reklama kreatywna

Reklama kreatywna to połączenie dobrej kreacji i skuteczności. Reklamy kreatywne zachęcają odbiorców do zapoznania się z marką. Obejrzyj kreatywne i pomysłowe reklamy na AdMonkey.pl Kreatywne reklamy i kampanie są bardzo często lepiej zapamiętywalne przez użytkowników, dzięki czemu mogą odnieść lepszy efekt.

AdMonkey RSS

  • Opublikowano w:

    Jak zachować dystans w środkach komunikacji miejskiej [kampania społeczna]

    Znacie ten “ból”, kiedy wchodzicie do autobusu, są wolne miejsca, na których jakieś dupki stawiają swoje torby, żeby przypadkiem nikt nie usiadł obok? No właśnie… Teraz torba na siedzeniu obok nie jest symbolem chamskiego zachowania, ale odpowiedzialności. I to ma sens! 1000 bezpłatnych toreb “No Douche Bag” zostało rozdanych przez Västtrafik – szwedzką agencję transportu […]

    Czytaj więcej

  • loccitane

    Opublikowano w:

    Jak to się wymawia? Kampania L’Occitane

    Zainspirowani przygodami pana Łukasza Warzechy, który miał problemy z zamówieniem surówki coleslaw, dzisiaj przypominamy świetną kampanię marki, gdzie “trudna nazwa” stała się charakterystycznym wyróżnikiem. Okazuje się, że nie tylko w Polsce mamy trudności z wymową niektórych zagranicznych słów 🙂 L’Occitane to francuska marka kosmetyczna, dostępna od dłuższego czasu w Polsce. Kiedy marka wchodziła do Stanów […]

    Czytaj więcej

  • reklama natywna

    Opublikowano w:

    Reklama natywna – sposób na subtelną promocję swojej marki w internecie

    Większość użytkowników internetu jest już zmęczona wyskakującymi zewsząd banerami, reklamami zakłócającymi oglądanie filmów czy okienkami reklamowymi znajdującymi się w środku treści i utrudniającymi czytanie. Stąd korzystanie z wtyczki do blokowania reklam jest obecnie właściwie standardem, a oklepane hasła reklamowe wcale nie skłaniają do działania, a raczej śmieszą czy wywołują obojętność. Coraz częściej stawia się więc […]

    Czytaj więcej

  • dzień matki

    Opublikowano w:

    „Równość zaczyna się w domu” – kampania Centrum Praw Kobiet

    26 maja obchodzimy Dzień Matki. W tym szczególnym dniu Centrum Praw Kobiet przypomina, że to właśnie na kobietach i matkach spoczywa największy ciężar dbania o dom. Praca na rzecz domu to także praca, choć często nie jest tak postrzegana. Szacuje się, że kobieta poświęca średnio 160 godzin miesięcznie na „drugi etat” podczas wykonywania zajęć domowych. […]

    Czytaj więcej

  • Frakta ikea

    Opublikowano w:

    Niebieska torba FRAKTA IKEA jako… maseczka [projekt Zhijun Wang]

    Zhijun Wang jest projektantem/artystą. Zaczynał od projektowania trampek, a w w 2013 r. kiedy Pekin ogarnął największy smog w dziejach, projektant zaczął tworzyć maseczki z… tenisówek własnie. Łączą one zarówno estetykę, jak i funkcjonalność. W ciągu ostatnich 7 lat wykonał ręcznie ponad takich 200 masek.Współpracował z marką adidas, adidas Originals, Nike, CLOT, Puma, Reebok, MCM, […]

    Czytaj więcej

  • carlsberg

    Opublikowano w:

    Carlsberg – prawdopodobnie najbardziej zielone piwo na świecie

    W pierwszej połowie maja na półki sklepowe trafi Carlsberg Pilsner w opakowaniach w nowej szacie graficznej. Butelka oprócz nowego kształtu będzie miała dodatkowe, przyjazne środowisku rozwiązania opakowaniowe. Opracowując nową szatę graficzną opakowań i kształt nowej butelki, Carlsberg nawiązał do ponad 170-letniej tradycji i dziedzictwa założyciela firmy J.C. Jacobsena. Kształt butelki jest zbliżony do swojego pierwowzoru, […]

    Czytaj więcej

  • Runmageddon

    Opublikowano w:

    Runmageddon dla młodych wojowników

    W tym trudnym czasie Runmageddon chce dodać choć trochę koloru do codziennego życia dzieci i młodzieży. Zdecydował się przekazać 1000 kolorowych buffów z logo marki, a ponadto, dzięki przeprowadzonej w marcu licytacji, pomógł w realizacji pragnień dwóch podopiecznych Fundacji ”Mam Marzenie”.   Wprowadzony przez rząd obowiązek zakrywania twarzy zainspirował ekipę Runmageddonu do podjęcia działań na rzecz […]

    Czytaj więcej

  • mini

    Opublikowano w:

    MINI z nową kampanią – Ogranicz kontakt do MINI

    W najnowszej kampanii komunikacyjnej „Ogranicz kontakt do MINI.” brytyjska marka zachęca klientów do kontaktu z przedstawicielami MINI za pośrednictwem kanałów zdalnych oraz do dbania o swoje bezpieczeństwo i pozostanie w domach. W ramach akcji rozszerzono zakres usług dostępnych dla kierowców bez konieczności fizycznej obecności w salonach. Akcja realizowana jest w kanałach social mediach MINI, na […]

    Czytaj więcej

  • Mery Spolsky Allegro lektury szkolne

    Opublikowano w:

    Mery Spolsky, Rosalie. i Kamil “Saful” Nożyński interpretują na nowo lektury szkolne [kampania Allegro]

    Eko-apokalipsa i szukanie dziewczyny przez internet, czyli problemy bohaterów klasyki literatury we współczesnym stylu. Allegro prezentuje podcasty z Lekturami 2.0  W jaki sposób pisałby o miłości Bolesław Prus, gdyby korzystał z social mediów? Co miałby do powiedzenia Wyspiański na temat różnic dzielących “warszawkę” i prowincję?  Być może obecnym światem rządzą nowe technologie jednak nie da […]

    Czytaj więcej

  • zubr fundusz żubra

    Opublikowano w:

    Żubr wspiera w potrzebie Biebrzański Park Narodowy

    Startuje Fundusz Żubra dla przyrody Żubr przekaże 50 tysięcy złotych na pomoc Biebrzańskiemu Parkowi Narodowemu, który od kilku dni walczy z bardzo groźnymi pożarami. W ten sposób marka inauguruje działalność Funduszu Żubra dla przyrody. „Przyroda potrzebuje obrońcy. Jej naturalnym strażnikiem jest Żubr, który przywraca ład i porządek, gdy są one zagrożone. Dlatego właśnie dzisiaj, w […]

    Czytaj więcej

  • ikea przepis na klopsiki

    Opublikowano w:

    IKEA opublikowała przepis na kultowe klopsiki Köttbullar

    W okresie pandemii zmuszeni jesteśmy zrezygnować z wielu rzeczy. Jedną z nich są oczywiście klopsiki ze słynnej szwedzkiej sieciówki meblowej 🙂 Niezależnie czy markę Ikea lubicie czy nie, o klopsikach Köttbullar krążą legendy i można odnieść wrażenie że są one podstawą każdego sobotniego obiadu w dużych miastach  – zwłaszcza jeśli macie dzieci. IKEA niestety nie […]

    Czytaj więcej

  • Twój Weekend, Gazeta.pl kupuje i… zamyka kontrowersyjny magazyn erotyczny

    Opublikowano w:

    Glass: the Lions for Change oraz Titanium Lion dla „Ostatniego Twojego Weekendu”

    “Ostatni Twój Weekend”, zrealizowany przez VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films i Facebook dla Gazeta.pl i partnerów – Mastercard, BNP Paribas Bank Polska i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, zdobył Grand Prix w kategorii Glass: the Lions for Change oraz Titanium Lion. Dodatkowo, VMLY&R Poland została wybrana Agencją Roku 2019 Cannes Lions w kategoriach “Good”. To pierwsze […]

    Czytaj więcej

  • kampania hans memling sąd ostateczny tofu studio

    Opublikowano w:

    Spot promujący „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga

    Pięćdziesięciosekundowy spot poświęcony Sądowi Ostatecznemu Hansa Memlinga można obejrzeć już na w mediach społecznościowych i na profilu MNG na Youtube. 17 października 2018 roku w kinie Helios w gdańskim Forum odbył się premierowy pokaz filmu. Film jest rozwinięciem koncepcji promowania Sądu Ostatecznego Memlinga, które TOFU Studio rozpoczęło na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku w ubiegłym […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

    To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość. Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom. “Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Policja puszcza papierowe samoloty… i ma to sens

    W Anglii, w hrabstwie Dorset tamtejsza Policja znalazła ciekawy sposób, żeby ostrzegać mieszkańców przez ewentualnymi włamywaczami. Funkcjonariusze patrolujący ulice wrzucają do mieszkań papierowe samoloty / ulotki z jasnymi informacjami, jak zabezpieczyć się przed włamaniami.   Dorset police use paper aeroplanes thrown through open windows to get that security advice in. It’s cheeky, it’s probably going […]

    Czytaj więcej

  • bank żywności

    Opublikowano w:

    Kupuj samotne banany

    Rewelacyjna prosta akcja Banków żywności, która zachęca do kupowania “samotnych bananów”.   Zwykle łatwiej w sklepie sięgnąć po kiść bananów, a przecież nasza przyjazna dłoń bardziej potrzebna jest samotnikom, okrutnie oderwanym od reszty. Mimo, że nienaruszone i pełnowartościowe to najczęściej właśnie one marnie kończą.   Zwykle łatwiej w sklepie sięgnąć po kiść bananów, a przecież […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Indoor Generation w kampanii Velux

    Nowa generacja to nie kolejne iksy, igreki czy zety. Generacja, którą wspólnie tworzymy to generacja, która spędza 90% swojego czasu w zamkniętych pomieszczeniach – Indoor Generation Nie zdajemy sobie sprawy, że powietrze w naszych domach i budynkach, w których pracujemy, może być aż 5 razy bardziej zanieczyszczone niż powietrze na zewnątrz.  Zwiększa to o 40% […]

    Czytaj więcej

  • kredki dla dzieci mascara

    Opublikowano w:

    Kultowe kredki Crayola do… makijażu

    Jak się dziś umalować? Na smutną pandę, podkreślając trudy i ciężar naszej codzienności, na disco divę, akcentując chęć zabawy, na urzędniczkę średniego szczebla, gotową do rozmów o podwyżce? A może dziś pomaluję się jak dziecko? Jeśli właśnie na to masz ochotę, to z pomocą przychodzi nie kto inny, jak legendarny producent kredek świecowych, firma Crayola, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    W kreowaniu wizerunku nie ma miejsca na przypadek [Wywiad z Rafałem Znykiem, Head of MINI Poland]

    Zmiana wizerunku marki nigdy nie jest łatwym procesem. Relaunch MINI stanowił szczególne wyzwanie – samochody określano bowiem mianem „ikony brytyjskiej motoryzacji”. O relauchu marki MINI opowiedział nam Rafał Znyk, Head of MINI Poland. Jakie wyzwania towarzyszyły globalnemu rebrandingowi legendy? Rzeczywiście rebranding marki–legendy stanowił niezwykłe wyzwanie. Wiedzieliśmy jak wielką zaletą MINI jest jego imponujący dorobek, historia i […]

    Czytaj więcej

  • ikea reklama biały szum

    Opublikowano w:

    Biały szum w nowej reklamie prasowej IKEA

    Każdy, kto ma (miał) małe dzieci wie ile zaangażowania wymaga ich wieczorne usypianie. Niektórzy potrafią jeździć z dzieckiem autem przez 2 godziny, inni preferują metodę “owijania”, kolejni “na pieluszkę”. Znaną metodą jest też szum. A dzieciom może szumieć: suszarką, odkurzaczem czy szumisiem… Badania pokazują, że biały szum (taki o określonej częstotliwości)  wpływa na człowieka (nie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Dziadek do Orzechów dla L’Oréal Professionnel

    Marka L’Oréal Professionnel wystartowała w kwietniu z nową kampanią reklamową pod hasłem „Tam gdzie rodzą się trendy!”. Kampania promuje wprowadzenie do salonów fryzjerskich Salon Expert współpracujących z marką L’Oréal Professionnel nowej kolekcji koloryzacji włosów. W swojej kampanii L’Oréal Professionnel zabiera odbiorców „Tam, gdzie rodzą się trendy”, czyli na najpopularniejsze plenerowe festiwale muzyczne odbywające się tego […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    12 kobiet polskiego YouTube

    Pokazują, jak uszyć spódnicę, opowiadają o innych kulturach i tłumaczą, jak działa genom. Są wśród nich lekkoatletki, edukatorki seksualne i wizażystki gwiazd. Jedne uczą w szkole polskiego, inne… zawodowo kierują TIR-em. Co je łączy? YouTube. Z okazji Dnia Kobiet przedstawiamy 12 polskich YouTuberek z pasją, o których mogliście jeszcze nie słyszeć. Kasia Gandor Kiedyś pozowała […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jak Bertha Benz wypromowała Mercedesa

    Dzisiaj kobieta, która zmieniła bieg historii stając się pierwszą “marketerką”. To dzięki jej “promocji” wynalazek męża stał się pożądanym przedmiotem na całym świecie i jest nim właściwie do dzisiaj. Rok 1888 nie zapowiadał się najlepiej dla Karla Benza. Od czterech lat praktycznie nie wychodził ze swojej stodoły w Mannheim, pracując w pocie czoła nad ulepszeniem […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Walka z rakiem piersi w relacji korespondenta wojennego

    Z okazji 10-lecia naszej współpracy hiszpańskiego oddziału marki Samsung z Hiszpańską Federacją Raka Piersi (FECMA) stworzono projekt, który ma na celu zbiórkę funduszy na walkę z tą chorobą.  Kampania została przygotowana przez Agencję Cheil (Hiszpania). Osią kampanii jest film, w którym Manu Barbo – fotograf wojenny (zdobywca nagrody Pulitzera w 2013 roku) przed kamerą opowiada o swojej pracy, a […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Finger Lickin’ Love - Powiedz Tak z KFC

    Poznaliście się w restauracji KFC, trafiliście do niej na pierwszej randce, a może po prostu połączyła was szalona miłość do soczystego kurczaka w panierce? Takie uczucie zasługuje na wyjątkowe zwieńczenie – sieć restauracji KFC w Polsce zaskakuje swoich fanów niezwykłym projektem pierścionka zaręczynowego. Pierścionek zaprojektowany z myślą o zakochanych składa się z dwóch części. Zewnętrzna […]

    Czytaj więcej

  • satisfactionchallenge

    Opublikowano w:

    Sprzeciw społeczny lvl Rosja – #Satisfactionchallenge

    Przez szesnaście lat, jakie upłynęły od premiery jednego z największych tanecznych hitów XXI wieku, elektrohousowe “Satisfaction” Benny’ego Benassiego, nie tylko podbiło kluby i dyskoteki na całym świecie, ale stało się jednym z najpopularniejszych utworów wykorzystywanych w reklamach, filmach i grach video. Pomógł w tym niewątpliwie rozerotyzowany i kontrowersyjny teledysk, przedstawiający atrakcyjne, roznegliżowane modelki, które szaleją […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Polskie identyfikacje wizualne wyróżnione przez HOW Design i Natashę Jen z nowojorskiego studia Pentagram

    Natasha Jen, partner w nowojorskim studiu Pentagram, i magazyn „How Design” opublikowali listę 20 najlepszych brandingów na świecie. Na tej krótkiej liście aż 2 projekty pochodzą z Polski z warszawskiego studia Podpunkt. Są to to identyfikacja Politechniki Warszawskiej oraz identyfikacja francuskiego instytutu badawczego – Institut de Recherche en Informatique Fondamentale (CNRS / Université Paris Diderot). […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Patagonia wdraża program Zero Waste

    Patagonia to firma odzieżowa założona w 1973 roku i  specjalizująca się w produkcji odzieży turystycznej. Marka mocno angażuje się w programy proekologiczne – odzież produkowana jest wyłącznie z bawełny organicznej, a od 1985 do 2007 roku przekazała na cele związane z ochroną przyrody ponad 29 milionów dolarów. Szukając kolejnych rozwiązań ekologicznych firma postawiła na program […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Sztuka Dobro Czynna - Cheil Polska i Netizens z algorytmem zamieniającym hejt w dzieło sztuki

    Pomysłodawcy akcji wykorzystali niepochlebne komentarze na temat WOŚP, aby na przekór intencjom ich autorów wesprzeć działania Fundacji. Powstał robot sterowany specjalnym algorytmem, który przetworzył internetowe opinie i namalował obraz. Dzieło zostało wystawione na aukcję, a dochód z jego sprzedaży zasili konto Fundacji WOŚP. Organizatorami akcji są Cheil Poland, Netizens i Brand24. Każdego roku w okresie Finału […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nowe szyldy dla praskich rzemieślników

    W ramach czwartej edycji projektu re:design, będącej jednocześnie pierwszą odsłoną projektu w Warszawie, stowarzyszenie Traffic Design stworzyło 12 nowych szyldów dla zakładów rzemieślniczych z Pragi Północ. Realizacja odbyła się na zlecenie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy i jest częścią programu rewitalizacji na_prawa warszawa. Bardzo się cieszymy, że Traffic Design mógł wnieść swój […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Adidas w berlińskim metrze

    Marka Adidas i BVG (Transport Publiczny Berlina) w kooperacji przygotowały kolekcjonerski model butów EQT 93 / Berlin. Inspiracją do zaprojektowania obuwia stał się wzór siedzeń z berlińskiego metra. Na tę kampanię szczególnie warto zwrócić uwagę, bo zdecydowanie wychodzi poza kampanię marketingową – co zwłaszcza widać w słowach przedstawiciela marki Adidas,  Tilla Jagla: “Berlin ma dla nas szczególne […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kubełek KFC za Bitcoina

    Wczoraj na koncie KFC Kanada pojawił się bardzo ciekawy tweet, z którego wynika, że firma postanowiła wyjść naprzeciw oczekiwaniom części swoich odbiorców i uruchomiła sprzedaż jednego z produktów za bitcoiny. Jeśli nie ogarniacie tematu kryptowalut – możecie o tym przeczytać tutaj. Was the Colonel the Satoshi Nakamoto of fried chicken, or is Satoshi the Colonel […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Arkady Paweł Fiedler – elektrycznym Nissanem przez Afrykę

    Cztery miesiące podróży po liczącej ponad 15 tysięcy kilometrów trasie z Kapsztadu do Warszawy – Arkady Paweł Fiedler w lutym wyruszy na wyjątkową wyprawę do Afryki, w ramach której jako pierwszy podejmie próbę przejechania „Czarnego Lądu” samochodem elektrycznym. Polski podróżnik podkreśla, że do „Electric Explorer African Challenge” musiał się odpowiednio przygotowywać. Fiedler zamierza odwiedzić RPA, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    IKEA: olej tę reklamę

    W ramach kampanii “Where life happens” Ikea stworzyła reklamę prasową na którą można… nasikać. Reklama ukazała się w popularnym szwedzkim magazynie dla kobiet. IKEA – Pee Ad from Ourwork on Vimeo. Aby uzyskać dostęp do specjalnej ceny rabatowej na łóżeczko SUNDVIK, zrobić dołączony do strony test ciążowy, czyli jednym słowem “nasikać” na reklamę 🙂 Jeśli […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kup Coca-Colę za… dialekt

    Choć Szwecję zamieszkuje niecałe dziesięć milionów ludzi, w języku tego kraju da się znaleźć ponad setkę lokalnych dialektów. Niektóre z nich w niewielkim stopniu przypominają współczesny szwedzki i sięgają korzeniami do języka staronordyjskiego. I właśnie to zróżnicowanie akcentów i ich promocja, stały się punktem wyjścia do budowy Dialekt-O-Matu – automatu z napojami, który testuje znajomość […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    500 lat reformacji i młotek

    Z okazji 500. lat reformacji niemiecka agencja kreatywna Kleiner und Bold przygotowała identyfikację wizualną dla materiałów związanych z wystawami dotyczącymi własnie reformacji. W ramach obchodów trzy niemieckie muzea stworzyły trzy unikalne wystawy poświęcone tematyce reformacji. Jednak sam temat nie wydaje się specjalnie atrakcyjny dla grupy celu, które zazwyczaj nie są zainteresowane kulturą i historią.   Żeby […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Wrastające włosy, czyli jak zdobyć popularność na Instagramie

    Ponad 115 tysięcy obserwujących – tyle w tej chwili ma Instagramowy profil o wzięcznej nazwie tweezist. Tweezist to nie jest nowy piesek Kim Kardashian, ani nowa androgyniczna modelka z Vogue, ani japoński bloger kulinarny. Marketerzy prześcigają się jak w najbardziej wyrafinowany i delikatny sposób przedstawić ludzką fizjologię, żeby sprzedać nam kolejne niezbędne produkty. I tak w […]

    Czytaj więcej

  • Cinemagraph

    Opublikowano w:

    Cinemagraph w komunikacji marketingowej

    W świecie nowoczesnych technologii, przesyconym wizualizacjami, obraz stał się towarem jednorazowego użytku, a znużony odbiorca poświęca mu coraz mniej czasu. Jak go zaskoczyć i uchwycić jego uwagę? Jak przedstawić historię w ułamku sekundy? Odpowiedzią może okazać  się cinemagraph. Jedna, dwie, może trzy sekundy – tylko tyle poświęci analizie fotografii statystyczny, przypadkowy odbiorca. Zastosowanie cinemagraph’u może […]

    Czytaj więcej

  • melania trump

    Opublikowano w:

    Melania Trump w kampanii szkoły językowej

    The American Institute – jedna ze szkół językowych w Chorwacji przekonuje ludzi, że warto się uczyć języków. Jako przykład podaje Melanię Trump i informuje, że to właśnie dzięki swojej znajomości angielskiego Melania stała się Pierwszą Damą w Stanach Zjednoczonych. W opublikowanym przez szkołę poście na Facebooku widać wielki billboard z uśmiechniętą Melanią na tle amerykańskiej […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Agencja PR POiNTB wprowadza 6-godzinny system pracy

    W sierpniu POiNTB, jako jedna z pierwszych agencji PR w Polsce zastępuje dotychczasowy 8-godzinny system pracy innowacyjnym rozwiązaniem, które pierwszy raz zostało zastosowane w Skandynawii. Marka wrocławskiej spółki Bees & Honey podejmuje ten krok w ramach eksperymentu, który potrwa 3 miesiące. Krótsza praca to większe skupienie i efektywność – na to liczyli pionierzy eksperymentów z […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Wibrator dla pracownika? Naturalnie, że tak!

    Cards Against Humanity to prosta gra karciana. Jedna z najlepszych z dwóch powodów – zasady są banalnie proste i jest niepoprawna politycznie (mało powiedziane). Karty czarne to pytania, karty białe to odpowiedzi. Gracze dostają po 5 białych kart i ich zadaniem jest stworzenie najlepszej odpowiedzi do pytania (na czarnej karcie). Jak można przeczytać na stronie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jak nawiązać współpracę z marką? Najpierw pokaż, co potrafisz

    Influencer marketing jest terminem, który ostatnio jest dość popularny. Współpraca z ambasadorami marki przynosi korzyści obu stronom i może być efektywna. Dzisiaj chcielibyśmy Wam przedstawić jak zaczęła się pierwsza współpraca między marką a zespołem muzycznym. Był to kontrakt, który przeszedł już do historii muzyki i biznesu, wybitny krok marketingowy, który nie tylko dał korzyści finansowe […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kiedy polskie muzea staną się innowacyjne?

    Trend rywalizacji technologicznych między muzeami jest coraz bardziej widoczny. Zarządcy instytucji kultury wiedzą, że muszą odpowiadać na potrzeby społeczeństwa cyfrowego. Aplikacje muzealne i infrastruktura IoT pozwalają im lepiej komunikować się z odwiedzającymi. Ponadto, wprowadzają do obiektów dodatkowe atrakcje. Są to np. łamigłówki połączone z eksponatami. Z kolei, geofencing stanowi źródło informacji o tym, jak wiele […]

    Czytaj więcej

  • dziadek do orzechów maspex

    Opublikowano w:

    Dziadek do orzechów chce zwrócić na siebie uwagę Maspexu

    W poprzednim tygodniu okolicach siedziby Maspexu w Wadowicach pojawiły się billboardy, które nawiązują do głośnej w ostatnich tygodniach sprawie marki Tiger i jej niefortunnego posta z 1 sierpnia. Na kreacji widoczny jest napis symbolizujący okrzyk tygrysa oraz podpis “Tresujemy niesforne marki”. Akcja została zaangażowana przez agencję reklamową Dziadek do orzechów, która wyraźnie chce zwrócić na […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Neony wracają do łask reklamodawców

    Neony reklamowe są jednym z najbardziej charakterystycznych symboli dawnej Warszawy. Moda na nie odżywa i świetlne rurki powoli wracają do reklamy. Po dawne symbole sięga coraz więcej marek. Część neonów zamierza odtworzyć Wedel. Wróci do neonów, które w dwudziestoleciu międzywojennym zdobiły fabrykę czekolady i jej firmowe sklepy. – Rurkowe, neonowe reklamy starego typu mają duszę. Nowoczesne telebimy, duże ekrany, wielkoformatowe reklamy […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nawet najdroższy spot będzie porażką, jeśli nie spełni swojej funkcji - Foszer i Sawicki o rynku wideo w Polsce

    Maciej Sawicki i Bartłomiej Foszer wspólnie stworzyli studio produkcyjne, które może pochwalić się ciekawymi i zaangażowanymi produkcjami. Ponieważ produkcja video od jakiegoś czasu staje się coraz bardziej popularna, pojawiają się klienci z mniejszymi budżetami, dzięki social media reklamy w formacie video można promować o wiele łatwiej i taniej. Porozmawialiśmy z nimi o polskiej branży reklamowej, […]

    Czytaj więcej

  • wroclaw mural

    Opublikowano w:

    Don’t grow up

    Kampanie społeczne mają różny wymiar. Jedne z nich namawiają do działania, inne do udzielania pomocy, do zastanowienia się nad swoimi zachowaniami. Jednym słowem są to kampanie, które mają zwracać uwagę na jakiś problem SPOŁECZNY i pokazywać drogę do rozwiązania tego problemu. Na genialny w swej prostocie pomysł wpadła marka Mercedes we Wrocławiu. W nawiązaniu do […]

    Czytaj więcej

  • wedel czekoladki zofia stryjeńska

    Opublikowano w:

    Zofia Stryjeńska, chłopiec na zebrze i marka Wedel

    Zaprojektowane w latach 30. przez malarkę Zofię Stryjeńską pudełka na czekoladki Wedel osiągają dziś na aukcjach sztuki zawrotne ceny, liczone w dziesiątkach tysięcy złotych. Ptasie Mleczko jest zaliczane do grona najcenniejszych polskich marek, a dawny symbol firmy, chłopiec na zebrze, to jedna z najpopularniejszych kreacji reklamowych przedwojennej Polski. Dziedzictwo historyczne stanowi dzisiaj rynkową przewagę LOTTE Wedel i jest filarem promocyjnym marki. – Wedel to jedna z najsilniejszych […]

    Czytaj więcej

  • zoo wroclaw

    Opublikowano w:

    ZOO Wrocław: komunikacja z misją 

    Która polska atrakcja turystyczna cieszy się największą popularnością? Odpowiedź może okazać się zaskakująca, bo liderem, wyprzedzającym takie miejsca jak Zamek Królewski na Wawelu czy podkrakowską Kopalnię Soli Wieliczka, okazało się… wrocławskie Zoo z rekordową liczbą odwiedzających – 1,7 mln rocznie. Ten imponujący wynik instytucja zawdzięcza m.in. profesjonalnym i konsekwentnym działaniom komunikacyjnym, które prowadzi od lat, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Sztuka pod stopami

    Ostatnio rozgorzała ciekawa dyskusja na odnośnie kampanii reklamowej EB na chodnikach. Opinie na ten temat są podzielone: “publiczny chodnik nie jest nośnikiem reklamowym, tym bardziej nie dla reklamy permanentnej, wykonanej farbą. Nałożyć karny obowiązek przywrócenia mienia publicznego do stanu poprzedniego (źródło)”. Innym taka forma promocji się podoba. Na pewno chodnik może być ciekawym “placementem” reklamowym, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nauczeni doświadczeniem- historia CarSharingu

    CarSharing wywodzi się z Holandii i ma już blisko 50 lat. O współczesnym CarSharingu mówi się dużo, niewiele osób jednak wie, że ten wielki, ogólnoświatowy ruch narodził się pół wieku temu około 1200 km od Polski. Luud Schimmelpennink, polityk i aktywista, zapoczątkował ideę „białego planu”, od którego swoją nazwę wziął pierwszy CarSharing, czyli „Witkar” (tłum. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Socialowa „Gra o tron”

    17 lipca stacja telewizyjna HBO rozpoczyna kolejny, siódmy już sezon kultowego serialu ”Gra o tron”. Na jego premierę czeka kilkadziesiąt milionów osób na całym świecie, chętnych poznać dalsze losy Tyriona, Jona, Sansy czy Cersei. Popularność „Gry o tron”, oczywiście, nie może być niezauważona przez marketerów, nie przejdą bowiem obojętnie obok fenomenu literacko-filmowego, który konwencją fantasy […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Ostecx Créative - dlaczego agencja kreatywna produkuje... napoje?

    “Rzucił pracę w korpo i zaczął produkować kozie sery w Bieszczadach” – co jakiś czas trafiamy na takie nagłówki i zaczynamy marzyć o tym samym… 🙂 Czy myśleliście kiedyś o tym, jak byłoby cudownie gdyby tak przestać “produkować piksele” i zająć się wytwarzaniem produktów, które można zważyć i zmierzyć? Okazuje się, że nie trzeba koniecznie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    IKEA - to niedrogie

    IKEA marka, która pozycjonuje się jako niedrogi szwedzki design. Marka poprosiła agencję Memac Ogilvy and Mather o stworzenie kampanii reklamowej, która ma na celu zwiększenie sprzedaży swoich ofert specjalnych i przypomnienie ludziom jak tanie są produkty IKEA. Założeniem było przygotowanie kreacji, które będą proste, wizualnie przekonujące i na tyle elastyczne, żeby można było ich używać […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Cyber Kids on Real z kampanią adresowaną do młodzieży dla Muzeum Warszawy

    „20 rzeczy o Warszawie” to książka inspirowana nową wystawą główną Muzeum Warszawy. Obiekty muzealne stały się pretekstem do napisania opowiadań przez warszawskich pisarzy i pisarki młodego pokolenia: Justynę Bargielską, Sylwię Chutnik, Jacka Dehnela, Mikołaja Łozińskiego i Macieja Sieńczyka. W warstwie wizualnej książki zobaczymy fotografie Jacka Kołodziejskiego oraz ilustracje Dominika Cymera. Książka od tego miesiąca jest […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Książka, której nie przeczytacie swoim dzieciom

    Jeśli macie dzieci i jeśli czytacie im bajki to wiecie też, że historie przedstawione w książkach dla dzieci bywają smutne, ale zazwyczaj kończą się dobrze. Są jednak historie, które pisze samo życie i które nie są wesołe, ale na pewno są prawdziwe. Przedstawiamy wam książkę z uroczą okładką Welcome to My Neighborhood, dzięki której poznacie smutną […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Personalizacja z błędem

    Nie musisz już iść do najbardziej popularnej kawiarni sieciowej, żeby dostać kubeczek z błędnie napisanym imieniem za 20 złotych. W sklepie Nescafe (na razie w wersji angielskojęzycznej) możesz kupić komplet pięciu kubeczków z błędnie napisanymi imionami – które można wybrać spośród kilkudziesięciu opcji. Możesz zatem przygotować sobie pyszną kawę (w zestawie dostajesz pięć bezpłatnych saszetek […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Samsung Presents: Poznaj historię generała Kuziory | Powered by Galaxy S8 / Gear VR

    W latach siedemdziesiątych czterech polskich pilotów miało szansę na lot w kosmos. Trudne decyzje, miesiące przygotowań, wielkie nadzieje. I zrozumiały zawód, kiedy postawiono na kogoś innego. Bo poleciał tylko jeden. Po 40 latach Samsung i agencja VML odnaleźli najmłodszego z kandydatów do historycznej misji Sojuz 30.   Kosmodrom Bajkonur, Kazachstan 27 czerwca 1978 17:27 czasu […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Czy pingwiny mają kolana, czyli czego szukamy w Google

    Podobno nie ma głupich pytań, jednak zdarzają się takie, których jednak głośno zadać nie wypada. Ale od czego jest Google? Cierpliwy i wszechwiedzący, jak to wyszukiwarka! Jakie pytania zadajemy, kiedy nikt nie widzi, co wstukujemy na klawiaturze? Agencja SEMTEC wybrała najdziwniejsze pytania ze słowem-kluczem „CZY” wpisywane w Google. Wyszukiwarka Google to w Polsce zdecydowanie najpopularniejsza […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Real Men Sparkle

    Real Men Sparkle to kampania na Dzień Taty skierowana do wszystkich męskich mężczyzn, którzy każdego dnia walczą o uczynienie tego świata lepszym miejscem dla wszystkich dzieciaków. Film powstał w ramach kampanii Save the Storks, stworzonej przez amerykańską fundację pro-life. Kampania jest lekka i wesoła, świetnie pokazuje rolę ojca w rodzinie. A sama organizacja zwraca się […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    A Ty, kim chciałeś być będąc dzieckiem? Kampania HR Motoroli

    Przekaz ma podkreślić rolę programistów w tworzeniu użytecznych technologii służb ratunkowych i bezpieczeństwa, a tym samym zachęcić inżynierów oprogramowania do podjęcia wyzwania i współtworzenia produktów Motorola Solutions. „Systemy i aplikacje, które powstają w krakowskim oddziale Motorola Solutions służą policjantom i strażakom na całym świecie. Przy tak szerokim rynku pracy IT, jaki mamy w Krakowie, warto […]

    Czytaj więcej

  • cook this page

    Opublikowano w:

    Ikea i prosty przepis - Cook This Page

    Ikea jest marką, która wszystkim kojarzy się z użytecznością, prostym designem i przejrzystą instrukcją, dzięki której jesteśmy w stanie złożyć skomplikowane meble – inaczej  – wydaje nam się, że jesteśmy w stanie złożyć skomplikowane meble. Ale przecież najważniejszy jest wizerunek 🙂 Ikea publikuje też książki kucharskie, gdzie ilustracją do przepisów jest skład danej potrawy (zaprezentowany […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Seniorzy w świecie cyfrowym – jak pokolenie 55+ korzysta z Internetu? [Infografika]

    Agencja UX Symetria przygotowała infografikę przybliżającą temat korzystania z Internetu oraz produktów cyfrowych przez Silver Generation (pokolenie 55+). Publikacja przedstawia m.in.: charakterystykę tej grupy, ograniczenia i bariery napotykane przez jej przedstawicieli, skutki wykluczenia cyfrowego oraz wskazówki jak tworzyć produkty uwzględniające potrzeby i ograniczenia seniorów. Populacja osób powyżej 60 roku szybko wzrasta. Szacuje się, że w […]

    Czytaj więcej

  • legendy polskie cichosza

    Opublikowano w:

    Legendy Polskie ze ścieżką dźwiękową

    Nikt nie spodziewał się nowego teledysku, więc teraz wszyscy są „Cichosza” i cieszą oczy oraz uszy! Na http://bit.ly/Legendy_Extras znajdziecie wszystkie utwory z Legend Polskich do pobrania! Muzyka jest też dostępna na Tidal, Spotify i Apple Music.     Legendy Polskie to świetny przykład mariażu świata filmu i biznesu. Praca w takim systemie wymaga jednak dojrzałości […]

    Czytaj więcej

  • allegro

    Opublikowano w:

    Marcin Dyczak (Allegro), Hubert Stadnicki (Agencja Bardzo) oraz Tomek Bagiński (Platige Image) o reklamach Allegro

    26 maja, podczas uroczystej Gali Konkursu KTR, w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono 157 nagród, w tym 17 złotych, 55 srebrnych i 85 brązowych. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach Warsztat Audio/Video (39), Design (26), Film (15) oraz Digital/Mobile (14). Allegro zostało wyróżnione nagrodą reklamodawcy roku. O współpracy przy nagrodzonych projektach Allegro (Reklamodawcy Roku KTR 2017) […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zaha Hadid i... billboard

    Zaha Hadid była jedną z najsłynniejszych architektek świata. Zaprojektowane przez nią budynki są bardzo spektakularne i charakteryzują się krzywoliniowymi kształtami, przez co można odnieść wrażenie, że te konstrukcje są “nieprazewidywalne” i chaotyczne. Jedną z najmniejszych form, która została przez nią zaprojektowana jest piękny, futurystyczny billboard, którego forma przypomina wstęgę. Dzięki temu reklama wyświetlana na billboardzie […]

    Czytaj więcej

  • tropicana

    Opublikowano w:

    Kiedy rebranding staje się katastrofą

    Tropicana to sok pomarańczowy, produkt firmy PepsiCo, który na początku 2009 roku przeszedł rebranding. W ramach tych działań całkowicie przeprojektowano opakowanie, zmieniono logo produktu, a jako zwieńczenia dzieła dodano też zakrętkę w formie połówki pomarańczy. Zmiana ta została wprowadzona w celu jasnego pokazania klientom naturalnego produktu ( bez dodatku cukru i konserwantów) i przedstawienia zdrowych […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    "Widziałeś nowy Bloomberg?", czyli o brutalizmie w designie

    Tobie i twoim klientom znudziły się już perfekcyjnie dopracowane strony internetowe, z doskonale wyedytowanym kodem, tekstami i zdjęciami? Masz dość łatwych do znalezienia menu, harmonijnych kolorów i design dopracowanego w każdym szczególe? Na rachunek przychodzi brutalizm – jeden z najnowszych trendów w projektowaniu stron internetowych, inspirowany surową i pragmatyczną architekturą, popularną do lat 70. ubiegłego […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Rowerowy patrol drogówki pilnuje porządku w Poznaniu na Krossach

    Czwórka policjantów zamieniła radiowóz na rowery, by patrolować ulice miasta i nauczać mieszkańców, jak bezpiecznie jeździć na dwóch kółkach po betonowej dżungli. Stróże prawa na modelach Level B6 wzbudzają na ulicach sensację, bo to pierwszy rowerowy patrol drogówki w Polsce. Policjanci rozpoczęli pracę jeszcze w kwietniu, ale ze względu na wyjątkowo kiepską pogodę ze swoimi […]

    Czytaj więcej

  • eye-chart

    Opublikowano w:

    Ferdinand Monoyer i jego optyczne tablice

    Z tymi tablicami większość z nas miała do czynienia. Stanowią też ciekawy koncept wykorzystywany często w reklamie. Oto kilka z nich:   Kampania WWF – “Te zwierzęta znikają na Twoich oczach”. Agencja: CC&E, Guangzhou, China   Kampania społeczna – uważaj na motocykle – Agencja – Richter7   A tak promuje się fińskie warzywa – wiadomo, marchewki […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Test ciążowy dla... faceta

    Ciekawy sposób na to, żeby przyszli rodzice w tym samym czasie dowiedzieli się, że są w ciąży 🙂 Zwykle odbywa się to tak, że kobieta otwiera pudełko, idzie do łazienki i tam własnie dowiaduje się, że jest w ciąży. Mężczyzna jest zawsze drugi. Ten test, połączony z aplikacją mobilną sprawia, że tata w tej samej […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Oszczędzaj na rachunkach za prąd, zamień słońce w energię z IKEA

    Inwestycja w fotowoltaikę prosta i dostępna niczym produkty wyposażenia domu? Z IKEA to możliwe! Nowy program IKEA. Energia Słoneczna dla Domu to instalacje fotowoltaiczne dopasowane do potrzeb polskich rodzin i ich domów oraz pomoc w procesie zakupu z pełną obsługą. Program dostępny we wszystkich sklepach IKEA już od końca kwietnia. Polacy stają się świadomymi konsumentami. […]

    Czytaj więcej

  • piwo bezalkoholowe

    Opublikowano w:

    Piwo bezalkoholowe dla faceta - jak je wypromować?

    Jak wykazują niedawne badania przeprowadzone przez Kantar Futures 78% mężczyzn kupujących piwo deklaruje, że stara się dbać o swoje zdrowie. Są oni najszybciej rosnącą grupą wśród konsumentów piw z obniżoną zawartością alkoholu i bezalkoholowych, firmy wciąż jednak mają problem z promowaniem tych napojów, ponieważ cieszą się one opinią „niemęskich”. Temat ciekawy, tym bardziej, że w […]

    Czytaj więcej

  • kocie video

    Opublikowano w:

    Mamy koty i nie zawahamy się ich użyć

    W kampanii Dove i Mindshare związanej ze hakowaniem zdjęć z Shutterstocka przez zmianę tagów poruszono temat definiowania kobiecego piękna przez branżę reklamową. Kolejny serwis stockowy Depositphotos chce po prostu pokazać nam… koty. Dużo kotów i jeszcze więcej kotów. W teledysku zespołu Cherie And Renno wykorzystano 947 zdjęć z depositphotos.com, a na stronie cherieandrenno.com znajdziemy wszystkich […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Top 6 reklam w reżyserii Spike’a Jonze’a

    Tym razem prezentujemy Wam top 6 reklam w reżyserii Spike’a Jonze’a. Efekty jego pracy oraz talentu możemy podziwiać między innymi w kultowych filmach “Być jak John Malkovich” oraz “Adaptacja”. Karierę zaczynał od kręcenia reklam i teledysków. W naszym zestawianiu mamy dla Was najlepsze projekty reklamowe utalentowanego reżysera. 1. Kreatywna reklama marki Adidas „Hello Tomorrow” bez […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Dove, Mindshare i hackowanie Shutterstocka

    Zgodnie z sondażem przeprowadzonym przez firmę Dove w 2016 roku, 68% kobiet w żaden sposób nie potrafi się zidentyfikować z bohaterkami skierowanych do nich reklam. Jedną z głównych przyczyn tego faktu, jest brak zróżnicowania kobiecych wizerunków na stronach ze stockowymi zdjęciami, z których czerpią agencje reklamowe i media. Aby to zmienić, Dove, we współpracy z […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zawsze znajdzie się miejsce

    Fotograf Amol Jadhav i dyrektor artystyczny / retuszer Pranav Bhide wykorzystując koncepcję iluzji optycznej stworzyli ciekawą kampanię zachęcającą do adopcji zwietrząt. Na obrazach przedstawiających szczęśliwych ludzi i rodziny widać biały zarys kota, psa lub królika wyłaniający się z jasnego tła. Reklamy są częścią kampanii promującej adopcję zwierząt: “Zawsze znajdzie się miejsce. Adoptuj.”   Klient: World For […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Femvertising w praktyce, czyli 8 rad, jak stworzyć skuteczną kampanię skierowaną do kobiet

    Femvertising zawładnął ostatnio słownikami marketingowców. Reklamy skierowane do kobiet pojawiają się coraz częściej i podbijają serca milionów konsumentek. Ale czy taka linia komunikacji się opłaca? I co ważniejsze, jak stworzyć reklamę, która celnie trafi do współczesnych kobiet? – Termin Femvertising oznaczający komunikację skierowaną do kobiet, pojawił się w 2014 roku i szturmem zawojował świat reklamy. […]

    Czytaj więcej

  • gra o tron ikea

    Opublikowano w:

    Gra o tron w Ikea

    Z niecierpliwością czekamy na .. sezon kultowego serialu Gra o Tron. Pojawił się trailer, więc napięcie i oczekiwania rosną. Tymczasem jeden ze sklepów Ikea we Francji też postanowił przypomnieć klientom o serialu i w dziale łazienki i toalety przedstawił taki piękny “Żelazny Tron” w swojej własnej interpretacji. Zainteresowani mogą zdobyć piękny tron nie narażając się […]

    Czytaj więcej

  • reklama papierosy

    Opublikowano w:

    Jak zakaz reklamy zwiększył zyski firm tytoniowych

    Druga połowa lat 60. w Stanach Zjednoczonych to okres wzmożonej walki z paleniem tytoniu, wywołanej raportem Głównej Izby Lekarskiej. W przeciągu pięciu lat, amerykańscy prawodawcy ogłosili trzy duże ustawy, które zmusiły producentów tytoniu do zamieszczania ostrzeżeń zdrowotnych na paczkach papierosów oraz wycofania reklam produktów tytoniowych z radia i telewizji, władze wsparły również produkcję wartych 50 […]

    Czytaj więcej

  • igorilla

    Opublikowano w:

    Igorilla, copywriter z Kalicinscy.com z solową płytą

    Kreatywność, nieszablonowe myślenie czy bycie poza schematami – tego wszystkiego oczekujemy od branży reklamowej. Poszukiwanie świeżości jest jak studnia bez dna, którą nieustannie trzeba uzupełniać. Dla wielu sposobem na to są pasje poza pracą. Igor Seider, Senior Copywriter agencji Kalicinscy.com, od prawie dekady obecny na polskiej scenie muzycznej, znalazł na to swój sposób. Jest nim […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Hołd dla Ghost in the Shell z polskim studiem graficznym Juice

    Ponad 20 artystów z całego świata stworzyło projekt GITS2501 aby oddać hołd twórcom mangi (Shirow Masamune) i filmu animowanego Mamoru Oshii Ghost in the Shell. To, co pierwotnie zostało rozpoczęte jako projekt fotograficzny dwójki artystów: Asha Thorpa i Tima Taddera, wkrótce stało się współpracą ponad 20 artystów z całego świata. Wszyscy oni wspólnie przygotowali projekt, […]

    Czytaj więcej

  • baby browser

    Opublikowano w:

    Przeglądarka dla rodziców od Saatchi & Saatchi Poland

    Baby Browser to pierwsze narzędzie internetowe (wtyczka), które umożliwia rodzicom poszukiwanie wiedzy o swoich dzieciach online, jednocześnie stymulując ich umysł. Prosta aplikacja przeglądarki, która wyświetla artykuły ze stron internetowych, a dziecku w tym czasie wyświetlają się ciekawe animacje. Działa w ten sposób, że aawartość wybranego artykułu jest następnie zasysana z witryny i wyświetlana w animacji […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Akcja społeczna agencji Mother London

    Kilka dni temu w Londynie na dachu jednego z budynków pojawiła się wielka pierś. Okazało się, że jest to akcja społeczna #freethefeed przygotowana przez Agencję other London. Akcja ma na celu pokazanie, że każda matka nie powinna czuć się źle i niekomfortowo karmiąc własne dziecko piersią w przestrzeni publicznej. Co więcej, każda matka ma prawo […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Z czego zrobione są dziewczynki

    Marka Nike wypuściła ostatnio bardzo ciekawy spot reklamowy, z którego możemy dowiedzieć się, z czego zrobione są… dziewczynki. Cała scena rozgrywa się w trakcie szkolnego pokazu uczniowskich talentów. Mała, delikatna dziewczynka staje na scenie, przed dużym audytorium i zaczyna śpiewać. A głos ma anielski. Dziewczynki to oczywiście sam brokat, i są zrobione z “cukru, słodkości […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kampania społeczna Refugee or Enemy

    Prezydentów Stanów Zjednoczonych od wielu lat kolokwialnie nazywano „Leader of the free world”. Aktualny prezydent, po wydaniu tzw. Immigration Ban, raczej bezpowrotnie stracił ten tytuł. Trump i część ludności Europy nie chce być człowiecza dla innych ludzi. Ksenofobia? Bezkrytyczne słuchanie narracji mediów? Mylenie pojęć imigranta i terrorysty? Nieznane budzi strach. Refugee or Enemy pozwala przyjrzeć […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Wybory kosmetyczne millenialsów

    Najczęściej pytają o opinię znajomych lub przeglądają fora internetowe a zakupów dokonują w sklepach stacjonarnych – wskazują wyniki badania „Millenialsi a kosmetyki” przeprowadzonego we współpracy Mint Media z Uxeria. Pokolenie zmiany Pokolenie Y, czyli tzw. millenialsi, to osoby urodzone pomiędzy 1980 a 2000 rokiem. Przez specjalistów określani są jako „dzieci przełomu”. Ze względu na specyfikę […]

    Czytaj więcej

  • AccorHotels, Ibis Kraków Stare Miasto

    Opublikowano w:

    Szlakiem literackich uniesień, czyli poznaj artystyczny Kraków

    Klimat Krakowa inspiruje krajowych i światowych artystów do tworzenia wielkich dzieł właśnie w obrębie tego miasta. Wit Stwosz czy Jan Matejko to tylko niektóre z wielkich nazwisk zapisanych na kartach krakowskiej historii. Widziałeś już najważniejsze atrakcje stolicy Małopolski? Tym razem chcesz poznać Kraków od nieco innej, bardziej artystycznej strony? Odkryj miejsca, z którymi byli związani […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jak widzą nas marketerzy, czyli Women Laughing Alone With Salad

    Dzisiaj wszyscy próbują zachęcić kobiety do odwiedzenia sklepu – czy w offline, czy w internecie. Nie ma znaczenia. Bo dzisiaj jest Dzień Kobiet – czyli dzień gdzie każda kobieta chce dostać kwiaty, czekoladki, nowego smartfona, czarną parasolkę, tani bukiet warzyw. My niczego nie sprzedajemy. Chcemy tylko złożyć wszystkim Paniom serdeczne życzenia i dorzucamy piękne zdjęcia […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    TOFU Studio z nagrodzonym projektem kalendarza

    Cztery nagrody na Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie Kalendarzy ZoomArt 2017 dla projektu przygotowanego przez gdańskie TOFU Studio. Na piątkowej Gali Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy ZoomArt 2017 odbywającej się w Galerii Rondo Sztuki w Katowicach projekt gdańskiego TOFU Studio otrzymał aż 4 nagrody. Nagrodzoną w kilku kategoriach pracą został kalendarz wieloplanszowy: ROBOTY przygotowany charytatywnie dla łódzkiej […]

    Czytaj więcej

  • google logo

    Opublikowano w:

    Google doodle – 10 lat w Polsce

    W Tłusty Czwartek 2007 r. zamiast zwykłego, czterokolorowego napisu Google użytkownicy zobaczyli w swoich wyszukiwarkach jego zmodyfikowaną wersję – z pączkami na talerzu w miejscu liter o. Tak właśnie wyglądał pierwszy stworzony specjalnie dla Polski doodle, czyli specjalna okolicznościowa grafika prezentowana na stronie głównej wyszukiwarki Google. Od tamtej pory polskich doodli powstało już kilkadziesiąt. Pojawiały […]

    Czytaj więcej

  • newsletter inspiracje

    Opublikowano w:

    5 pomysłów na soczyste newslettery

    Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Co zostało po San Escobar?

    W przeszłości, wcale nie tak odległej, rekordy wyświetleń w internecie biła lista dowodów na to, że Albania nie istnieje. Z małej sprawy, temat z czasem zrobił się większy — argumentów przytaczanych w sieci wciąż przybywało. W 2012 roku podczas protestów przeciwników ACTA, stanowisko wójta nieistniejącej gminy Kraszewniki opublikowane zostało na horyzontalnych portalach informacyjnych, cytowane było […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Rafał Myśliński i Kamil Natil: utrzymujemy się z Suchara i to jest niesamowite!

    Suchar Codzienny – kultowy profil w social media, który podbił serca młodszych i starszych internautów. O tym jak tworzy się profil lolcontentowy i czy można na nim zarobić rozmawiamy z Rafałem Myślińskim i Kamilem Natil- twórcami Suchara Codziennego. AdMonkey: Kto i kiedy wymyślił suchara? Ile osób teraz tworzy Suchar Codzienny? Rafał i Kamil: Suchar Codzienny […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Polskie marki modowe w internecie

    Polskie marki modowe mogą pochwalić się coraz lepszą sprzedażą na rynku pełnym tanich, sieciówkowych ubrań. Jak się jednak okazuje młode polskie brandy poza szyciem modnych i dobrych jakościowo ciuchów, szyją także dobre story w internecie, szczególnie w social media. Agencja monitoringu mediów Newspoint wraz z Mustache.pl i NapoleonCat przeprowadziła badanie dotyczące aktywności polskich brandów modowych […]

    Czytaj więcej

  • jak być kreatywnym

    Opublikowano w:

    Jak pozostać kreatywnym w obecnych czasach?

    Badania dotyczące kreatywności przeprowadzone przez agencję LEWIS pokazały, że 80% osób uważa się za bardziej zajętych niż pięć lat temu. Wszechobecny hałas oraz zwiększająca się liczba bodźców rozpraszających uwagę powodują, że spada nasza zdolność do generowania nowych pomysłów i innowacyjnych rozwiązań. Zapytaliśmy 235 osób – czym jest dla nich kreatywność. Poniżej prezentujemy uzyskane odpowiedzi. Na początek […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Podsumowanie marketingowe 2016

    Kończy się rok 2016 i zapytaliśmy przedstawicieli agencji marketingowych jaki to był rok dla marketingu. Co jest warte wspomnienia, o czym marketingowcy woleliby zapomnieć i jakie trendy panują obecnie. Przedstawiamy opinie przedstawicieli agencji marketingowych K2, Zjednoczenie.com, Peppermint, GoldenSubmarine, Mint Media, VML Poland, Deva Group, Sociomantic Labs i Warappa. — Łukasz Lewandowski, Wiceprezes Zarządu K2 INTERNET. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Plush i Suchar Codzienny: Case Study

    Trzy kanały, pięć dni i aż 1,38 mln wyświetleń – te liczby są miarą sukcesu kampanii zorganizowanej przez czołowy polski serwis z treściami humorystycznymi i sieć telefoniczną Plush. Kampania informująca o konieczności rejestracji numeru na kartę PRE-PAID trwała między 16 a 23 listopada w trzech kanałach społecznościowych: Snapchacie, Instagramie (zdjęcia i Instagram Stories) oraz Facebooku. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Bartłomiej Nowak z Bardzo: historie muszą być wiarygodne, a obecność produktu uzasadniona

    Kampania świąteczna szturmem podbiła cały świat. Rozmawiamy z Bartłomiejem Nowakiem, dyrektorem zarządzającym niezależnej agencji reklamowej Bardzo Małgorzata Litorowicz / AdMonkey: Jak się czujecie widząc informację o kampanii na stronie Time.com? Bartłomiej Nowak, Bardzo: Przyznam, że trochę nas oszałamia skala rozgłosu, jaki pojawił się po emisji reklamy. Nie spodziewaliśmy się nie tylko tak dużego zainteresowania nią mediów, ale też, że […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zwiększ liczbę pobrań aplikacji dzięki SEO

    Choć pozycjonowanie aplikacji ma własny termin, czyli ASO, w tym procesie dużą rolę odgrywa także tradycyjne SEO. Wyszukiwarka Google to potęga w rękach sprawnego marketingowca, który dzięki umiejętnemu doborowi słów-kluczy może zwiększyć widoczność strony aplikacji, a co za tym idzie – liczbę pobrań. Zwiększ czas spędzany na stronie i wskaźnik odrzuceń Wspomniane wartości są mocno […]

    Czytaj więcej

  • reklama mobilna

    Opublikowano w:

    Bilet za reklamę: Niemcy robią to dobrze

    Mieszkańcy Dusseldorfu mogą korzystać z komunikacji miejskiej za darmo, pod warunkiem, że w zamian poświęcą odrobię uwagi reklamom. W taki sposób działa aplikacja WelectGo, która szturmem podbija smartfony mieszkańców. Zasada jest prosta – chcąc otrzymać darmowy bilet o wartości 2,6 euro, posiadacz aplikacji musi obejrzeć cztery 20-sekundowe spoty sponsora. Gdy tak się stanie, na jego […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Czarny Piątek nie musi być czarny, a Walentynki różowe!

    Podczas planowania kampanii e-mail marketingowych z okazji świąt, takich jak Dzień Zakochanych czy Boże Narodzenie, łatwo popaść w rutynę i złapać się na powtarzaniu schematycznych wzorów newsletterów. Być może przy kolejnym świątecznym mailingu warto wyjść poza ramy standardowego myślenia i zaskoczyć odbiorców nietuzinkowym konceptem? Anita Wata, Key Account Consultant w Optivo, an Episerver Company radzi, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jak się robi PR dla Apple?

    Cameron Craig przez 10 lat pracował w Apple jako markowy PR-owiec, a ten okres wspomina jako jeden z najbardziej rozwojowych w swojej karierze. W internetowym wydaniu Harvard Business Review podzielił się refleksjami ze współpracy, które przytaczamy w formie zasad, jakimi kierował się kreując wizerunek giganta z Cupertino. Wszystkie informacje prasowe Apple są pisane na tyle […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    5 chipsów za 56 dolarów. Fanaberia dla smakoszy

    Zamiast olejów utwardzanych is sztucznych aromatów, zawierają rzadkie grzyby, glony truflowe i piwną brzeczkę. Najdroższe chipsy świata to smakołyk wyprodukowany przez szwedzki browar, który łączy oryginalną reklamę marki z promocją nowoczesnej, lokalnej kuchni. Ziemniaczane smakołyki powstają w Szwecji, a konkretnie w browarze St:Erik, który dodaje do nich brzeczkę powstająca przy warzeniu tutejszego piwa tylu India […]

    Czytaj więcej

  • branding nieruchomosci

    Opublikowano w:

    Nazwa nie czyni inwestycji

    Rynek nieruchomości od kilkunastu już lat przeżywa prawdziwy boom. Popyt na nowe mieszkania jest ogromny: programy rządowe, dofinansowania, niezliczone możliwości otrzymania kredytu i wykreowany przez media świat – stać cię na więcej, możesz sobie pozwolić, kup, wyposaż, mieszkaj wygodnie, a spłacisz później. Podobnie jak i w innych branżach, tak samo wśród deweloperów panują rozmaite mody. […]

    Czytaj więcej

  • ikea jesienne zmiany

    Opublikowano w:

    IKEA: #jesiennezmiany

    Ikea Polska rozpoczęła nową kampanię #jesiennezmiany. Kolejny raz Ikea zaskakuje i wzrusza pokazując w kampanii “zwyczajnych ludzi”, którzy opowiadają własne historie. Historie, które są proste i wzruszające. Kampania oparta na storytellingu jest ostatnio często wykorzystywana przez różne marki, ale tym razem bohaterowie zapraszają nas do swojego domu, w który nie wszystko jest idealne, ale wszystko […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Mark Zuckerberg dla H&M: ten żart się nie starzeje

    W zalewie markowych żartów primaaprilisowych ten uszedł naszej uwadze, ale jest na tyle świetny, że warto przypomnieć go teraz. Przy tej okazji najsłynniejsza sieciówka odzieżowa połączyła siły z najsłynniejszym serwisem społecznosciowym, tworząc kolekcję inspirowaną założycielem Facebooka. Gdyby kolekcję “Mark for H&M” oceniali specjaliści od mody, w opisie znalazłyby się słowa casual, unisex, minimalizm i normcore. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Ale balony! Miesiąc Świadomości Raka Piersi według Havas

    Jeśli poważne kampanie nie odnoszą skutku, raka trzeba rozbroić śmiechem. Tę taktykę objęła agencje Havas Chicago, przygotowując nietypową instalację z okazji Miesiąca Świadomości Raka Piersi, przypadającego na październik. Przechodnie mijający witrynę biura agencji w Chicago zobaczą w niej mnóstwo balonów w kształcie piersi. Podobnie jak te naturalne, mają różne kolory i rozmiary, a każdy chętny […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Stockowe klasyki na koszulkach: nowa kampania Adobe

    Tak złe, że aż kultowe. Popularne zdjęcia ze Stocka są tym dla świata marketingu, czym comic sans dla typografów. Teraz część z nich ozdobi koszulki ze ściśle limitowanej kolekcji, za którą stoi Adobe, startujące z własnym serwisem z niesztampowymi zdjęciami stockowymi. Kobieta śmiejąca się do sałatki, wyszczerzona pracownica call center czy para seniorów przed komputerem […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Sheep View zamiast Street View: Wyspy Owcze promują się przez Google

    Na Wyspach Owczych, gdzie liczba owiec niemal dwukrotnie przewyższa populację mieszkańców, rolę pojazdów Google Street View przejęły właśnie one. Owce Durity Andreassen, ubrane w kubraczki z kamerami, pozwoliły stworzyć dostępna w sieci mapę wyspy, a teraz w jej uzupełnieniu, w równie niestandardowy sposób, postanowiło pomóc Google. Do mapowania równych części świata Google standardowo wykorzystuje samochody, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    tołpa wyłączyła blogi

    Autorzy popularnych blogów: Alina Rose, Kasia Gandor, Stay Fly oraz Czas Gentlemanów 7. września na 24 godziny wyłączyli swoje blogi. O tym, co robią, kiedy nie ma ich na blogu oraz jakie są ich sposoby na bycie off informują czytelników w specjalnie przygotowanych materiałach video. Wydarzenie jest jednym z kluczowych działań w ramach kampanii tołpa:off, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Internety piszą – kolejny pakiet e-bookowy od BookRage

    BookRage wystartował z kolejnym pakietem książek. Tym razem nazwiska szeroko znane w wąskich kręgach internetowych. Pakiet z książkami: Adelajdy Truścińskiej, Jasia Kapeli, Joanny Lech, Julii Szychowiak i Karola Mrozińskiego dostępny jest na stronie www.bookrage.org. BookRage to pakiet książek w dystrybucji elektronicznej, w nowatorskiej formie sprzedaży. To Ty decydujesz ile płacisz za pakiet i jaka część […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Top 10 polskich ilustratorów – przegląd subiektywny

    Czy zdarzają ci się takie dni, kiedy scrollując Facebooka albo zabijając czas przeszukując Behance, nagle zapominasz o wszystkim co dotychczas widziałaś/eś? Mnie zdarza się to często, może nawet za często. Lista interesujących zjawisk artystycznych wydaje się nie kończyć. Na szczęście. Oto bardzo subiektywna lista osób, których prace moim zdaniem warto znać. Marcin Wolski Ostatnio natknęłam […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Praktyczny przewodnik po Cannes 2016

    Co zjeść, do kogo zadzwonić, jak przetrwać, dostać pracę na kolei i zrobić reportaż, czyli krótki przewodnik reklamowy po Cannes 2016. McWhopper Y&R NZ, AUCKLAND Trolling level master! Wypowiedzenie wojny pod pozorem gestu pokoju i przyjaźni ze strony Burger Kinga przywodzi na myśl mafijny pocałunek śmierci. Co jednak stałoby się, gdyby McDonald’s podjął wyzwanie i […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    To Serve and Protect: skąd wzięło się hasło?

    Polska policja chce mieć własne motto na wzór amerykańskiego „To Serve and Protect”, więc ogłosiła konkurs dla wszystkich , którzy w zwięzły i trafny sposób ujmą dewizę mundurowych. Zdaniem ekspertów pomysł, by o zdanie w takiej kwestii prosić społeczeństwo jest ryzykowny, ale warto pamiętać, że amerykańskie hasło również pochodzi „z ludu”. Hasło, na którym chce […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    E-mail marketingowe inspiracje na Dzień Ojca

    Czy wiecie, że ojcowie musieli czekać ponad 50 lat dłużej niż matki na swoje oficjalne święto? Warto więc przygotować dla nich coś specjalnego i wykorzystać tę okazję do znacznego zwiększenia klikalności i konwersji naszych kampanii. Szukając sposobu na wyróżnienie się wśród dziesiątek podobnie brzmiących wiadomości, warto zapoznać się z poniższymi przykładami inspirujących kampanii na Dzień […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Monroe, Dafoe i Snickers

    Zapewne wszyscy z Was kojarzą kampanię Snickers “Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”. Właśnie jedna z reklam doczekała się odsłony ambientowej. Reklama z Willemem Dafoe i Marilyn Monroe była zaprezentowana pierwotnie podczas SuperBowl. Teraz mieszkańcy Nowego Yorku mieli okazję oglądać interaktywny billboard z funkcją rozpoznawania twarzy 🙂 [podobne_ambient]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zjeżdżalnia plażowa: Nivea Sunslide

    Wiosna powoli zmienia się w lato, a my zaczynamy myśleć jak zabezpieczyć się przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Dla rodziców i dzieci prawdziwą udręką bywa “zabawa” na plaży, gdzie co jakiś trzeba złapać malucha i posmarować go kremem z filtrem. Nivea znalazła rozwiązanie. Na plażach w Capetown stanęły dmuchane zjeżdżalnie wyposażone w dozowniki wodoodpornego kremu […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Second Life Toys: pluszaki uczą, czym jest transplantacja

    Ogon wiewiórki w miejscu trąby słonia, żabia dłoń zamiast grzebienia koguta i ucho jelenia w roli płetwy wieloryba. W prawdziwym życiu takie miksy trudno sobie wyobrazić, ale mowa nie o zwierzętach, ale pluszowych zabawkach, które przeszły nietypowe przeszczepy. W taki sposób Japończycy chcą uczyć dzieci o korzyściach płynących z transplantacji, by zwiększyć zaufanie do operacji […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    4 minuty na miłość. Słynny eksperyment w reklamach

    Dla twórcy reklamy 4 minuty na spot to wręcz luksus, ale w życiu to tylko ulotna chwila. Czy na pewno? 20 lat temu Artur Aron, badacz z Uniwersytetu w Nowym Jorku dowiódł, że tak krótki czas wystarczy, by zbudować bliskość między dwójką obcych sobie ludzi. Reklama nie mogła nie wykorzystać tak wdzięcznego konceptu. Psycholog Arthur […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Prosta radość życia

    Pod koniec poprzedniego tygodnia ten krótki film zamieszczony przez panią Candace Payne szturmem zdobył serca milionów internautów. Video obejrzało ponad 50 mln osób (udostępniło około 1,4 mln) co uczyniło go najczęściej oglądanym video wszechczasów (wg TechInsider). Candace Payne przymierza maskę Chewbaki z filmu Gwiezdne Wojny, kupioną chwilę wcześniej w sklepie Kohl. “Chciałabym powiedzieć, że kupiłam […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Agencja kreatywna Wesa Andersona

    Czyżby słynny Amerykański reżyser porzucał udaną karierę na rzecz marketingu? Fani talentu Andersona mogą spać spokojnie. Reżyser „The Life Aquatic with Steve Zissou” czy „Fantastic Mr. Fox” prawdopodobnie pracuje nad nowym projektem. Tymczasem internauci dają drugie życie bohaterom jego ostatniego filmu – „Grand Budapest Hotel”. show must go on! 󾌴 Opublikowany przez Ramin Nasibov na 3 […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nowe technologie w służbie fundraisingu: świetna kampania Misereor i Kolle Rebbe

    Niemiecka agencja kreatywna Kolle Rebbe stworzyła serię interaktywnych plakatów, które w kreatywny sposób zachęcają do wspierania finansowego charytatywnej działalności fundacji Misereor. Zbieranie pieniędzy w celu wspierania najbardziej potrzebujących nie jest niczym nowym, ale pomysły na to, jak w dzisiejszych czasach skutecznie zachęcić wszystkich i pokazać, że nawet drobna kwota przekazana organizacji pomocowej ma znaczenie – […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Minionkowy żółty, a może starbucksowy zielony? Jak zmienić kolor w produkt, czyli magia Pantone

    Pół wieku temu to była zwykła firma drukarska, dziś Pantone nadaje ton i wystawia kolory na sprzedaż. Każdego roku w grudniu przedstawiciele firmy Pantone ogłaszają jaki będzie kolor nadchodzącego roku. W 2016 wybrano aż dwa: Pantone 13-1520 i Pantone 15-3919, których handlowe nazwy to Serenity (odcień błękitu) i rose quartz (odcień różu). Pantone nadaje ton […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nowe, niesamowite plakaty NASA. Rejs dookoła Wszechświata czas zacząć!

    Podróże międzyplanetarne potrafią rozbudzić wyobraźnię. NASA, jak mało która instytucja, wie o tym doskonale. Zazwyczaj przedstawiciele amerykańskiej agencji kosmicznej koncentrują się na technologii, statkach i ich obsadzie. Raz na jakiś czas wypuszczają jednak coś niesamowitego – piękne plakaty grające idealnie na emocjach odbiorców.

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Pani od Psich Sucharków. Rozmowa z Marią Apoleiką

    Na początku był żart, potem pierwszych pięćdziesięciu fanów. Dziś Psie Sucharki stały się rozpoznawalną marką oraz czynnikiem, który zjednoczył fantastyczną internetową społeczność. Współtworzony przez Marię Apoleikę i Kubę Gornowicza fanpage prezentujący ilustracje tej pierwszej stał się jednym z fenomenów polskiego internetu. Sama Maria Apoleika jest zaś wyjątkową ilustratorką, która na swoim koncie ma znacznie więcej […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Marcin Żukowski: “bycie dla bycia” w social media nie ma sensu

    O zdrowym podejściu do mediów społecznościowych w firmie, świadomym wyborze kanałów komunikacji oraz o tym, czy warto przekonywać producenta gwoździ do inwestycji w SM rozmawiamy z Marcinem Żukowskim, autorem książki “Twoja firma w social mediach“. Książek traktujących o social media nie brakuje – czym Twoja wyróżnia się na ich tle? Zdaję sobie sprawę, że na […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Uczta dla oka: polscy twórcy okładek muzycznych

    O projektowaniu opakowań myślą nieszablonowo,a każdą okładkę potrafią zmienić w dzieło sztuki, które chętnie oprawiłoby się w ramy i powiesiło na ścianie. Przedstawiamy wam wyjątkowo zdolnych polskich grafików, ilustratorów i designerów dzięki którym płyty z muzyką stają się jeszcze bardziej wyjątkowe. Wyświechtane przysłowie mówi, że nie ocenia się książek po okładce. Choć wydawałoby się, że […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    NOMONO vol 2 nadchodzi

    W czerwcu pisaliśmy o premierze piwa, które powstało w wyniku kooperacji studia kreatywnego NOMONO i Browaru Solipiwko. Współpraca spodobała się na tyle, że w niespełna pół roku mamy kolejne piwo o nazwie NOMONO, tym razem w nowym stylu. Kolorowa etykieta, nawiązująca barwą do łowickich kraszanek, przykuwa wzrok na półce. Ilustracja jest niebanalna a jednocześnie czuć […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Uczta dla oka: polscy twórcy grafiki do gier

    Są niczym kucharze nowych światów. Biorą dobrze znane składniki i tworzą zapierające dech w piersi wizje, które potem urzeczywistniają się… w grach komputerowych. Polscy artyści potrafią wyczarować prawdziwe cuda łącząc talent, ciężką pracę i wyobraźnię. Oto kilkoro najciekawszych twórców. Tworzenie gier komputerowych to w tej chwili jedna z najbardziej dochodowych i najdynamiczniej rozwijających się gałęzi […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    50 masek Deadpoola – chwytliwa kampania w social mediach

    O kampanii promującej premierę filmu Deadpool mówi się coraz więcej. Dlaczego? Bo jest szalona, mocna i przewrotna. Dokładnie taka, jak postać głównego bohatera promowanego obrazu. To mógłby być kolejny film o superbohaterze, pełen niesamowitych walk, trudnych wyborów moralnych, wielkich czynów i bolesnych porażek. Niestety, będzie inaczej, bo sam Deadpool to postać mocno wykraczająca poza schematy. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kreatywność na Facebooku: 5 praktycznych porad od Marka D`Arcy

    Mark D`Arcy, szef działu kreatywnego Facebooka podpowiada jak być nowatorskim oraz kto potrafi wykorzystywać platformę social mediową w sposób świeży i nieszablonowy. Wydawałoby się, że najlepszą odpowiedzią na pytanie o to, jakie firmy potrafią w sposób innowacyjny wykorzystywać komunikację facebookową, jest lista nagrodzonych w corocznym konkursie Facebook Awards. Jednak członek jury i szef działu kreatywnego […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Podsumowanie marketingowe 2015

    Kończy się rok 2015 i zapytaliśmy przedstawicieli agencji marketingowych jaki to był rok i jakie będą trendy na 2016. Na nasze pytania odpowiedzieli Anna Ledwoń z Click Community, Radosław Dąbrowski z Byss.pl, Robert Sosnowski z Biura Podróży Reklamy, Jacek Karolak z K2, Sławomir Skowerski z GoldenSubmarine, Tomasz Mazurek z Imagine, Robert Kołodziejczyk z Great Open […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Adblock rekrutuje do… agencji reklamowej

    Jak przekuć wadę w atut? Agencja reklamowa Boondoggle z Belgii pokazała to w najnowszej kampanii. Osoby wykorzystujące adblock zamiast pustych pól w miejscu bannerów zobaczyły komunikat: Jeśli masz dość blokowania irytujących reklam, dołącz do nas i rób takie, które przydadzą się innym. Żeby przeprowadzić kampanię z użyciem adblocka, agencja musiała go obejść. Zaproszenia do współpracy […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Lubię wkładać patyk w szprychy. W swoje również. Wywiad z Tomaszem Jakubem Sysło

    Tomek Sysło to znany artysta, aktywista, działający na rzecz Wrocławia i nie tylko. Tomek opowiedział nam o sobie, czym się aktualnie zajmuje i o tym, że żyjemy w ciekawych czasach. Jesteś grafikiem, specjalistą ds mediów społecznościowych i wykładowcą. W Twoim bio znajdują się jeszcze określenia typu: digital ninja, influencer, public relations, artist, painter, graphic designer, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Hipsterski Maoizm: nie mówimy ostatniego słowa

    Z dniem 6 grudnia satyryczny fanpage Hipsterski Maoizm zakończył działalność. Jak wyjaśnia jego współtwórczyni, Joanna Dziwak – wszyscy potrzebowali odpoczynku. Zwłaszcza od popularności. – Przekroczenie liczby 100 tysięcy fanów na Facebooku było rodzajem kamienia milowego: nasze memy są wszędzie, strona ma swoją markę, oglądają nas ludzie o różnych poglądach politycznych, a nawet pozbawieni ich. Tylko […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Tato, w tym roku nie przyjedziemy na święta – kampania społeczna

    Tegoroczny pojedynek na chwytające za serce, świąteczne spoty trwa. Aktualnym liderem jest niemiecka sieć dyskontów Edeka z reklamą „Czas wrócić do domu”, w którym zabiegana rodzina zamiast kartek świątecznych dostaje… zawiadomienia o pogrzebie. Tym razem to nie dzieci czy słodkie zwierzaki, ale niepozorny, samotny starszy pan wzbudza falę wzruszeń. Słodko-gorzkie zakończenie spotu wielu uznało za […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Niestandardowa kampania społeczna wyrzucone.pl – case study

    Statystyki dotyczące skali bezdomności zwierząt w Polsce są wstrząsające. Liczba bezdomnych psów i kotów w ciągu ostatnich 10 lat wzrosła aż o 25% i obecnie przekracza 3 000 000 niechcianych zwierząt. Poziom świadomości w polskim społeczeństwie jest zatrważająco niski. Mało kto zastanawia się nad tym, że zwierzę to nie zabawka; że panująca moda na 5-tygodniowe […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kreatywne, zabawne, komunikatywne i poruszające- najlepsze reklamy 2015 nagrodzone w konkursie Epica

    W ostatni weekend listopada w Berlinie rozdano nagrody w międzynarodowym konkursie Epica Awards. Spośród 585 zgłoszeń z 75 krajów jury wybrało najlepsze filmy , zdjęcia, kampanie i agencje reklamowe. Epica Awards to nagrody przyznawane przez jury składające się z dziennikarzy i ekspertów z dziedziny komunikacji medialnej i reklamy. Od 1987 roku odznaczano przede wszystkim agencje […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Brand 24, RightHello i ZMorph na Aula Polska Wrocław: Chcesz budować światową markę? Nic za friko!

    Podczas pierwszego spotkania Aula Polska Wrocław w Monterail przedstawiciele trzech prężnie rozwijających się marek opowiadali młodym przedsiębiorcom o sposobach na podbój zagranicznych rynków. Wszyscy powtarzali jedno: nie rozdawajcie swoich produktów za darmo. To nie ma sensu. – Bądźcie jak ten mityczny diler narkotyków. Ekskluzywną wersję beta swojego produktu możecie wręczyć klientowi na próbę, ale za […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Progressivo wśród najlepszych

    Polska z wielkim sukcesem buduje na nowo swoją pozycję na międzynarodowym rynku identyfikacji wizualnej. Trend ten cieszy, biorąc pod uwagę, że kilka pokoleń wyrosło w otoczeniu siermieżnej bylejakości. Głos nasz kreatywny słychać coraz wyraźniej w najdalszych zakątkach świata, a wychodzące spod ręki rodzimych grafików prace spotykają się z uznaniem międzynarodowych autorytetów w dziedzinie grafiki użytkowej. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    TOP 5: polskie ilustratorki, które warto obserwować

    Kontynuując małą tradycję naszych “piątek”, tym razem prezentujemy polskie ilustratorki, które warto obserwować. Każda z nich tworzy w zupełnie innym stylu, ale łączy je dynamiczny rozwój, oryginalność i talent. Poznajcie je i inspirujcie się do woli. Emilia Dziubak Ilustratorka z Poznania, freelancerka. Jej prace można podziwiać na blogu i w serwisie Behance, a reprodukcje kupić […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Sainsbury’s i Mog życzą wesołych świąt!

    Jak co roku o tej porze rozpoczyna się reklamowy pojedynek na świąteczne wyciskacze łez. Jak na razie na pozycję lidera wyścigu wysforował się dom handlowy Sainsbury’s ze spotem “Mog’s Christmas Calamity”, czyli Świąteczne Nieszczęście Moga. Jego bohaterem jest wyjątkowo niezdarny kocur, który o mały włos nie zniszczył świąt swoim domownikom. Ale czy na taki pyszczek […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    5 facebookowych użytkowników, których warto obserwować

    Nie samą reklamą człowiek żyje, czasem warto wyściubić nos poza świat marketingu, virali, kampanii na nowych mediach i poszukać inspiracji poza Ads Of The World. Dziś przedstawiamy wam pięcioro inspirujących, często dowcipnych autorów, których warto czytać. Robert Popielecki Scenarzysta komiksowy, najbardziej znany autor kryminałów bez książki (ale przecież pisze ją, pisze…), czcigodny poddany dwóch kotów, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Bezglutenowe dzieła sztuki

    W dzisiejszych czasach wszystko powinno być bez glutenu. Nieważne, czy to tylko moda czy rzeczywista potrzeba. Naprzeciw naszym potrzebom wychodzi Gluten Free Museum, gdzie możecie obejrzeć dzieła wielkich twórców gez glutenu. Znajdziesz tu wszystko. Od Śniadania na trawie Cezzanne w wersji bez pieczywa,do słynnej sceny z filmu Walta Disneya Zakochany Kundel. Źródło

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nazwy produktów Ikea inspirują

    Nazwy produktów Ikea inspiracją dla nowej kampanii marki w Malezji. Przypominamy też niezły trolling dziewczyny w sklepie Ikea. I na koniec smaczek, które go nie mogło zabraknąć. Ikea or death, czyli czy VITTSJÖ to nazwa kapeli death metalowej, czy meblościanki Ikea. [podobne_ikea]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Marki tak dobre, że aż powinny być prawdziwe!

    Lokowanie produktu w obrazach popkultury to – przynajmniej w teorii – jeden ze sprytniejszych sposobów na zbudowanie emocjonalnej więzi z klientem. A co, jeśli dana marka jest tylko wymysłem twórców danego filmu lub gry? Cóż… Wtedy trzeba ją po prostu urzeczywistnić. Rodzime doświadczenia z lokowaniem produktu najczęściej są bolesne. Realnie istniejące produkty w toporny sposób […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Polskie studia kreatywne – kolejna piątka warta uwagi

    Kontynuujemy zestawienie i zapewniamy – to nie koniec. Polski design ma się dobrze i wierzymy, że będzie coraz lepiej, a każdy miesiąc będzie nam przynosił kolejne perełki do następnych zestawień. Tymczasem przedstawiamy kolejne polskie studia kreatywne, których prace nas zaciekawiły. MADE IN COSMOS Jako “stworzeni w kosmosie” określa się dwójka zdolnych projektantów, Katarzyna Muranty i […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kinowy przegląd PWST we wrocławskich tramwajach

    Flirt w tramwaju z ciężarną czy zażarty bój o miejsce to tylko część akcji, która toczy się w niedawno upublicznionych przez wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne spotach. “Komunikacyjny przegląd gatunków filmowych” to owoc współpracy MPK i Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (PWST – Filia we Wrocławiu). 15 października w siedzibie PWST odbyła […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Święta Blogerka siostra Faustyna?

    Blogosfera ma swoich królów i królowe, ale święci to pewne novum. Taką koncepcję próbuje przemycić Marcin Kornas, autor książki o wiele mówiącym tytule “Święta Blogerka siostra Faustyna”. Nie, to nie żart i owszem – chodzi o jedną z najbardziej znanych polskich świętych, autorkę dzienniczka, który miała prowadzić na polecenie Jezusa. Najwyraźniej w interesie młodzieży, to […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Powrót do przyszłości

    Jeśli jeszcze nie wiesz jaki dziś dzień, my Ci powiemy – przyszłość. To właśnie dziś było marzeniem wszystkich, którzy w 1989 roku oglądali drugą część filmu Powrót do przyszłości. Usiądź więc wygodnie, włącz na słuchawkach najbardziej kultową piosenkę z całej kolekcji i zobacz, jakie ilustracje powstały dzięki filmowi. Źródło: http://bit.ly/1PG2RIO Maïté Franchi Więcej prac autora […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Sztuka logo

    Pewien filipiński artysta, Eisen Bernard Bernardo, wypełnił znane loga marek dziełami wielkich malarzy. Dobierając z obrazów te elementy, które mają podobne znaczenie do przedmiotu danego logo, stworzył połączenie współczesnego designu z prawdziwą sztuką. Apple + “Syn człowieczy” René Magritte Ferrari + “Napoleon przekraczający przełęcz świętego Bernarda” Jacques-Louis David Puma + “Zwiadowca zaatakowany przez tygrysa” Henri […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    A czy Ty nadążysz za niemowlakiem? Wyzwanie New Balance

    Każdy rodzi się sportowcem – pod takim hasłem startuje południowoafrykańska kampania marki New Balance. Promuje ją spot, w którym krykiecista Dayle Steyn musi przez cały dzień naśladować sześciomiesięczną dziewczynkę. Jak się okazuje, nawet jeden z najlepszych sportowców świata we własnej dziedzinie ma problemy, żeby sprostać niekończącym się pokładom energii dziecka. Jaki z tego morał? Po […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Polskie agencje na Instagramie - TOP 10

    Co w biurze piszczy? Agencje uchylają rąbka tajemnicy na swoich profilach na Instagramie. Zapraszamy do naszego przeglądu, który odkryje między innymi, jak oswoić dinozaura, gdzie rządzą gwiazdy rocka i jak wyglądać świetnie w paskach. 1. FLOV Creative Agency Agencję można śledzić na: Facebooku, Instagramie oraz stronie internetowej. Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika FLOV Creative Agency (@flovcreative) […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    TOP 15 marek modowych na Instagramie

    Na ulicach królują ubrania z popularnych sieciówek, ale Instagram to królestwo niezależnych polskich marek modowych, prowadzących sprzedaż głównie przez internet. Local Heroes, Mr Gugu & Miss Go czy misbhv wyróżnia śmiały design, projekty z przymrużeniem oka i fantazja przy tworzeniu zdjęć, które podbijają fotograficzną społecznościówkę. Na kogo warto mieć oko? 1. LOCAL HEROES Markę można […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    TOP 15 kampanii Volkswagena

    Ostatnie tygodnie nie były najlepsze dla Volkswagena, ale warto pamiętać, że jest coś, w czym nie zawodzi nigdy – świetne reklamy jego aut. Od histerycznego śmiechu po autentyczne wzruszenia – samochodowy potentat zapewnia nam całą paletę emocji. 1. Volkswagen Side Assist: Caesar & Brutus / DDB Tribal Berlin 2. Volkswagen: Unleash your Rrrr / Deutsch […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zrób to dla swojej mamy

    Duńskie biuro podróży Spies w pokrętny sposób postanowiło zwiększyć sprzedaż wycieczek do ciepłych krajów. Ich tajna broń to seks i… mamy. “Zrób to dla mamy, zrób to dla Danii” to kampania, która jednocześnie bawi i uczy. Według spotu, wskaźnik urodzeń w Danii drastycznie spadł na przestrzeni ostatnich pięciu lat, co nie wróży dobrze dla kraju. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Żyj dobrze

    Mówi się, że mądrość przychodzi z wiekiem. Przypominamy spot z Super Bowl 2015, gdzie Dodge przedstawił ważne dla siebie wartości. Niedługi czas po obchodach stulecia swojego istnienia, Dodge we współpracy z The Richards Group stworzył prawdziwie motywacyjną reklamę. Ten ponad minutowy film pokazuje jakie wartości są ważne w życiu, o których na co dzień zapominamy. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Reklama po męsku

    Jaki jest najkrótszy przepis na udaną reklamę? Weź mężczyznę z charakterem i wsadź go w szybki samochód. Z okazji przypadającego dziś Dnia Chłopaka przedstawiamy męskie reklamy, które kunsztem aktorskim, humorem lub pomysłem biją na głowę wszystkie spoty z dziewczynami prężącymi się do kamery. *BONUS: co byłoby gdyby to mężczyźni zamienili się rolami z kobietami w […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Atomówki na wybiegu podczas Moschino Fashion Show

    Cartoon Network i Jeremy Scott ogłosili współpracę podczas tygodnia mody w Mediolanie. Kolekcja pojawi się w sprzedaży wiosną 2016 roku. Współpraca obejmuje stworzenie przez światowej sławy projektanta Jeremiego Scotta autorskiej kolekcji modowej inspirowanej uwielbianymi przez dzieci i dorosłych superbohaterkami – Atomówkami (The Powerpuff Girls). Projekt pod nazwą The Powerpuff Girls x Jeremy Scott stanowi część […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Dobra droga, zła droga

    Świetna kreacja WE ARE Pi dla Wrangler nie pozostawia złudzeń, co tak naprawdę niszczy nasze społeczeństwo. Dzięki zestawieniu zdjęć możemy dowiedzieć się, jakimi zasadami kieruje się marka. Źródło: http://www.wearepi.com/

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nie jesteś tym, co jesz

    Bardzo dosadna kampania społeczna powstała dzięki agencji Paim z Brazylii na zlecenie Sociedade de Pediatria do RS. W dzisiejszych czasach otyłość u dzieci widzimy na każdym kroku. Nie każda matka jednak wie, że to właśnie jej żywieniowe nawyki mają pierwszy ogromny wpływ na sposób rozwoju dziecka. Źródło: http://bit.ly/1Wd74FA

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Trolling zaawansowany w IKEA

    IKEA padła ostatnio ofiarą komika Jeffa Wysaskiego, właściciela serwisu Pleated-Jeans.com, który umilił sporej liczbie ludzi drogę poprzez atrapy pokoi, tony akcesoriów i mebli. Jeff Wysaski postanowił rozbawić potencjalnych klientów IKEA i do niektórych produktów firmy dowiesił zabawne imitacje opinii pozakupowych. Jeff jest znany ze swoich wcześniejszych żartów sklepowych (czy też w bibliotece), które umieszczał na […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Robisz zdjęcia smartfonem? Instagram da Ci zarobić

    Utalentowani fotografowie, którzy robią zdjęcia głównie smartfonem, rzadko mogą liczyć na uznanie kolegów z branży związanych z wielkimi magazynami. Publikują nie w prasie, ale na Instagramie i to właśnie ich prace postanowiło wyróżnić Getty Images, fundując granty dla trzech świetnych twórców fotografii o tematyce społecznej. W gronie zwycięzców znalazł się Ismail Ferdous, fotograf z Bangladeszu, […]

    Czytaj więcej