Agencja K2 przygotowała cztery dwudziestosekundowe spoty TV i krótki, pięciominutowy film dokumentalny promujące Miasto Łódź. Realizacja jest wynikiem wygranego przez K2 konkursu zorganizowanego przez Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą, Departament Prezydenta w Urzędzie Miasta Łodzi.
Zwycięską ideę kreatywną charakteryzuje niesztampowe podejście do marketingu regionów i wielka szczerość w pokazaniu Łodzi.
Spoty zmierzą się z powierzchownym wizerunkiem Łodzi postindustrialnej i odchodząc od nurtu „propagandy regionów“ opowiadają o tym, że Łódź nie jest doskonała, że upadek ery przemysłowej wywarł na niej silne piętno, ale także pokazują, że ciśnienie rodzi diamenty.
W warstwie wizualnej podkreślono, że choć łódzka tkanka miejska ma często surowy charakter, to właśnie w tej surowości kryje się wiele niebanalnego piękna.
W warstwie tekstowej młodzi (a w dłuższym filmie także starsi) łodzianie opowiadają o tym jak widzą swoje miasto oraz swoją rolę w nim. Wszyscy bohaterowie spotów TV swoją pracą i postawą pokazują, że to właśnie taka, a nie inna, Łódź zmotywowała ich do robienia rzeczy wartościowych. Są nimi: Michał Bieżyński założyciel Fundacji Urban Forms, Rafał Lejman, projektant i właściciel marki odzieżowej RUSH, Kuba Wadnachowicz – członek zespołu Cool Kids of Death i współzałożyciel lokalu DOM oraz Dorota Chochlewicz, absolwentka łódzkiej ASP i założycielka firmy Zaczarowany Ołówek, która rozwija dzieci artystycznie.
– Uznaliśmy, że jeśli będziemy koloryzować, upiększać i tworzyć zgrabne marketingowe formułki i jeśli nie powiemy o tym mieście prawdy, nikt nie będzie chciał nas słuchać, nikt nie uwierzy, że Łódź się odradza. A przecież się odradza i warto to podkreślić. – mówi Daniel Rakus, senior creative & copywriter K2, autor koncepcji, łodzianin, absolwent UŁ. – W naszej produkcji skupiliśmy się na młodej kreatywnej sile Łodzi, która rozkwita na surowej tkance miejskiej. Dzięki temu przeradza się w niedającą się zignorować energię twórczą. – dodaje Daniel Rakus.
źródło: k2.pl