Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kto zwycięży w digitalu? 56 nominacji do IAB MIXX Awards 2019 

MIXX Awards

Jury IAB MIXX Awards spośród ponad 180 zgłoszeń wyłoniło 56 nominacji do nagród. Laureatów konkursu na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 27 listopada br. w Warszawie.

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2019 zawalczą 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. IAB MIXX Awards kierowany był zarówno do agencji, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

Wydatki na reklamę internetową w Polsce przewyższyły w tym roku te na reklamę telewizyjną i doskonale widzimy to na przykładzie zgłoszeń do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards 2019. Po pierwsze, digital stał się nieodzowną częścią kampanii reklamowych, co potwierdza duża liczba projektów zakwalifikowanych do konkursu. Po drugie, internet coraz częściej stanowi główną oś działań promocyjnych marek i są to działania coraz lepsze jakościowo, o czym świadczy tak duża liczba nominacji. To właśnie takie praktyki z przyjemnością chcemy nagradzać i popularyzować na naszym rynku – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska, organizatora konkursu 

Jury IAB MIXX Awards, złożone z kilkudziesięciu ekspertów – przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało zgłoszone projekty jako całość, uwzględniając cztery kluczowe czynniki: strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, a także rezultaty i ROI. 

W tym roku przyznaliśmy więcej nominacji niż w poprzedniej edycji konkursu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w tym roku wybieraliśmy również spośród większej liczby zgłoszeń, można stwierdzić, że jako jury byliśmy nawet surowsi w swoich ocenach. Polski rynek reklamy jednak doskonale się broni. Nie ma bowiem kategorii, w której na tym etapie nie wyróżniliśmy żadnej kampanii. Świadczy to o dużej dojrzałości twórców i pokazuje, że potrafią robić projekty umiejętnie łączące kreatywność z efektywnością w różnych obszarach – komentuje Anna Iller, Branded Content Manager, Allegro, przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2019 

Najpopularniejszą pod względem liczby zgłoszeń była nowo wprowadzona kategoria Content Marketing, w której ostatecznie przyznano 4 nominacje. Najwięcej kampanii z szansami na złote statuetki znalazło się w kategorii Innovation & Smart Solution przeznaczonej dla projektów wykraczających poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Szczegółowa lista nominacji znajduje się poniżej:

 

IAB MIXX Awards 2019 – NOMINACJE
Nazwa kampanii  Klient (Marka) Zgłaszający i Współzgłaszający
Best Use of Social Media
2 for U Fajnie Się Składa McDonald’s Polska (2 for U) OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci Grupa OLX (OLX) Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
DOBRY GŁOS DLA FIRM ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni IKEA Retail (IKEA) Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
Brand Awareness and Positioning
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci Grupa OLX (OLX) Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
“Dlaczego nie ma kobiet na banknotach” BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas) Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More
Ostatni Twój Weekend Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard VMLY&R Poland
Podlaskie. Zasil się naturą Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna (Podlaskie Travel) White Bits
Commerce
Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital Leroy Merlin METS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)
Jak razem daliśmy radę, czyli agile’owe podejście do zakupu mediów dla Castorama Castorama Mindshare Polska, GroupM
SKODA Sales Online SKODA Polska (SKODA) PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
Twój terminal za darmo na Bezgotowki.pl Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService (bezgotowki.pl) Ecselis (Havas Media Group), Havas Media (Havas Media Group), kalicinscy.com
Content Marketing
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci Grupa OLX (OLX) Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
“Jak TO Robić?” Reckitt Benckiser (Durex) Abstra
Ostatni Twój Weekend Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard VMLY&R Poland
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni IKEA Retail (IKEA) Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
Cross Media Integration
“Doceniaj, nie oceniaj” BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas) Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View
Drwal – Lepsza Strona Zimy McDonald’s Polska (Burger Drwala) OMD, DDB Warszawa, McDonald’s
Nowa Bovska Fabia SKODA Polska (SKODA Fabia) Isobar Polska, PHD
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni IKEA Retail (IKEA) Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
Data Driven & Precision Marketing
Mars: Psy vs. Koty Mars (Pedigree, Whiskas) MediaCom, BBDO
MINI mi pasuje BMW Group Polska (MINI) Mediaplus, SalesTube, Change Serviceplan
odLOTowy wzrost w e-commerce – sprzedaż biletów lotniczych na lot.com 2018 r. PLL LOT Ecselis (Havas Media Group), Fullsix Media (Havas Media Group), Cube Group, Value Media
Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeo Orange Polska (Orange Światłowód) Initiative, Hybrid Adtech, Reprise
Digital Experience
2 for U Fajnie Się Składa McDonald’s Polska (2 for U) OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
2 for U Stories McDonald’s Polska (2 for U) Isobar Polska, DDB Warszawa, OMD
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci Grupa OLX (OLX) Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
Daj się połączyć Grupa Maspex Wadowice (Tymbark) Brainbox, Starcom, Tymbark
Huawei Facing Emotions Huawei (Huawei Mate 20 Pro) Digitas
Games & eSport
„5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwy” Procter & Gamble (Old Spice) MediaCom, Fantasy Expo
Ekstraklasa Games Ekstraklasa S.A. Lagardere Sports Poland, Gameset
Monte Snack Team Zott (Monte) GoldenSubmarine, GetHero, Carat
Innovation & Smart Solution
2 for U Fajnie Się Składa McDonald’s Polska (2 for U) OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
Asystent głosowy TOK FM – innowacyjny kanał dostępu do treści audio Grupa Radiowa Agory (Radio TOK FM) Spark Foundry, LiquidThread
Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital Leroy Merlin METS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)
Huawei Facing Emotions Huawei (Huawei Mate 20 Pro) Digitas
Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra. Daimler (Mercedes-Benz) OMD, YOC
Launch
BLIK BLIK przelew na telefon w mig Polski Standard Płatności (BLIK) Change Serviceplan, Spark Foundry
Doritos – for the bold Frito Lay Poland Sp. z o.o. (Doritos) VMLY&R Poland, Media Direction OMD
Limited Budget
Decathlon Carbon Challenge Decathlon B’TWIN MullenLowe MediaHub, Opus B
Inna historia, taki sam hejt Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (Wystawa “Obcy w domu. Wokół Marca’ 68”) Saatchi & Saatchi IS
Nakarm Psa z OLX Grupa OLX (OLX) Grupa OLX Sp. z o.o.
Polska na Times Square Glob360 (naTemat.pl/Polska) Glob360
Offline Digitizing
Mobile Proximity Marketing dla BP czyli jak przekuć niewielki budżet w wielki sukces BP (BP Myjnie) Mindshare Polska, BP, Koala Metrics
Ostatni Twój Weekend Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard VMLY&R Poland
Polska na Times Square Glob360 (naTemat.pl/Polska) Glob360
SKODA Wirtualny Salon i Sales Online SKODA Polska  PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
Online Marketing with Influencer
“Jak TO Robić?” Reckitt Benckiser (Durex) Abstra
Pierwszy podwójny teledysk w Polsce: Mirinda Mix-it PepsiCo Poland (Mirinda) Digital Kingdom, Media Direction OMD
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni IKEA Retail (IKEA) Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Hash.fm, Martin Stankiewicz
Performance Marketing
BMW. Dodaj do ulubionych. BMW Group Polska Change Serviceplan, Initiative, Reprise
SEO 360 stopni dla EXPANDER Expander SEOgroup Interactive
Twoja firma z Tax Care Tax Care Resolution
Public Service, non-profit campaign & CSR
NIE JEM Podzielmy się Labcon, Value Media, Media Ready, SAR, SalesTube
UX
BLIK Ready Polski Standard Płatności (BLIK) Change Serviceplan, Spark Foundry
Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita Nutricia (BoboVita) Nutricia, SYZYGY, K2 Precise

 

Oprócz nagród dla kampanii zostaną także wręczone statuetki za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku, Człowiek Roku, a także Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Laureatów poznamy 27 listopada w Warszawie podczas uroczystej gali. Poprzedzi ją IAB MIXX Conference – wydarzenie prezentujące najciekawsze i najbardziej inspirujące case studies kampanii nominowanych do IAB MIXX Awards. Tematy prezentacji będą ogłoszone na początku listopada.

Wydarzenie jest organizowane przez IAB Polska. Do 31 października obowiązuje oferta Early Bird na zakup biletów.

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne.

Sponsorzy główni: Wirtualna Polska Media, Orange, mediaPPG

Sponsorzy kategorii: Wirtualna Polska Media, Orange, mediaPPG, Grupa OLX, AdPrime, Socialyse

Współpraca: Newspoint, Havas Media Group, VMLY&R

 

O IAB MIXX Awards

IAB MIXX Awards to konkurs, w którym nagradzamy wyjątkowe kampanie marketingowe digital – takie, które łączą kreatywne idee z efektywnymi rozwiązaniami.  W ten sposób wyznaczamy standardy kampanii interaktywnych w Polsce. Konkurs adresujemy zarówno do twórców, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji i budżetu. Jedynym warunkiem przystąpienia do konkursu jest zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Zgłoszone projekty oceniamy według czterech kluczowych kryteriów: strategia, kreacja reklamowa, wykonanie i wykorzystanie mediów, rezultaty i ROI. Polska edycja tego międzynarodowego konkursu odbywa się od 2006 roku. To druga, po belgijskiej, najstarsza edycja IAB MIXX Awards w Europie. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 2005 roku przez amerykański oddział IAB.  

O IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Przygotowuje raporty i badania rynku online, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, MIXX), warsztatów i szkoleń (Internet Week, IABHowTo, FutuLab). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – międzynarodowy standard kwalifikacji e-marketingowych. IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Izby Gospodarczej.  www.iab.org.pl

 

Dodaj komentarz