Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Najmłodsi w internecie.

Co piąty użytkownik sieci to dziecko w wieku 7-18 lat. Internet to dla nich źródło rozrywki, platforma do kontaktu z rówieśnikami i najszybszy sposób na uzyskanie informacji pomocnych w nauce.

fot. Flickr.com/Paul Mayne/CC BY-NC-SA 2.0

Dzieci (7-12 lat) i młodzież (13-18 lat) stanowią ok 20% wszystkich internautów w Polsce. Co daje łącznie około 4 mln użytkowników. Chłopcy (4,9%) stanowią większy niż dziewczynki (3,91%) odsetek internautów w przedziale wiekowym 7-12. Wśród internautów w wieku gimnazjalnym i licealnym jest odwrotnie: dziewczęta stanowią 5,48%, a chłopcy 4,85%.

Social media i rozrywka

W social media czynnie uczestniczy 93% młodych internautów w wieku 7-12 lat. Starsi stawiają na strony z serii „Kultura i rozrywka”. Zdecydowanie więcej młodych niż dzieci aktywnych online i odwiedza portale z serialami, muzyką czy fotoblogi. Badania pokazują, że 100% nastolatków w wieku 13-18 dzieliło w marcu 2012 swój czas między portale społecznościowe a serwisy z informacjami z kategorii „Kultura i rozrywka”.

e-wiedza

Sieć, a nie książka to coraz częściej również pierwsze źródło, do którego sięgają uczniowie. Korzysta z niej niemal 73% dzieci i ponad 86% młodzieży w wieku szkolnym. O ile wśród uczniów szkół podstawowych wsparcia merytorycznego w edukacji szuka więcej chłopców (zasięg 74%) niż dziewczynek (zasięg 71,2%), to w grupie gimnazjalistów i licealistów prym wiodą młode kobiety (zasięg 87,7%). Zasięg wśród ich rówieśników wynosi 84,57%.


źródło: Gemius.pl