Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Najprostszy portal bankowy w Polsce od K2

Agencja K2, w ramach stałej współpracy z PKO Bankiem Polskim, przygotowała serwis PKObp.pl. Serwisowi nadano zupełnie nowy wymiar. Wyróżnia go łatwość użytkowania, minimalizm i przejrzystość.

Tworząc nową stronę PKO Banku Polskiego autorzy postawili na odważne rozwiązanie.

Projektując nowy wygląd poszukiwano formy, która dałaby użytkownikowi poczucie maksymalnej prostoty i wygody użytkowania – poczucie bezpieczeństwa. I tak, ilość informacji umieszczonych w serwisie zredukowano do minimum, postawiono na przejrzystość, bardzo oszczędne operowanie detalami i kolorem, który pojawia się tylko w obszarach wizerunkowych czy promocyjnych. Czysta, niemalże ascetyczna forma, pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał nowej identyfikacji Banku. Tym samym strona główna nie onieśmiela, a raczej zachęca do dalszej interakcji i poszukiwania informacji.

czytaj:   Prasa na iPada

Projektując nawigację skorzystano z doświadczeń zdobytych przy projektowaniu urządzeń mobilnych, które wymuszają prostotę obsługi. Nawigację oparto o duże przyciski. Zrezygnowano z tradycyjnego, rozbudowanego menu. Nowatorskie podejście do nawigacji sprawia, że poruszanie się po serwisie jest odbierane jako intuicyjne i łatwe do przyswojenia. W wyborze produktu pomagają filtratory – narzędzia, które dopasowują ofertę do osobistych preferencji Klientów i pozwalają porównać produkty między sobą. Czysta forma serwisu sprzyja łatwemu przyswajaniu informacji.

czytaj:   Pogromcy Dymu czyli MythBusters w polskim wydaniu

 

PKO Bank Polski, to bank, który posiada bardzo szeroką ofertę skierowaną do wszystkich grup klientów: młodzieży, osób starszych, firm i korporacji, po wyspecjalizowane produkty dla deweloperów i wspólnot mieszkaniowych, czy jednostek samorządów terytorialnych. Zaprojektowanie tak rozbudowanego portalu, było dużym wyzwaniem. – tłumaczy Maciek Lipiec, User Experience Director K2. – W branży finansowej brakuje innowacji. Większość serwisów bankowych jest do siebie podobna. Banki kopiują od siebie rozwiązania, ich serwisy są przeładowane informacjami, które przytłaczają użytkownika. Chcieliśmy pokazać nowe podejście do bankowości i stworzyć dla największego polskiego banku serwis, który będzie najprostszym portalem bankowym w Polsce. – dodaje Maciej Lipiec.

czytaj:   K2 i Decathlon wracają do szkoły!


Projekt przebadano prowadząc testy zadaniowe na prototypie (testy usability) i eyetracking projektów graficznych na grupie ponad 100 klientów. Większość badanych doceniło mimalistyczną formę i wysoko oceniło prostotę, przejrzystość i czytelność nowego serwisu.

źródło:k2.pl