Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kobiety nie ufają e-sklepom

Okazuje się, że większość kobiet jest nieufna w stosunku do sklepów internetowych i negatywnie ocenia wszelkie uchybienia z ich strony. Dlaczego tak się dzieje i czym spowodowane jest ich zachowanie?

Odpowiedź na to pytanie znajdziemy w wynikach badań przeprowadzonych przez dr Marzenę Feldy ze Szkoły Głównej Handlowej. Jak podaje serwis Polskiej Agencji Prasowej – Nauka w Polsce, dr Feldy zajęła się tą tematyką w swojej pracy doktorskiej. Analiza zachowań konsumpcyjnych młodych kobiet i mężczyzn przyniosła ciekawe efekty.

źródło: .flickr.com/notionscapital/CC BY 2.0

W zakupach przez internet kobiety najbardziej nie lubią samotności. Powszechnie wiadomo, że dla płci pięknej najważniejsze nie jest samo kupowanie, ale kontakt z koleżankami i radzenie się innych ludzi. Dlatego, jeśli już kupują za pośrednictwem sieci, najczęściej robią to w obecności innych osób. Często też proszą mężczyzn o pomoc w wyborze rzetelnego wirtualnego sklepu. Dużą wagę przywiązują także do kontaktu ze sprzedawcą. W związku z tym e – zakupy uważają na nudne i nadto „techniczne”. Wątpliwości konsumentek budzą też formy płatności i możliwość zwrotu towaru.

Mężczyźni z kolei uważają, że taka forma robienia zakupów jest bardzo atrakcyjna. Zwracają uwagę przede wszystkim na wygodę, szeroką ofertę, korzystne sposoby płatności oraz dostępność do informacji o produkcie, czytamy w serwisie Nauka w Polsce.

W konfrontacji ze sklepem internetowym kobiety chętniej korzystają z formularzy on – line lub kontaktu elektronicznego. Mężczyźni zaś wolą telefonicznie skontaktować się z e- sklepem. Płeć piękna chętniej korzysta z różnego rodzaju promocji, ale ma tez tendencje do rozmyślania się zaraz przez finalizacją transakcji. Dla panów znacznie atrakcyjniejsza jest np. darmowa i szybsza dostawa lub dłuższa gwarancja. Panie częściej reagują w przypadku opóźnień w dostarczeniu przesyłki i negatywnie oceniają sklep. Jednak znacznie lepiej niż mężczyźni pamiętają ich nazwy.

Badania dr Marzeny Feldy objęły osoby w wieku od 18 do 34 lat. Jak podaje Nauka w Polsce, łącznie złożono 323 kwestionariusze i przeprowadzono 20 indywidualnych wywiadów. Badane osoby robiły zakupy przez internet co najmniej dwa razy przez okres ostatniego roku. Wyniki badań zostały wykorzystane w pracy doktorskiej dr Feldy pt. „Zachowania konsumpcyjne młodych kobiet i mężczyzn w sklepach internetowych”, napisanej pod kierunkiem prof. Bogdana Mroza w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH.