wiedza

Random entry RSS

  • czym jest SERP

    Opublikowano w:

    Czym jest SERP i jakie ma znaczenie w kontekście pozycjonowania strony?

    Większość użytkowników internetu poszukiwania na dany temat ogranicza do pierwszej strony z wynikami Google. Tylko niewielki procent zagląda na drugą stronę, nie wspominając już o kolejnych. Można więc powiedzieć, że witryna, która znajduje się poza top10, z punktu widzenia użytkownika praktycznie nie istnieje. Właśnie dlatego tak wiele mówi się o znaczeniu pozycjonowania i płatnych działaniach […]

    Czytaj więcej

  • Google Ads

    Opublikowano w:

    Czym są Google Ads i jak z nich korzystać?

    Prowadzenie biznesu online to trudne zadanie – przekonał się o tym każdy, kto rozpoczął działalność w sieci. Internet daje wiele możliwości, niestety także konkurencji. A to oznacza rywalizację o uwagę potencjalnego klienta nie tylko z małymi działalnościami, ale też z gigantami o równie ogromnym budżecie marketingowym. Może się więc wydawać, że wyścig o pierwszą stronę […]

    Czytaj więcej

  • landing page

    Opublikowano w:

    Jak zmienić odbiorców treści w potencjalnych klientów przy użyciu landing page?

    Landing page, czy inaczej strona docelowa, to szczególny rodzaj strony internetowej. Tworzy się go specjalnie na potrzeby kampanii marketingowej. W odróżnieniu od innych stron internetowych ma tylko jedno zadanie – przyciągnąć uwagę odwiedzających i zachęcić ich do działania. Jak wykorzystuje się landing page? Strona docelowa z punktu widzenia osoby prowadzącej sprzedaż internetową odgrywa ogromną rolę. […]

    Czytaj więcej

  • Marketing w branży prawniczej

    Opublikowano w:

    Marketing w branży prawniczej: co zamiast reklamy?

    Autorka: Angelina Sielewicz, content marketer z doświadczeniem w pracy w nowych technologiach i agencjach marketingowych. Skoro w branży prawnej reklama ze względu na etykę zawodu nie jest dozwolona, jak dociera się do potencjalnych klientów? Sposobów mamy znacznie więcej niż jeden, duża zasługa w tym internetu. To dzięki niemu „marketing prawniczy” zaczął się zmieniać – żegnaj […]

    Czytaj więcej

  • outbound i inbound marketing

    Opublikowano w:

    Tradycyjne podejście do marketingu lub skupienie na kliencie, czyli outbound i inbound marketing

    Dzięki postępowi technologicznemu reklama stała się tania. W efekcie przeciętny człowiek codziennie narażony jest na kilka tysięcy komunikatów reklamowych. Sprawia to, że wiele z nich jest ignorowanych, a w dodatku odbiorcy tracą zaufanie do przekazywanych im treści. Stwarza to duże wyzwanie firmom zabiegającym o uwagę potencjalnych klientów. Musze znaleźć sposób, by wyróżnić się wśród konkurencji […]

    Czytaj więcej

  • marketing ATL i BTL

    Opublikowano w:

    ATL i BTL, czyli strategie komunikacji marki z odbiorcami

    Firma prowadząca różnego rodzaju działania marketingowe dysponuje obecnie wieloma narzędziami. Przedsiębiorca może zadecydować nie tylko o tym, jakie rodzaje reklamy preferuje, ale też określić przy pomocy jakich mediów chce docierać do potencjalnych klientów. Stąd przy mówieniu o strategiach reklamowych bardzo często pojawia się rozróżnienie na marketing ATL i BTL, mimo że rozwój nowoczesnych technologii doprowadził […]

    Czytaj więcej

  • przypadki użycia

    Opublikowano w:

    Jak opisywać przypadki użycia – use cases?

    Przypadkiem użycia nazywa się swego rodzaju historię wykonania, która jest realizowana przez poszczególne osoby, aby osiągnąć założony cel. Jednak nie zawsze osoba jest wykonawcą. Obecnie bardzo często tę funkcję pełni urządzenie, oprogramowanie lub system. Wykonawca gwarantuje osiągnięcie celu, ale tylko wtedy, gdy zostaną spełnione wcześniej postawione wymagania. Jednak przypadek użycia nie może być traktowany jako […]

    Czytaj więcej

  • tagi UTM

    Opublikowano w:

    Tagi UTM, czyli jak w prosty sposób można sprawdzić skuteczność działań marketingowych?

    By zaistnieć w sieci mało kiedy wystarczy tworzenie wartościowego contentu. Nawet najwyższej jakości treści na niewiele się zdadzą, kiedy potencjalni odbiorcy nie wiedzą o ich istnieniu. Właśnie dlatego konieczne jest podjęcie działań marketingowych, w tym zadbanie o reklamę w internecie. Możliwości reklamowania swojego biznesu jest jednak wiele i nie każdy sposób, a tym bardziej nie […]

    Czytaj więcej

  • algorytmy Google

    Opublikowano w:

    Algorytmy Google – czym są i jaki mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce?

    Każdemu, kto prowadzi stronę internetową, zależy na tym, by znalazła się ona w top10 wyszukiwania. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do jak największej liczby użytkowników. W końcu mało kto zagląda na drugą, a tym bardziej trzecią czy jeszcze dalsze strony z wynikami wyszukiwania. Na miejsce w top10 trzeba jednak zapracować. Kolejność w rankingu ustalają bowiem […]

    Czytaj więcej

  • wskaźniki kampanii promocyjnej w internecie

    Opublikowano w:

    Jak mierzyć skuteczność kampanii promocyjnej w internecie?

    Wskaźniki kampanii promocyjnej w internecie to zagadnienie, które powinno być znane każdej osobie prowadzącej działania marketingowe online. To właśnie analiza celów i efektów pozwala na określenie skuteczności kampanii reklamowej i wprowadzenie ewentualnych zmian. Po co mierzyć skuteczność kampanii internetowej? Celem kampanii marketingowej jest skłonienie klienta do podjęcia określonych działań – zwykle do dokonania zakupu produktu […]

    Czytaj więcej