem medycznym i mieści się w ramach przyjętych norm etycznych i nie narusza dobrych obyczajów. Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, iż: „w telewizji […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Reklama karty Mix-Electronix już nie będzie budzić wątpliwości

    Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko reklamie internetowej karty Mix-Electronix Banku Sygma. Zespół Orzekający uznał, że w przekazie powinny być wprowadzone zmiany, aby nie naruszał norm Kodeksu Etyki Reklamy. Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, iż: „reklama jest niezgodna z ustawą o kredycie konsumenckim, wprowadza w błąd i spełnia przesłanki, by ją uznać za […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zamach na instytucję rodziny? Rada Reklamy odrzuca skargę

    Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga dotycząca reklamy billboardowej filmu pt. Niewierni. Eksperci uznali, że przedmiotowa reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, oddalając tym samym wniosek. Skarżący w prawidłowo złożonej skardze podniósł, iż „Rodzina to podstawowa komórka społeczna, w której człowiek zostaje wychowany do dorosłego życia. Współcześnie jesteśmy świadkami nieustannych ataków na jedność małżeńską, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Reklama Life w złym smaku, ale nie narusza norm Kodeksu Etyki Reklamy

    Komisja Etyki Reklamy wzięła na warsztat zagadnienie napoju owocowego Life, badając reklamę na Facebooku. Zespół Orzekający uznał, iż reklama jest na granicy dobrego smaku, ale nie dopatrzył się w przedmiotowym przekazie naruszenia norm Kodeksu. Skarżący w prawidłowo złożonych skargach podnieśli, iż: „Napój “Owocowy Life”. Reklama jest ewidentnie skierowana do młodych ludzi, a promuje wulgarność oraz […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Reklama sklepu Oponeo do zmiany

    Rada Etyki Reklamy wzięła na warsztat sklep Oponeo, badając reklamę internetową. Eksperci uznali, że przekaz opatrzony hasłem: I Miejsce w rankingu Opineo.pl i Skąpiec.pl, powinien zostać zmieniony. Treść skargi była następująca: „w nagłówku sklepu internetowego firmy Oponeo.pl pojawia się informacja sugerująca najwyższą ocenę jakości obsługi przez portale Opineo i Skąpiec. Jest to informacja nieprawdziwa… Skąpiec.pl […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Niemoralny efekt push-up marki Esotiq

    Tym razem do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko reklamie telewizyjnej kremu do biustu marki Esotiq. Eksperci nie dopatrzyli się w przedmiotowym spocie naruszenia norm Kodeksu i oddalili wniosek. Skarżąca w prawidłowo złożonej skardze podniosła, iż „reklama jest emitowana bez ograniczeń czasowych. Chodzi mi tu zwłaszcza o porę nadawania. Jeśli reklama jest emitowana o każdej […]

    Czytaj więcej