reklama kreatywna

Reklama kreatywna to połączenie dobrej kreacji i skuteczności. Reklamy kreatywne zachęcają odbiorców do zapoznania się z marką. Obejrzyj kreatywne i pomysłowe reklamy na AdMonkey.pl Kreatywne reklamy i kampanie są bardzo często lepiej zapamiętywalne przez użytkowników, dzięki czemu mogą odnieść lepszy efekt.

Random entry RSS

  • dzień matki

    Opublikowano w:

    „Równość zaczyna się w domu” – kampania Centrum Praw Kobiet

    26 maja obchodzimy Dzień Matki. W tym szczególnym dniu Centrum Praw Kobiet przypomina, że to właśnie na kobietach i matkach spoczywa największy ciężar dbania o dom. Praca na rzecz domu to także praca, choć często nie jest tak postrzegana. Szacuje się, że kobieta poświęca średnio 160 godzin miesięcznie na „drugi etat” podczas wykonywania zajęć domowych. […]

    Czytaj więcej

  • Frakta ikea

    Opublikowano w:

    Niebieska torba FRAKTA IKEA jako… maseczka [projekt Zhijun Wang]

    Zhijun Wang jest projektantem/artystą. Zaczynał od projektowania trampek, a w w 2013 r. kiedy Pekin ogarnął największy smog w dziejach, projektant zaczął tworzyć maseczki z… tenisówek własnie. Łączą one zarówno estetykę, jak i funkcjonalność. W ciągu ostatnich 7 lat wykonał ręcznie ponad takich 200 masek.Współpracował z marką adidas, adidas Originals, Nike, CLOT, Puma, Reebok, MCM, […]

    Czytaj więcej

  • carlsberg

    Opublikowano w:

    Carlsberg – prawdopodobnie najbardziej zielone piwo na świecie

    W pierwszej połowie maja na półki sklepowe trafi Carlsberg Pilsner w opakowaniach w nowej szacie graficznej. Butelka oprócz nowego kształtu będzie miała dodatkowe, przyjazne środowisku rozwiązania opakowaniowe. Opracowując nową szatę graficzną opakowań i kształt nowej butelki, Carlsberg nawiązał do ponad 170-letniej tradycji i dziedzictwa założyciela firmy J.C. Jacobsena. Kształt butelki jest zbliżony do swojego pierwowzoru, […]

    Czytaj więcej

  • Runmageddon

    Opublikowano w:

    Runmageddon dla młodych wojowników

    W tym trudnym czasie Runmageddon chce dodać choć trochę koloru do codziennego życia dzieci i młodzieży. Zdecydował się przekazać 1000 kolorowych buffów z logo marki, a ponadto, dzięki przeprowadzonej w marcu licytacji, pomógł w realizacji pragnień dwóch podopiecznych Fundacji ”Mam Marzenie”.   Wprowadzony przez rząd obowiązek zakrywania twarzy zainspirował ekipę Runmageddonu do podjęcia działań na rzecz […]

    Czytaj więcej

  • mini

    Opublikowano w:

    MINI z nową kampanią – Ogranicz kontakt do MINI

    W najnowszej kampanii komunikacyjnej „Ogranicz kontakt do MINI.” brytyjska marka zachęca klientów do kontaktu z przedstawicielami MINI za pośrednictwem kanałów zdalnych oraz do dbania o swoje bezpieczeństwo i pozostanie w domach. W ramach akcji rozszerzono zakres usług dostępnych dla kierowców bez konieczności fizycznej obecności w salonach. Akcja realizowana jest w kanałach social mediach MINI, na […]

    Czytaj więcej

  • Mery Spolsky Allegro lektury szkolne

    Opublikowano w:

    Mery Spolsky, Rosalie. i Kamil “Saful” Nożyński interpretują na nowo lektury szkolne [kampania Allegro]

    Eko-apokalipsa i szukanie dziewczyny przez internet, czyli problemy bohaterów klasyki literatury we współczesnym stylu. Allegro prezentuje podcasty z Lekturami 2.0  W jaki sposób pisałby o miłości Bolesław Prus, gdyby korzystał z social mediów? Co miałby do powiedzenia Wyspiański na temat różnic dzielących “warszawkę” i prowincję?  Być może obecnym światem rządzą nowe technologie jednak nie da […]

    Czytaj więcej

  • zubr fundusz żubra

    Opublikowano w:

    Żubr wspiera w potrzebie Biebrzański Park Narodowy

    Startuje Fundusz Żubra dla przyrody Żubr przekaże 50 tysięcy złotych na pomoc Biebrzańskiemu Parkowi Narodowemu, który od kilku dni walczy z bardzo groźnymi pożarami. W ten sposób marka inauguruje działalność Funduszu Żubra dla przyrody. „Przyroda potrzebuje obrońcy. Jej naturalnym strażnikiem jest Żubr, który przywraca ład i porządek, gdy są one zagrożone. Dlatego właśnie dzisiaj, w […]

    Czytaj więcej

  • ikea przepis na klopsiki

    Opublikowano w:

    IKEA opublikowała przepis na kultowe klopsiki Köttbullar

    W okresie pandemii zmuszeni jesteśmy zrezygnować z wielu rzeczy. Jedną z nich są oczywiście klopsiki ze słynnej szwedzkiej sieciówki meblowej 🙂 Niezależnie czy markę Ikea lubicie czy nie, o klopsikach Köttbullar krążą legendy i można odnieść wrażenie że są one podstawą każdego sobotniego obiadu w dużych miastach  – zwłaszcza jeśli macie dzieci. IKEA niestety nie […]

    Czytaj więcej

  • Twój Weekend, Gazeta.pl kupuje i… zamyka kontrowersyjny magazyn erotyczny

    Opublikowano w:

    Glass: the Lions for Change oraz Titanium Lion dla „Ostatniego Twojego Weekendu”

    “Ostatni Twój Weekend”, zrealizowany przez VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films i Facebook dla Gazeta.pl i partnerów – Mastercard, BNP Paribas Bank Polska i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, zdobył Grand Prix w kategorii Glass: the Lions for Change oraz Titanium Lion. Dodatkowo, VMLY&R Poland została wybrana Agencją Roku 2019 Cannes Lions w kategoriach “Good”. To pierwsze […]

    Czytaj więcej

  • kampania hans memling sąd ostateczny tofu studio

    Opublikowano w:

    Spot promujący „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga

    Pięćdziesięciosekundowy spot poświęcony Sądowi Ostatecznemu Hansa Memlinga można obejrzeć już na w mediach społecznościowych i na profilu MNG na Youtube. 17 października 2018 roku w kinie Helios w gdańskim Forum odbył się premierowy pokaz filmu. Film jest rozwinięciem koncepcji promowania Sądu Ostatecznego Memlinga, które TOFU Studio rozpoczęło na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku w ubiegłym […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

    To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość. Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom. “Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Policja puszcza papierowe samoloty… i ma to sens

    W Anglii, w hrabstwie Dorset tamtejsza Policja znalazła ciekawy sposób, żeby ostrzegać mieszkańców przez ewentualnymi włamywaczami. Funkcjonariusze patrolujący ulice wrzucają do mieszkań papierowe samoloty / ulotki z jasnymi informacjami, jak zabezpieczyć się przed włamaniami.   Dorset police use paper aeroplanes thrown through open windows to get that security advice in. It’s cheeky, it’s probably going […]

    Czytaj więcej

  • bank żywności

    Opublikowano w:

    Kupuj samotne banany

    Rewelacyjna prosta akcja Banków żywności, która zachęca do kupowania “samotnych bananów”.   Zwykle łatwiej w sklepie sięgnąć po kiść bananów, a przecież nasza przyjazna dłoń bardziej potrzebna jest samotnikom, okrutnie oderwanym od reszty. Mimo, że nienaruszone i pełnowartościowe to najczęściej właśnie one marnie kończą.   Zwykle łatwiej w sklepie sięgnąć po kiść bananów, a przecież […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Indoor Generation w kampanii Velux

    Nowa generacja to nie kolejne iksy, igreki czy zety. Generacja, którą wspólnie tworzymy to generacja, która spędza 90% swojego czasu w zamkniętych pomieszczeniach – Indoor Generation Nie zdajemy sobie sprawy, że powietrze w naszych domach i budynkach, w których pracujemy, może być aż 5 razy bardziej zanieczyszczone niż powietrze na zewnątrz.  Zwiększa to o 40% […]

    Czytaj więcej

  • kredki dla dzieci mascara

    Opublikowano w:

    Kultowe kredki Crayola do… makijażu

    Jak się dziś umalować? Na smutną pandę, podkreślając trudy i ciężar naszej codzienności, na disco divę, akcentując chęć zabawy, na urzędniczkę średniego szczebla, gotową do rozmów o podwyżce? A może dziś pomaluję się jak dziecko? Jeśli właśnie na to masz ochotę, to z pomocą przychodzi nie kto inny, jak legendarny producent kredek świecowych, firma Crayola, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    W kreowaniu wizerunku nie ma miejsca na przypadek [Wywiad z Rafałem Znykiem, Head of MINI Poland]

    Zmiana wizerunku marki nigdy nie jest łatwym procesem. Relaunch MINI stanowił szczególne wyzwanie – samochody określano bowiem mianem „ikony brytyjskiej motoryzacji”. O relauchu marki MINI opowiedział nam Rafał Znyk, Head of MINI Poland. Jakie wyzwania towarzyszyły globalnemu rebrandingowi legendy? Rzeczywiście rebranding marki–legendy stanowił niezwykłe wyzwanie. Wiedzieliśmy jak wielką zaletą MINI jest jego imponujący dorobek, historia i […]

    Czytaj więcej

  • ikea reklama biały szum

    Opublikowano w:

    Biały szum w nowej reklamie prasowej IKEA

    Każdy, kto ma (miał) małe dzieci wie ile zaangażowania wymaga ich wieczorne usypianie. Niektórzy potrafią jeździć z dzieckiem autem przez 2 godziny, inni preferują metodę “owijania”, kolejni “na pieluszkę”. Znaną metodą jest też szum. A dzieciom może szumieć: suszarką, odkurzaczem czy szumisiem… Badania pokazują, że biały szum (taki o określonej częstotliwości)  wpływa na człowieka (nie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Dziadek do Orzechów dla L’Oréal Professionnel

    Marka L’Oréal Professionnel wystartowała w kwietniu z nową kampanią reklamową pod hasłem „Tam gdzie rodzą się trendy!”. Kampania promuje wprowadzenie do salonów fryzjerskich Salon Expert współpracujących z marką L’Oréal Professionnel nowej kolekcji koloryzacji włosów. W swojej kampanii L’Oréal Professionnel zabiera odbiorców „Tam, gdzie rodzą się trendy”, czyli na najpopularniejsze plenerowe festiwale muzyczne odbywające się tego […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    12 kobiet polskiego YouTube

    Pokazują, jak uszyć spódnicę, opowiadają o innych kulturach i tłumaczą, jak działa genom. Są wśród nich lekkoatletki, edukatorki seksualne i wizażystki gwiazd. Jedne uczą w szkole polskiego, inne… zawodowo kierują TIR-em. Co je łączy? YouTube. Z okazji Dnia Kobiet przedstawiamy 12 polskich YouTuberek z pasją, o których mogliście jeszcze nie słyszeć. Kasia Gandor Kiedyś pozowała […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jak Bertha Benz wypromowała Mercedesa

    Dzisiaj kobieta, która zmieniła bieg historii stając się pierwszą “marketerką”. To dzięki jej “promocji” wynalazek męża stał się pożądanym przedmiotem na całym świecie i jest nim właściwie do dzisiaj. Rok 1888 nie zapowiadał się najlepiej dla Karla Benza. Od czterech lat praktycznie nie wychodził ze swojej stodoły w Mannheim, pracując w pocie czoła nad ulepszeniem […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Walka z rakiem piersi w relacji korespondenta wojennego

    Z okazji 10-lecia naszej współpracy hiszpańskiego oddziału marki Samsung z Hiszpańską Federacją Raka Piersi (FECMA) stworzono projekt, który ma na celu zbiórkę funduszy na walkę z tą chorobą.  Kampania została przygotowana przez Agencję Cheil (Hiszpania). Osią kampanii jest film, w którym Manu Barbo – fotograf wojenny (zdobywca nagrody Pulitzera w 2013 roku) przed kamerą opowiada o swojej pracy, a […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Finger Lickin’ Love - Powiedz Tak z KFC

    Poznaliście się w restauracji KFC, trafiliście do niej na pierwszej randce, a może po prostu połączyła was szalona miłość do soczystego kurczaka w panierce? Takie uczucie zasługuje na wyjątkowe zwieńczenie – sieć restauracji KFC w Polsce zaskakuje swoich fanów niezwykłym projektem pierścionka zaręczynowego. Pierścionek zaprojektowany z myślą o zakochanych składa się z dwóch części. Zewnętrzna […]

    Czytaj więcej

  • satisfactionchallenge

    Opublikowano w:

    Sprzeciw społeczny lvl Rosja – #Satisfactionchallenge

    Przez szesnaście lat, jakie upłynęły od premiery jednego z największych tanecznych hitów XXI wieku, elektrohousowe “Satisfaction” Benny’ego Benassiego, nie tylko podbiło kluby i dyskoteki na całym świecie, ale stało się jednym z najpopularniejszych utworów wykorzystywanych w reklamach, filmach i grach video. Pomógł w tym niewątpliwie rozerotyzowany i kontrowersyjny teledysk, przedstawiający atrakcyjne, roznegliżowane modelki, które szaleją […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Polskie identyfikacje wizualne wyróżnione przez HOW Design i Natashę Jen z nowojorskiego studia Pentagram

    Natasha Jen, partner w nowojorskim studiu Pentagram, i magazyn „How Design” opublikowali listę 20 najlepszych brandingów na świecie. Na tej krótkiej liście aż 2 projekty pochodzą z Polski z warszawskiego studia Podpunkt. Są to to identyfikacja Politechniki Warszawskiej oraz identyfikacja francuskiego instytutu badawczego – Institut de Recherche en Informatique Fondamentale (CNRS / Université Paris Diderot). […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Patagonia wdraża program Zero Waste

    Patagonia to firma odzieżowa założona w 1973 roku i  specjalizująca się w produkcji odzieży turystycznej. Marka mocno angażuje się w programy proekologiczne – odzież produkowana jest wyłącznie z bawełny organicznej, a od 1985 do 2007 roku przekazała na cele związane z ochroną przyrody ponad 29 milionów dolarów. Szukając kolejnych rozwiązań ekologicznych firma postawiła na program […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Sztuka Dobro Czynna - Cheil Polska i Netizens z algorytmem zamieniającym hejt w dzieło sztuki

    Pomysłodawcy akcji wykorzystali niepochlebne komentarze na temat WOŚP, aby na przekór intencjom ich autorów wesprzeć działania Fundacji. Powstał robot sterowany specjalnym algorytmem, który przetworzył internetowe opinie i namalował obraz. Dzieło zostało wystawione na aukcję, a dochód z jego sprzedaży zasili konto Fundacji WOŚP. Organizatorami akcji są Cheil Poland, Netizens i Brand24. Każdego roku w okresie Finału […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nowe szyldy dla praskich rzemieślników

    W ramach czwartej edycji projektu re:design, będącej jednocześnie pierwszą odsłoną projektu w Warszawie, stowarzyszenie Traffic Design stworzyło 12 nowych szyldów dla zakładów rzemieślniczych z Pragi Północ. Realizacja odbyła się na zlecenie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy i jest częścią programu rewitalizacji na_prawa warszawa. Bardzo się cieszymy, że Traffic Design mógł wnieść swój […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Adidas w berlińskim metrze

    Marka Adidas i BVG (Transport Publiczny Berlina) w kooperacji przygotowały kolekcjonerski model butów EQT 93 / Berlin. Inspiracją do zaprojektowania obuwia stał się wzór siedzeń z berlińskiego metra. Na tę kampanię szczególnie warto zwrócić uwagę, bo zdecydowanie wychodzi poza kampanię marketingową – co zwłaszcza widać w słowach przedstawiciela marki Adidas,  Tilla Jagla: “Berlin ma dla nas szczególne […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kubełek KFC za Bitcoina

    Wczoraj na koncie KFC Kanada pojawił się bardzo ciekawy tweet, z którego wynika, że firma postanowiła wyjść naprzeciw oczekiwaniom części swoich odbiorców i uruchomiła sprzedaż jednego z produktów za bitcoiny. Jeśli nie ogarniacie tematu kryptowalut – możecie o tym przeczytać tutaj. Was the Colonel the Satoshi Nakamoto of fried chicken, or is Satoshi the Colonel […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Arkady Paweł Fiedler – elektrycznym Nissanem przez Afrykę

    Cztery miesiące podróży po liczącej ponad 15 tysięcy kilometrów trasie z Kapsztadu do Warszawy – Arkady Paweł Fiedler w lutym wyruszy na wyjątkową wyprawę do Afryki, w ramach której jako pierwszy podejmie próbę przejechania „Czarnego Lądu” samochodem elektrycznym. Polski podróżnik podkreśla, że do „Electric Explorer African Challenge” musiał się odpowiednio przygotowywać. Fiedler zamierza odwiedzić RPA, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    IKEA: olej tę reklamę

    W ramach kampanii “Where life happens” Ikea stworzyła reklamę prasową na którą można… nasikać. Reklama ukazała się w popularnym szwedzkim magazynie dla kobiet. IKEA – Pee Ad from Ourwork on Vimeo. Aby uzyskać dostęp do specjalnej ceny rabatowej na łóżeczko SUNDVIK, zrobić dołączony do strony test ciążowy, czyli jednym słowem “nasikać” na reklamę 🙂 Jeśli […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kup Coca-Colę za… dialekt

    Choć Szwecję zamieszkuje niecałe dziesięć milionów ludzi, w języku tego kraju da się znaleźć ponad setkę lokalnych dialektów. Niektóre z nich w niewielkim stopniu przypominają współczesny szwedzki i sięgają korzeniami do języka staronordyjskiego. I właśnie to zróżnicowanie akcentów i ich promocja, stały się punktem wyjścia do budowy Dialekt-O-Matu – automatu z napojami, który testuje znajomość […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    500 lat reformacji i młotek

    Z okazji 500. lat reformacji niemiecka agencja kreatywna Kleiner und Bold przygotowała identyfikację wizualną dla materiałów związanych z wystawami dotyczącymi własnie reformacji. W ramach obchodów trzy niemieckie muzea stworzyły trzy unikalne wystawy poświęcone tematyce reformacji. Jednak sam temat nie wydaje się specjalnie atrakcyjny dla grupy celu, które zazwyczaj nie są zainteresowane kulturą i historią.   Żeby […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Wrastające włosy, czyli jak zdobyć popularność na Instagramie

    Ponad 115 tysięcy obserwujących – tyle w tej chwili ma Instagramowy profil o wzięcznej nazwie tweezist. Tweezist to nie jest nowy piesek Kim Kardashian, ani nowa androgyniczna modelka z Vogue, ani japoński bloger kulinarny. Marketerzy prześcigają się jak w najbardziej wyrafinowany i delikatny sposób przedstawić ludzką fizjologię, żeby sprzedać nam kolejne niezbędne produkty. I tak w […]

    Czytaj więcej

  • Cinemagraph

    Opublikowano w:

    Cinemagraph w komunikacji marketingowej

    W świecie nowoczesnych technologii, przesyconym wizualizacjami, obraz stał się towarem jednorazowego użytku, a znużony odbiorca poświęca mu coraz mniej czasu. Jak go zaskoczyć i uchwycić jego uwagę? Jak przedstawić historię w ułamku sekundy? Odpowiedzią może okazać  się cinemagraph. Jedna, dwie, może trzy sekundy – tylko tyle poświęci analizie fotografii statystyczny, przypadkowy odbiorca. Zastosowanie cinemagraph’u może […]

    Czytaj więcej

  • melania trump

    Opublikowano w:

    Melania Trump w kampanii szkoły językowej

    The American Institute – jedna ze szkół językowych w Chorwacji przekonuje ludzi, że warto się uczyć języków. Jako przykład podaje Melanię Trump i informuje, że to właśnie dzięki swojej znajomości angielskiego Melania stała się Pierwszą Damą w Stanach Zjednoczonych. W opublikowanym przez szkołę poście na Facebooku widać wielki billboard z uśmiechniętą Melanią na tle amerykańskiej […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Agencja PR POiNTB wprowadza 6-godzinny system pracy

    W sierpniu POiNTB, jako jedna z pierwszych agencji PR w Polsce zastępuje dotychczasowy 8-godzinny system pracy innowacyjnym rozwiązaniem, które pierwszy raz zostało zastosowane w Skandynawii. Marka wrocławskiej spółki Bees & Honey podejmuje ten krok w ramach eksperymentu, który potrwa 3 miesiące. Krótsza praca to większe skupienie i efektywność – na to liczyli pionierzy eksperymentów z […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Wibrator dla pracownika? Naturalnie, że tak!

    Cards Against Humanity to prosta gra karciana. Jedna z najlepszych z dwóch powodów – zasady są banalnie proste i jest niepoprawna politycznie (mało powiedziane). Karty czarne to pytania, karty białe to odpowiedzi. Gracze dostają po 5 białych kart i ich zadaniem jest stworzenie najlepszej odpowiedzi do pytania (na czarnej karcie). Jak można przeczytać na stronie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jak nawiązać współpracę z marką? Najpierw pokaż, co potrafisz

    Influencer marketing jest terminem, który ostatnio jest dość popularny. Współpraca z ambasadorami marki przynosi korzyści obu stronom i może być efektywna. Dzisiaj chcielibyśmy Wam przedstawić jak zaczęła się pierwsza współpraca między marką a zespołem muzycznym. Był to kontrakt, który przeszedł już do historii muzyki i biznesu, wybitny krok marketingowy, który nie tylko dał korzyści finansowe […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kiedy polskie muzea staną się innowacyjne?

    Trend rywalizacji technologicznych między muzeami jest coraz bardziej widoczny. Zarządcy instytucji kultury wiedzą, że muszą odpowiadać na potrzeby społeczeństwa cyfrowego. Aplikacje muzealne i infrastruktura IoT pozwalają im lepiej komunikować się z odwiedzającymi. Ponadto, wprowadzają do obiektów dodatkowe atrakcje. Są to np. łamigłówki połączone z eksponatami. Z kolei, geofencing stanowi źródło informacji o tym, jak wiele […]

    Czytaj więcej

  • dziadek do orzechów maspex

    Opublikowano w:

    Dziadek do orzechów chce zwrócić na siebie uwagę Maspexu

    W poprzednim tygodniu okolicach siedziby Maspexu w Wadowicach pojawiły się billboardy, które nawiązują do głośnej w ostatnich tygodniach sprawie marki Tiger i jej niefortunnego posta z 1 sierpnia. Na kreacji widoczny jest napis symbolizujący okrzyk tygrysa oraz podpis “Tresujemy niesforne marki”. Akcja została zaangażowana przez agencję reklamową Dziadek do orzechów, która wyraźnie chce zwrócić na […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Neony wracają do łask reklamodawców

    Neony reklamowe są jednym z najbardziej charakterystycznych symboli dawnej Warszawy. Moda na nie odżywa i świetlne rurki powoli wracają do reklamy. Po dawne symbole sięga coraz więcej marek. Część neonów zamierza odtworzyć Wedel. Wróci do neonów, które w dwudziestoleciu międzywojennym zdobiły fabrykę czekolady i jej firmowe sklepy. – Rurkowe, neonowe reklamy starego typu mają duszę. Nowoczesne telebimy, duże ekrany, wielkoformatowe reklamy […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nawet najdroższy spot będzie porażką, jeśli nie spełni swojej funkcji - Foszer i Sawicki o rynku wideo w Polsce

    Maciej Sawicki i Bartłomiej Foszer wspólnie stworzyli studio produkcyjne, które może pochwalić się ciekawymi i zaangażowanymi produkcjami. Ponieważ produkcja video od jakiegoś czasu staje się coraz bardziej popularna, pojawiają się klienci z mniejszymi budżetami, dzięki social media reklamy w formacie video można promować o wiele łatwiej i taniej. Porozmawialiśmy z nimi o polskiej branży reklamowej, […]

    Czytaj więcej

  • wroclaw mural

    Opublikowano w:

    Don’t grow up

    Kampanie społeczne mają różny wymiar. Jedne z nich namawiają do działania, inne do udzielania pomocy, do zastanowienia się nad swoimi zachowaniami. Jednym słowem są to kampanie, które mają zwracać uwagę na jakiś problem SPOŁECZNY i pokazywać drogę do rozwiązania tego problemu. Na genialny w swej prostocie pomysł wpadła marka Mercedes we Wrocławiu. W nawiązaniu do […]

    Czytaj więcej

  • wedel czekoladki zofia stryjeńska

    Opublikowano w:

    Zofia Stryjeńska, chłopiec na zebrze i marka Wedel

    Zaprojektowane w latach 30. przez malarkę Zofię Stryjeńską pudełka na czekoladki Wedel osiągają dziś na aukcjach sztuki zawrotne ceny, liczone w dziesiątkach tysięcy złotych. Ptasie Mleczko jest zaliczane do grona najcenniejszych polskich marek, a dawny symbol firmy, chłopiec na zebrze, to jedna z najpopularniejszych kreacji reklamowych przedwojennej Polski. Dziedzictwo historyczne stanowi dzisiaj rynkową przewagę LOTTE Wedel i jest filarem promocyjnym marki. – Wedel to jedna z najsilniejszych […]

    Czytaj więcej

  • zoo wroclaw

    Opublikowano w:

    ZOO Wrocław: komunikacja z misją 

    Która polska atrakcja turystyczna cieszy się największą popularnością? Odpowiedź może okazać się zaskakująca, bo liderem, wyprzedzającym takie miejsca jak Zamek Królewski na Wawelu czy podkrakowską Kopalnię Soli Wieliczka, okazało się… wrocławskie Zoo z rekordową liczbą odwiedzających – 1,7 mln rocznie. Ten imponujący wynik instytucja zawdzięcza m.in. profesjonalnym i konsekwentnym działaniom komunikacyjnym, które prowadzi od lat, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Sztuka pod stopami

    Ostatnio rozgorzała ciekawa dyskusja na odnośnie kampanii reklamowej EB na chodnikach. Opinie na ten temat są podzielone: “publiczny chodnik nie jest nośnikiem reklamowym, tym bardziej nie dla reklamy permanentnej, wykonanej farbą. Nałożyć karny obowiązek przywrócenia mienia publicznego do stanu poprzedniego (źródło)”. Innym taka forma promocji się podoba. Na pewno chodnik może być ciekawym “placementem” reklamowym, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nauczeni doświadczeniem- historia CarSharingu

    CarSharing wywodzi się z Holandii i ma już blisko 50 lat. O współczesnym CarSharingu mówi się dużo, niewiele osób jednak wie, że ten wielki, ogólnoświatowy ruch narodził się pół wieku temu około 1200 km od Polski. Luud Schimmelpennink, polityk i aktywista, zapoczątkował ideę „białego planu”, od którego swoją nazwę wziął pierwszy CarSharing, czyli „Witkar” (tłum. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Socialowa „Gra o tron”

    17 lipca stacja telewizyjna HBO rozpoczyna kolejny, siódmy już sezon kultowego serialu ”Gra o tron”. Na jego premierę czeka kilkadziesiąt milionów osób na całym świecie, chętnych poznać dalsze losy Tyriona, Jona, Sansy czy Cersei. Popularność „Gry o tron”, oczywiście, nie może być niezauważona przez marketerów, nie przejdą bowiem obojętnie obok fenomenu literacko-filmowego, który konwencją fantasy […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Ostecx Créative - dlaczego agencja kreatywna produkuje... napoje?

    “Rzucił pracę w korpo i zaczął produkować kozie sery w Bieszczadach” – co jakiś czas trafiamy na takie nagłówki i zaczynamy marzyć o tym samym… 🙂 Czy myśleliście kiedyś o tym, jak byłoby cudownie gdyby tak przestać “produkować piksele” i zająć się wytwarzaniem produktów, które można zważyć i zmierzyć? Okazuje się, że nie trzeba koniecznie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    IKEA - to niedrogie

    IKEA marka, która pozycjonuje się jako niedrogi szwedzki design. Marka poprosiła agencję Memac Ogilvy and Mather o stworzenie kampanii reklamowej, która ma na celu zwiększenie sprzedaży swoich ofert specjalnych i przypomnienie ludziom jak tanie są produkty IKEA. Założeniem było przygotowanie kreacji, które będą proste, wizualnie przekonujące i na tyle elastyczne, żeby można było ich używać […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Cyber Kids on Real z kampanią adresowaną do młodzieży dla Muzeum Warszawy

    „20 rzeczy o Warszawie” to książka inspirowana nową wystawą główną Muzeum Warszawy. Obiekty muzealne stały się pretekstem do napisania opowiadań przez warszawskich pisarzy i pisarki młodego pokolenia: Justynę Bargielską, Sylwię Chutnik, Jacka Dehnela, Mikołaja Łozińskiego i Macieja Sieńczyka. W warstwie wizualnej książki zobaczymy fotografie Jacka Kołodziejskiego oraz ilustracje Dominika Cymera. Książka od tego miesiąca jest […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Książka, której nie przeczytacie swoim dzieciom

    Jeśli macie dzieci i jeśli czytacie im bajki to wiecie też, że historie przedstawione w książkach dla dzieci bywają smutne, ale zazwyczaj kończą się dobrze. Są jednak historie, które pisze samo życie i które nie są wesołe, ale na pewno są prawdziwe. Przedstawiamy wam książkę z uroczą okładką Welcome to My Neighborhood, dzięki której poznacie smutną […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Personalizacja z błędem

    Nie musisz już iść do najbardziej popularnej kawiarni sieciowej, żeby dostać kubeczek z błędnie napisanym imieniem za 20 złotych. W sklepie Nescafe (na razie w wersji angielskojęzycznej) możesz kupić komplet pięciu kubeczków z błędnie napisanymi imionami – które można wybrać spośród kilkudziesięciu opcji. Możesz zatem przygotować sobie pyszną kawę (w zestawie dostajesz pięć bezpłatnych saszetek […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Samsung Presents: Poznaj historię generała Kuziory | Powered by Galaxy S8 / Gear VR

    W latach siedemdziesiątych czterech polskich pilotów miało szansę na lot w kosmos. Trudne decyzje, miesiące przygotowań, wielkie nadzieje. I zrozumiały zawód, kiedy postawiono na kogoś innego. Bo poleciał tylko jeden. Po 40 latach Samsung i agencja VML odnaleźli najmłodszego z kandydatów do historycznej misji Sojuz 30.   Kosmodrom Bajkonur, Kazachstan 27 czerwca 1978 17:27 czasu […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Czy pingwiny mają kolana, czyli czego szukamy w Google

    Podobno nie ma głupich pytań, jednak zdarzają się takie, których jednak głośno zadać nie wypada. Ale od czego jest Google? Cierpliwy i wszechwiedzący, jak to wyszukiwarka! Jakie pytania zadajemy, kiedy nikt nie widzi, co wstukujemy na klawiaturze? Agencja SEMTEC wybrała najdziwniejsze pytania ze słowem-kluczem „CZY” wpisywane w Google. Wyszukiwarka Google to w Polsce zdecydowanie najpopularniejsza […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Real Men Sparkle

    Real Men Sparkle to kampania na Dzień Taty skierowana do wszystkich męskich mężczyzn, którzy każdego dnia walczą o uczynienie tego świata lepszym miejscem dla wszystkich dzieciaków. Film powstał w ramach kampanii Save the Storks, stworzonej przez amerykańską fundację pro-life. Kampania jest lekka i wesoła, świetnie pokazuje rolę ojca w rodzinie. A sama organizacja zwraca się […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    A Ty, kim chciałeś być będąc dzieckiem? Kampania HR Motoroli

    Przekaz ma podkreślić rolę programistów w tworzeniu użytecznych technologii służb ratunkowych i bezpieczeństwa, a tym samym zachęcić inżynierów oprogramowania do podjęcia wyzwania i współtworzenia produktów Motorola Solutions. „Systemy i aplikacje, które powstają w krakowskim oddziale Motorola Solutions służą policjantom i strażakom na całym świecie. Przy tak szerokim rynku pracy IT, jaki mamy w Krakowie, warto […]

    Czytaj więcej

  • cook this page

    Opublikowano w:

    Ikea i prosty przepis - Cook This Page

    Ikea jest marką, która wszystkim kojarzy się z użytecznością, prostym designem i przejrzystą instrukcją, dzięki której jesteśmy w stanie złożyć skomplikowane meble – inaczej  – wydaje nam się, że jesteśmy w stanie złożyć skomplikowane meble. Ale przecież najważniejszy jest wizerunek 🙂 Ikea publikuje też książki kucharskie, gdzie ilustracją do przepisów jest skład danej potrawy (zaprezentowany […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Seniorzy w świecie cyfrowym – jak pokolenie 55+ korzysta z Internetu? [Infografika]

    Agencja UX Symetria przygotowała infografikę przybliżającą temat korzystania z Internetu oraz produktów cyfrowych przez Silver Generation (pokolenie 55+). Publikacja przedstawia m.in.: charakterystykę tej grupy, ograniczenia i bariery napotykane przez jej przedstawicieli, skutki wykluczenia cyfrowego oraz wskazówki jak tworzyć produkty uwzględniające potrzeby i ograniczenia seniorów. Populacja osób powyżej 60 roku szybko wzrasta. Szacuje się, że w […]

    Czytaj więcej

  • legendy polskie cichosza

    Opublikowano w:

    Legendy Polskie ze ścieżką dźwiękową

    Nikt nie spodziewał się nowego teledysku, więc teraz wszyscy są „Cichosza” i cieszą oczy oraz uszy! Na http://bit.ly/Legendy_Extras znajdziecie wszystkie utwory z Legend Polskich do pobrania! Muzyka jest też dostępna na Tidal, Spotify i Apple Music.     Legendy Polskie to świetny przykład mariażu świata filmu i biznesu. Praca w takim systemie wymaga jednak dojrzałości […]

    Czytaj więcej

  • allegro

    Opublikowano w:

    Marcin Dyczak (Allegro), Hubert Stadnicki (Agencja Bardzo) oraz Tomek Bagiński (Platige Image) o reklamach Allegro

    26 maja, podczas uroczystej Gali Konkursu KTR, w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono 157 nagród, w tym 17 złotych, 55 srebrnych i 85 brązowych. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach Warsztat Audio/Video (39), Design (26), Film (15) oraz Digital/Mobile (14). Allegro zostało wyróżnione nagrodą reklamodawcy roku. O współpracy przy nagrodzonych projektach Allegro (Reklamodawcy Roku KTR 2017) […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zaha Hadid i... billboard

    Zaha Hadid była jedną z najsłynniejszych architektek świata. Zaprojektowane przez nią budynki są bardzo spektakularne i charakteryzują się krzywoliniowymi kształtami, przez co można odnieść wrażenie, że te konstrukcje są “nieprazewidywalne” i chaotyczne. Jedną z najmniejszych form, która została przez nią zaprojektowana jest piękny, futurystyczny billboard, którego forma przypomina wstęgę. Dzięki temu reklama wyświetlana na billboardzie […]

    Czytaj więcej

  • tropicana

    Opublikowano w:

    Kiedy rebranding staje się katastrofą

    Tropicana to sok pomarańczowy, produkt firmy PepsiCo, który na początku 2009 roku przeszedł rebranding. W ramach tych działań całkowicie przeprojektowano opakowanie, zmieniono logo produktu, a jako zwieńczenia dzieła dodano też zakrętkę w formie połówki pomarańczy. Zmiana ta została wprowadzona w celu jasnego pokazania klientom naturalnego produktu ( bez dodatku cukru i konserwantów) i przedstawienia zdrowych […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    "Widziałeś nowy Bloomberg?", czyli o brutalizmie w designie

    Tobie i twoim klientom znudziły się już perfekcyjnie dopracowane strony internetowe, z doskonale wyedytowanym kodem, tekstami i zdjęciami? Masz dość łatwych do znalezienia menu, harmonijnych kolorów i design dopracowanego w każdym szczególe? Na rachunek przychodzi brutalizm – jeden z najnowszych trendów w projektowaniu stron internetowych, inspirowany surową i pragmatyczną architekturą, popularną do lat 70. ubiegłego […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Rowerowy patrol drogówki pilnuje porządku w Poznaniu na Krossach

    Czwórka policjantów zamieniła radiowóz na rowery, by patrolować ulice miasta i nauczać mieszkańców, jak bezpiecznie jeździć na dwóch kółkach po betonowej dżungli. Stróże prawa na modelach Level B6 wzbudzają na ulicach sensację, bo to pierwszy rowerowy patrol drogówki w Polsce. Policjanci rozpoczęli pracę jeszcze w kwietniu, ale ze względu na wyjątkowo kiepską pogodę ze swoimi […]

    Czytaj więcej

  • eye-chart

    Opublikowano w:

    Ferdinand Monoyer i jego optyczne tablice

    Z tymi tablicami większość z nas miała do czynienia. Stanowią też ciekawy koncept wykorzystywany często w reklamie. Oto kilka z nich:   Kampania WWF – “Te zwierzęta znikają na Twoich oczach”. Agencja: CC&E, Guangzhou, China   Kampania społeczna – uważaj na motocykle – Agencja – Richter7   A tak promuje się fińskie warzywa – wiadomo, marchewki […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Test ciążowy dla... faceta

    Ciekawy sposób na to, żeby przyszli rodzice w tym samym czasie dowiedzieli się, że są w ciąży 🙂 Zwykle odbywa się to tak, że kobieta otwiera pudełko, idzie do łazienki i tam własnie dowiaduje się, że jest w ciąży. Mężczyzna jest zawsze drugi. Ten test, połączony z aplikacją mobilną sprawia, że tata w tej samej […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Oszczędzaj na rachunkach za prąd, zamień słońce w energię z IKEA

    Inwestycja w fotowoltaikę prosta i dostępna niczym produkty wyposażenia domu? Z IKEA to możliwe! Nowy program IKEA. Energia Słoneczna dla Domu to instalacje fotowoltaiczne dopasowane do potrzeb polskich rodzin i ich domów oraz pomoc w procesie zakupu z pełną obsługą. Program dostępny we wszystkich sklepach IKEA już od końca kwietnia. Polacy stają się świadomymi konsumentami. […]

    Czytaj więcej