Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość.

Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom.

“Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. Ta lampa nie ma uczuć, a nowa jest o wiele lepsza”.

 

I część druga. Reklama, która wyprodukowana została w tym roku i właśnie została opublikowana w Kanadzie. Sami zobaczcie, jak przez te 12 lat zmieniły nasze przyzwyczajenia, podejście do zakupów i trendy zero waste home.

“Many of you feel happy for this lamp. That’s not crazy. Reusing things is much better.”

 

zobacz też:

ranking blogów podróżniczych, najlepsze blogi podróżnicze

Ranking Polskich Blogów Podróżniczych 2018

Już po raz trzeci na blogu CroLove.pl został opublikowany Ranking Polskich Blogów Podróżniczych, który jest zestawieniem 500 najlepiej widocznych blogów o tej tematyce w Google. Kto znalazł się w pierwszej piątce? Jak rozumieć zestawienie i jak korzystać z rankingu?

Kto jest autorem rankingu?

Zestawienie tworzone jest przez Wojtka Tylusia – autora bloga podróżniczego o Chorwacji (CroLove.pl) i specjalistę SEO. Ranking powstał w oparciu o dane Senuto – narzędzia wspierającego efektywny marketing w wyszukiwarkach. Pod uwagę wzięto współczynnik widoczności poszczególnych blogów w Google, a także liczbę słów kluczowych w TOP3, TOP10 i TOP50 wyników wyszukiwania.

czytaj:   CZY JEST NA TO METOD?” – odpowiedzi szuka K2 wraz z IKEA Polska

Blogi najlepiej widoczne w Google

Co to znaczy, że ranking uwzględnia „blogi najlepiej widoczne w Google”? Krótko mówiąc, są to te serwisy, które w polskim Google widoczne są na największą liczbę słów kluczowych, na jak najwyższych pozycjach. Dzięki temu generują wysoki ruch na stronę z wyników wyszukiwania, a więc w poszukiwaniu informacji na dany temat najwięcej użytkowników trafi właśnie do nich.

W porównaniu z ubiegłym rokiem nastąpiło pewne przetasowanie w pierwszej piątce rankingu. Z drugiego miejsca, na lidera awansował blog gdziewyjechac.pl, z kolei pozycje roadtripbus.pl i przedreptacswiat.pl wzrosły odpowiednio aż o 7 i 8 miejsc w górę.

czytaj:   Puszki Coca Coli bez loga

TOP5 blogów podróżniczych w Polsce:

  1. Gdziewyjechac.pl
  2. Roadtripbus.pl
  3. Przedreptacswiat.pl
  4. Tasteaway.pl
  5. Wszedobylscy.pl

Co ciekawe, w tegorocznym zestawieniu znalazło się aż 125 nowych blogów, które w poprzedniej edycji nie zostały uwzględnione lub nie zmieściły się w TOP 500.

Jak korzystać z rankingu?

Zastosowanie rankingu jest bardzo szerokie. Przede wszystkim pomaga on autorom-blogerom sprawdzić ich sytuację w Google na tle innych blogów. To z pewnością duża motywacja i sprawdzian dla ponoszonych wysiłków. Dodatkowo blogi, które znajdują się w czołówce rankingu, stają się pewnego rodzaju wzorem do naśladowania. Wiedząc, kto jest dobry, wiemy, kim się inspirować.

czytaj:   Kiedy niepełnosprawność przestaje się kojarzyć z litością

Kolejnym beneficjentem rankingu są czytelnicy blogów podróżniczych, a więc osoby, które planują własne wyjazdy w kraju czy na świecie. Przeglądając ranking, możemy poznać wielu ciekawych, nieznanych nam dotąd autorów i w czeluściach Internetu odnaleźć treści, które nas interesują.

Ranking ten jest też świetną ściągawką dla agencji marketingowych lub marketingowców pracujących w branży turystycznej. Lista blogów najlepiej widocznych w Google jest przecież gotowym zestawieniem influencerów i mikroinfluencerów. Pełne zestawienie blogów oraz pełna metodologia wykorzystana przy tworzeniu rankingu dostępne są pod linkiem: https://crolove.pl/ranking-polskich-blogow-podrozniczych-2018

czytaj:   Pierwsza na świecie strona na Instagramie z IKEA

reklama medycznej marihuany

On Board Think Kong edukacyjnie na rzecz marihuany leczniczej

Grupa On Board Think Kong współpracuje z Fundacją Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa w Warszawie w zakresie edukacji na temat marihuany leczniczej.


Wspólnie z Canadian Cannabis Clinics zorganizowali międzynarodową konferencję naukowo-szkoleniową dla lekarzy pt. „Etyczne, psychologiczne i praktyczne aspekty medycznych zastosowań marihuany”.

Współpraca ma charakter projektowy. Zadaniem On Board Think Kong jest wsparcie organizacyjne wydarzenia skierowanego do lekarzy, pielęgniarek i farmaceutów, jak i również wszelkie działania komunikacyjne, w tym media relations. W ramach projektu On Board Think Kong odpowiada także za współpracę z międzynarodowym partnerem Canadian Cannabis Clinics oraz relacje z międzynarodowymi i krajowymi ekspertami w obszarze marihuany leczniczej.

czytaj:   Ikea nie wykorzystuje drewna z Puszczy Białowieskiej - oświadczenie

Działania są prowadzone przez zespół Healthcare Communication On Board PR, kierowany przez Izabelę Sałamachę, Head of Healthcare Department. Wszystkie materiały graficzne przygotowane na potrzeby tego projektu opracowało studio kreatywne agencji.

On Board Think Kong

Część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie.

czytaj:   Nowa kampania Ikea z Bartoszem „Fiszem” Waglewskim

Influencerzy dla PizzaPortal.pl – case study

6 tysięcy złożonych zamówień w trakcie zaledwie 3 tygodni – to efekty kampanii #GłodniRozgrywki zrealizowanej za pomocą 6 filmów opublikowanych przez 2 znanych gamerów – Kalucha oraz PLKD. LifeTube prezentuje case study przedstawiające kulisy skutecznej współpracy marki z influencerami.

Dzisiejszy widz to widz wymagający. Przede wszystkim ze względu na nadmiar informacji i produktów dostępnych na rynku. W utrzymaniu uwagi odbiorcy na YouTube pomocne są wszelkiego rodzaju elementy zwiększające jego zaangażowanie, jak np. konkursy czy promocje, o których informacje pojawiają się w materiałach wideo. Marka PizzaPortal.pl zdecydowała się na wykorzystanie wciągającego mechanizmu grywalizacji:

To była nasza pierwsza kampania łącząca grywalizację i gaming, zrealizowana z influencerami na YouTube. Przez wykorzystanie mechanizmu rywalizacji, w dość naturalny sposób zaangażowaliśmy zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów do tego, żeby częściej niż zwykle zamawiali na naszym serwisie. Do nakręcenia kampanii #GłodniRozgrywki i zaangażowania społeczności YouTube zaprosiliśmy dwóch twórców związanych z grami: PLKD i Kalucha, których widownia jest równocześnie jedną z naszych najważniejszych grup docelowych- wyjaśnia Tomasz Michalski z PizzaPortal.pl.

Marka do współpracy zaprosiła dwóch twórców gamingowych zrzeszonych w sieci LifeTube – Damiana Kornienko “PLKD” oraz Kamila “Kalucha” Kalińskiego. Youtuberzy podzielili się ze swoimi widzami kodami rabatowymi na realizację zamówień za pośrednictwem PizzaPortal.pl. Każda transakcja oznaczała 1 pkt. dla uczestnika i dla całej drużyny. Punkt liczył się w dwóch rankingach: w fazie zespołowej, w której walczyły ze sobą całe teamy, a do wygrania było Playstation 4 Slim oraz Xbox One S i w fazie indywidualnej, w której można było wygrać laptopa gamingowego. W ramach kampanii na kanałach twórców opublikowane zostały filmy dedykowane oraz wideo zawierające lokowanie produktu.

czytaj:   Ikea z działaniami lokalnymi

Wyobraźmy sobie portret przeciętnego gracza – daleki od jego stereotypizacji. To człowiek otwarty na nowinki technologiczne, chętnie sięgający po nowe rozwiązania, a przy tym towarzyski. Zapewne w przerwie podczas grania zamawia jedzenie online, ale informacji na temat dostawców nie czerpie z tradycyjnych mediów. Podczas korzystania z internetu, zapewne używa wtyczek blokujących reklamy, a więc – jak do niego dotrzeć?- mówi PLKD. Za pomocą internetowych twórców, których śledzi! – dodaje Kaluch. 

czytaj:   Mały gest to wielka rzecz. Norweska kampania pokazuje jego siłę
czytaj:   Garfi, godny następca kotki Grumpy Cat

Łącznie na obrandowanych materiałach udało się wygenerować ponad 1 720 000 organicznych wyświetleń. Zachęceni przez youtuberów uczestnicy złożyli przez PizzaPortal.pl 6 tys. zamówień (zrealizowanych przy użyciu kodów rabatowych), co stanowiło minimum 180 tys. zł. obrotu (aby otrzymać 1 pkt, należało złożyć zamówienie za co najmniej 30 zł). Co ciekawe, większa liczba wyświetleń wideo na kanale Kalucha nie była równoznaczna z większą liczbą zamówień w jego zespole. Społeczność skupiona wokół mniej zasięgowego kanału PLKD okazała się być silniej zaangażowana.

czytaj:   Stockowe klasyki na koszulkach: nowa kampania Adobe
pp_glodnirozgrywki_900x506.png

Za koordynację współpracy z influencerami odpowiedzialny był Tomasz Miecznikowski – Senior Account Manager.

Jesteś zagrożonym gatunkiem

2012 Agency autorem kampanii WWF na COP24

Na czas trwającego właśnie w Katowicach szczytu klimatycznego ONZ COP24 pandę w logo WWF zastąpił zmieniający się wizerunek ludzkiej twarzy – to część edukacyjnej kampanii WWF Polska przygotowanej z 2012 Agency. Celem kampanii jest szerokie uświadomienia realnego zagrożenia ludzkiego gatunku w związku ze zmianami klimatycznymi.

Na potrzeby kampanii Agencja 2012 stworzyła wielokanałową komunikację, której sercem jest spersonalizowany manifest każdego, kto popiera ideę walki ze zmianami klimatycznymi spowodowanymi przez zanieczyszczenie środowiska. Do akcji dołączyło wielu dziennikarzy, celebrytów, aktywistów i zwykłych ludzi, występując w przygotowanych przez WWF koszulkach z własną twarzą. W ramach akcji powstała również strona internetowa https://cop.wwf.pl/pl, za pośrednictwem której każdy może zaangażować się w akcję tworząc własne logo kampanii WWF, podpisując petycję lub wysyłając mailowy apel do polskiego rządu.

czytaj:   IKEA Retail wybrała Saatchi & Saatchi Interactive Solutions

https://youtu.be/XNXQJvLsytk

Dodatkowo dzięki wsparciu firmy Ströer Media, partnera kampanii, w Warszawie pojawiły się kontekstowe nośniki OOH i ekrany w metrze, uświadamiające o powszechnym zagrożeniu związanym ze zmianami klimatycznymi. Istotną częścią kampanii jest edukacyjny film animowany, przygotowany we współpracy ze studio ColorOffOn. W kampanii szeroko wykorzystano również social media, direct mail, mapping, prasę i OOH – w tym skierowane do polityków komunikaty w Katowicach.

czytaj:   Wywiad z Oskarem Podolskim - autorem nowej identyfikacji wizualnej Interii

Partnerami 2012 Agency w kampanii dla WWF są: Ströer Media, Coloroffon, Papaya Films i Imago PR.

IKEA na Black Friday: odkryj kolekcję „PRZYDA SIĘ” w swoim domu

Czarny Piątek – święto kupowania, wyprzedażowej gorączki oraz niezliczonych okazji cenowych. W dniu, kiedy większość zakupów jest spontaniczna i impulsywna, IKEA chce zwrócić uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przez nas już przedmiotów. W tym celu została stworzona specjalna kolekcja „PRZYDA SIĘ”, która przypomina o rzeczach leżących na strychach, w piwnicach oraz w szafach. Odłożone i zapomniane, bo może „kiedyś się przydadzą”.

„DAWNO NIEOTWIERANA szafa z nieużywanymi ubraniami”, „DŁUGOLEŻĄCY komplet jadalniany z piwnicy” czy „NIGDY NIEUŻYWANE akcesoria kuchenne”… brzmi znajomo? Przed Państwem najnowsza kolekcja IKEA „PRZYDA SIĘ”, którą każdy z nas może odkryć w swoim domu – w garderobie, w komodzie czy w pawlaczu. Z okazji Black Friday IKEA przedstawia wirtualną serię prezentującą odłożone i zapomniane przez nas przedmioty. Wszystko po to, by inspirować do bardziej odpowiedzialnych oraz przemyślanych zakupów, a także oddawania nieużywanych dotąd artykułów tym, którzy ich potrzebują.
Amerykańska tradycja Czarnego Piątku na dobre zagościła w Polsce, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, również w naszych sklepach pojawią się ciekawe oferty. Jednocześnie chcielibyśmy zachęcić do tego, by zatrzymać się na chwilę i przemyśleć, co realnie PRZYDA SIĘ w naszych domach, czego faktycznie potrzebujemy, a także szukać wyprzedażowych ofert, które pomogą przywrócić do życia przedmioty, jakie mamy już w domu. Można dać im drugą szansę, np. poprzez naprawę, dodanie nowych elementów, przemalowanie na inny kolor. Nieużywane akcesoria można też przekazać tym, którzy chętnie je wykorzystają. Stąd właśnie pomysł na wirtualną serię IKEA, która nic nas nie kosztuje. Dlaczego? Bo każdy ma ją już w swoim domu – podkreśla Agata Czachórska, Kierownik Projektu Circular IKEA, IKEA Retail w Polsce.
Projekt „PRZYDA SIĘ” to nie tylko kolekcja przedmiotów domowych. To również szereg wskazówek od IKEA pokazujących, co zrobić, by zapomnianym przedmiotom podarować drugie życie lub zadbać o te ulubione. Celem IKEA jest zachęcenie klientów do korzystania jak najdłużej z rzeczy, które już posiadają, poprzez nadawanie im kolejnych wcieleń, znajdowanie nowych zastosowań i przeznaczeń tak, by ograniczyć ich marnowanie oraz wyrzucanie. Takie drobne kroki to droga do mniejszego zużycia kurczących się zasobów planety przez każdego z nas. To szczególnie ważne teraz, kiedy skutki zmian klimatu są coraz bardziej dotkliwe.
W IKEA chcemy ograniczać zużycie zasobów, dlatego dążymy do tego, by naszą działalność prowadzić w oparciu o koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Co to znaczy? To, że wykorzystujemy materiały odnawialne, ponownie przetworzone i nadające się do recyklingu,  korzystamy z odnawialnych źródeł energii, pracujemy nad rozwiązaniami, dzięki którym nasze produkty będą mogą służyć jeszcze dłużej i wrócić do obiegu – naprawiane, ponownie użyte oraz poddane recyklingowi – komentuje Agata Czachórska.
Już dziś w ofercie sklepów IKEA znajdziemy gros artykułów, do produkcji których wykorzystywane są materiały z recyklingu lub te, które w normalnych warunkach stają się odpadami. Przykładem są dywany TÅNUM, tkane ręcznie ze ścinków tekstylnych powstałych podczas produkcji pościeli czy też fronty kuchenne KUNGSBACKA wykonane z drewna z recyklingu oraz ponownie przetworzonych butelek PET. Dodatkowo Grupa Ingka posiada w Polsce sześć farm wiatrowych, których produkcja energii odnawialnej jest większa niż zapotrzebowanie wszystkich sklepów, biur i centrów dystrybucji IKEA znajdujących się w Polsce. Co więcej, w sklepach na co dzień funkcjonują Działy Odzyskiwania Towaru i Kontroli Jakości, zajmujące się naprawianiem oraz przywracaniem do ponownej sprzedaży produktów pochodzących np. z ekspozycji czy zwrotów. IKEA wyznaczyła sobie również nowe cele związane z gospodarką o obiegu zamkniętym, m.in. zobowiązała się, że do 1 stycznia 2020 r. wycofa z asortymentu sklepów na całym świecie produkty plastikowe jednorazowego użytku, takie jak słomki, talerzyki czy sztućce. Dodatkowo począwszy od 2030 r. wszystkie produkty i opakowania produkować będzie z materiałów odnawialnych lub ponownie przetworzonych.
Więcej informacji o kolekcji „PRZYDA SIĘ” oraz rozwiązań na podarowanie domowym przedmiotom drugiej szansy znajduje się na stronie IKEA.pl/przydasie .
czytaj:   Ikea nie wykorzystuje drewna z Puszczy Białowieskiej - oświadczenie

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *