Frugo razem z serwisem Wykop uruchomiło nową odsłonę kampanii „Owoc Kultury”. Po włączeniu Kulturyzatora wszystkie niecenzuralne słowa w komentarzach pod znaleziskami zostają zamienione na ich bardziej parlamentarne i znacznie zabawniejsze odpowiedniki.
Kulturyzator Frugo na Wykopie działa pod hasłem „O wykwintność języka na Wykopie dba Owoc Kultury” i można z niego korzystać od wczoraj, czyli 3 czerwca. Funkcja jest dostępna wyłącznie dla zalogowanych użytkowników i uaktywnia się po kliknięciu w kontrolkę znajdującą się w lewym dolnym rogu baneru. Po włączeniu Kulturyzatora strona zostaje odświeżona, a nieparlamentarne słownictwo zamienione na słowa widoczne na zielonym tle. Modyfikacja będzie widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników. Poniżej kilka przykładów:
Przed aktywacją Kulturyzatora:
Po aktywacji:
Przed:
Po:
I przykład nieco lżejszy:
Akcja najwyraźniej dopiero nabiera tempa, ponieważ póki co nie wygląda na to, żeby użytkownicy Wykopu, chociażby dla zabawy, sprawdzali możliwości Kulturyzatora. Z naszych obserwacji wynika, że możliwość przeróbki słów nie dotyczy każdego wpisu, więc nawet kultura w wydaniu Frugo pozostaje przywilejem elitarnym. Za akcję „Kulturyzator Frugo” na Wykopie odpowiada agencja The Addictives, a za całą kampanię „Owoc Kultury” – agencja PZL.