w

Kto zwycięży w digitalu? 56 nominacji do IAB MIXX Awards 2019 

Jury IAB MIXX Awards spośród ponad 180 zgłoszeń wyłoniło 56 nominacji do nagród. Laureatów konkursu na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 27 listopada br. w Warszawie.

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2019 zawalczą 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. IAB MIXX Awards kierowany był zarówno do agencji, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

Wydatki na reklamę internetową w Polsce przewyższyły w tym roku te na reklamę telewizyjną i doskonale widzimy to na przykładzie zgłoszeń do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards 2019. Po pierwsze, digital stał się nieodzowną częścią kampanii reklamowych, co potwierdza duża liczba projektów zakwalifikowanych do konkursu. Po drugie, internet coraz częściej stanowi główną oś działań promocyjnych marek i są to działania coraz lepsze jakościowo, o czym świadczy tak duża liczba nominacji. To właśnie takie praktyki z przyjemnością chcemy nagradzać i popularyzować na naszym rynku – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska, organizatora konkursu 

Jury IAB MIXX Awards, złożone z kilkudziesięciu ekspertów – przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało zgłoszone projekty jako całość, uwzględniając cztery kluczowe czynniki: strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, a także rezultaty i ROI. 

W tym roku przyznaliśmy więcej nominacji niż w poprzedniej edycji konkursu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w tym roku wybieraliśmy również spośród większej liczby zgłoszeń, można stwierdzić, że jako jury byliśmy nawet surowsi w swoich ocenach. Polski rynek reklamy jednak doskonale się broni. Nie ma bowiem kategorii, w której na tym etapie nie wyróżniliśmy żadnej kampanii. Świadczy to o dużej dojrzałości twórców i pokazuje, że potrafią robić projekty umiejętnie łączące kreatywność z efektywnością w różnych obszarach – komentuje Anna Iller, Branded Content Manager, Allegro, przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2019 

Najpopularniejszą pod względem liczby zgłoszeń była nowo wprowadzona kategoria Content Marketing, w której ostatecznie przyznano 4 nominacje. Najwięcej kampanii z szansami na złote statuetki znalazło się w kategorii Innovation & Smart Solution przeznaczonej dla projektów wykraczających poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Szczegółowa lista nominacji znajduje się poniżej:

 

IAB MIXX Awards 2019 – NOMINACJE
Nazwa kampanii Klient (Marka)Zgłaszający i Współzgłaszający
Best Use of Social Media
2 for U Fajnie Się SkładaMcDonald’s Polska (2 for U)OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciGrupa OLX (OLX)Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
DOBRY GŁOS DLA FIRMING Bank ŚląskiGONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEA Retail (IKEA)Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
Brand Awareness and Positioning
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciGrupa OLX (OLX)Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
„Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas)Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More
Ostatni Twój WeekendGazeta.pl, BNP Paribas, MastercardVMLY&R Poland
Podlaskie. Zasil się naturąPodlaska Regionalna Organizacja Turystyczna (Podlaskie Travel)White Bits
Commerce
Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digitalLeroy MerlinMETS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)
Jak razem daliśmy radę, czyli agile’owe podejście do zakupu mediów dla CastoramaCastoramaMindshare Polska, GroupM
SKODA Sales OnlineSKODA Polska (SKODA)PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
Twój terminal za darmo na Bezgotowki.plCentrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService (bezgotowki.pl)Ecselis (Havas Media Group), Havas Media (Havas Media Group), kalicinscy.com
Content Marketing
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciGrupa OLX (OLX)Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
„Jak TO Robić?”Reckitt Benckiser (Durex)Abstra
Ostatni Twój WeekendGazeta.pl, BNP Paribas, MastercardVMLY&R Poland
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEA Retail (IKEA)Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
Cross Media Integration
„Doceniaj, nie oceniaj”BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas)Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View
Drwal – Lepsza Strona ZimyMcDonald’s Polska (Burger Drwala)OMD, DDB Warszawa, McDonald’s
Nowa Bovska FabiaSKODA Polska (SKODA Fabia)Isobar Polska, PHD
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEA Retail (IKEA)Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
Data Driven & Precision Marketing
Mars: Psy vs. KotyMars (Pedigree, Whiskas)MediaCom, BBDO
MINI mi pasujeBMW Group Polska (MINI)Mediaplus, SalesTube, Change Serviceplan
odLOTowy wzrost w e-commerce – sprzedaż biletów lotniczych na lot.com 2018 r.PLL LOTEcselis (Havas Media Group), Fullsix Media (Havas Media Group), Cube Group, Value Media
Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeoOrange Polska (Orange Światłowód)Initiative, Hybrid Adtech, Reprise
Digital Experience
2 for U Fajnie Się SkładaMcDonald’s Polska (2 for U)OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
2 for U StoriesMcDonald’s Polska (2 for U)Isobar Polska, DDB Warszawa, OMD
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciGrupa OLX (OLX)Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
Daj się połączyćGrupa Maspex Wadowice (Tymbark)Brainbox, Starcom, Tymbark
Huawei Facing EmotionsHuawei (Huawei Mate 20 Pro)Digitas
Games & eSport
„5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwy”Procter & Gamble (Old Spice)MediaCom, Fantasy Expo
Ekstraklasa GamesEkstraklasa S.A.Lagardere Sports Poland, Gameset
Monte Snack TeamZott (Monte)GoldenSubmarine, GetHero, Carat
Innovation & Smart Solution
2 for U Fajnie Się SkładaMcDonald’s Polska (2 for U)OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
Asystent głosowy TOK FM – innowacyjny kanał dostępu do treści audioGrupa Radiowa Agory (Radio TOK FM)Spark Foundry, LiquidThread
Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digitalLeroy MerlinMETS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)
Huawei Facing EmotionsHuawei (Huawei Mate 20 Pro)Digitas
Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra.Daimler (Mercedes-Benz)OMD, YOC
Launch
BLIK BLIK przelew na telefon w migPolski Standard Płatności (BLIK)Change Serviceplan, Spark Foundry
Doritos – for the boldFrito Lay Poland Sp. z o.o. (Doritos)VMLY&R Poland, Media Direction OMD
Limited Budget
Decathlon Carbon ChallengeDecathlon B’TWINMullenLowe MediaHub, Opus B
Inna historia, taki sam hejtMuzeum Historii Żydów Polskich POLIN (Wystawa „Obcy w domu. Wokół Marca’ 68”)Saatchi & Saatchi IS
Nakarm Psa z OLXGrupa OLX (OLX)Grupa OLX Sp. z o.o.
Polska na Times SquareGlob360 (naTemat.pl/Polska)Glob360
Offline Digitizing
Mobile Proximity Marketing dla BP czyli jak przekuć niewielki budżet w wielki sukcesBP (BP Myjnie)Mindshare Polska, BP, Koala Metrics
Ostatni Twój WeekendGazeta.pl, BNP Paribas, MastercardVMLY&R Poland
Polska na Times SquareGlob360 (naTemat.pl/Polska)Glob360
SKODA Wirtualny Salon i Sales OnlineSKODA Polska PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
Online Marketing with Influencer
„Jak TO Robić?”Reckitt Benckiser (Durex)Abstra
Pierwszy podwójny teledysk w Polsce: Mirinda Mix-itPepsiCo Poland (Mirinda)Digital Kingdom, Media Direction OMD
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEA Retail (IKEA)Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Hash.fm, Martin Stankiewicz
Performance Marketing
BMW. Dodaj do ulubionych.BMW Group PolskaChange Serviceplan, Initiative, Reprise
SEO 360 stopni dla EXPANDERExpanderSEOgroup Interactive
Twoja firma z Tax CareTax CareResolution
Public Service, non-profit campaign & CSR
NIE JEMPodzielmy sięLabcon, Value Media, Media Ready, SAR, SalesTube
UX
BLIK ReadyPolski Standard Płatności (BLIK)Change Serviceplan, Spark Foundry
Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVitaNutricia (BoboVita)Nutricia, SYZYGY, K2 Precise

 

Oprócz nagród dla kampanii zostaną także wręczone statuetki za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku, Człowiek Roku, a także Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Laureatów poznamy 27 listopada w Warszawie podczas uroczystej gali. Poprzedzi ją IAB MIXX Conference – wydarzenie prezentujące najciekawsze i najbardziej inspirujące case studies kampanii nominowanych do IAB MIXX Awards. Tematy prezentacji będą ogłoszone na początku listopada.

Wydarzenie jest organizowane przez IAB Polska. Do 31 października obowiązuje oferta Early Bird na zakup biletów.

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne.

Sponsorzy główni: Wirtualna Polska Media, Orange, mediaPPG

Sponsorzy kategorii: Wirtualna Polska Media, Orange, mediaPPG, Grupa OLX, AdPrime, Socialyse

Współpraca: Newspoint, Havas Media Group, VMLY&R

 

O IAB MIXX Awards

IAB MIXX Awards to konkurs, w którym nagradzamy wyjątkowe kampanie marketingowe digital – takie, które łączą kreatywne idee z efektywnymi rozwiązaniami.  W ten sposób wyznaczamy standardy kampanii interaktywnych w Polsce. Konkurs adresujemy zarówno do twórców, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji i budżetu. Jedynym warunkiem przystąpienia do konkursu jest zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Zgłoszone projekty oceniamy według czterech kluczowych kryteriów: strategia, kreacja reklamowa, wykonanie i wykorzystanie mediów, rezultaty i ROI. Polska edycja tego międzynarodowego konkursu odbywa się od 2006 roku. To druga, po belgijskiej, najstarsza edycja IAB MIXX Awards w Europie. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 2005 roku przez amerykański oddział IAB.  

O IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Przygotowuje raporty i badania rynku online, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, MIXX), warsztatów i szkoleń (Internet Week, IABHowTo, FutuLab). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – międzynarodowy standard kwalifikacji e-marketingowych. IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Izby Gospodarczej.  www.iab.org.pl

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gdybynieksiążka

Gwiazdy w akcji #GdybyNieKsiążka

Sos wioski dziecięce

10-lecie współpracy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce i Dr. Oetker