Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

NaviExpert może przedłużać klientom do woli

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę w sprawie reklamy NaviExpert. Skarżący twierdził, że hasło, którym przedsiębiorstwo promowało swoje usługi było obrzydliwe.

„Przedłuż sobie” – w ten sposób NaviExpert zachęcał klientów do dalszego korzystania z programu lojalnościowego i przedłużenia abonamentu na korzystanie z map nawigacji samochodowej. Anonimowa osoba złożyła w sprawie hasła skargę do Komisji Etyki Reklamy twierdząc, że jest ono obrzydliwe i „rodzi jednoznaczne skojarzenia związane z niechcianymi reklamami dot. przedłużania przyrodzenia”.

W czasie posiedzenia Komisji Etyki Reklamy, przedstawiający i popierający skargę arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy NaviExpert za sprzeczną z dobrymi obyczajami. Twierdził też, że reklama nie była zgodna z zasadami uczciwej konkurencji i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.

KER stwierdziła, że zarzuty były sformułowane zbyt ogólnikowo. Ponadto członkowie Komisji nie mieli wątpliwości, że hasło dotyczyło jedynie przedłużenia abonamentu. Sformułowanie „Przedłuż sobie” umieszczone na stronie internetowej NaviExpert było rozbudowane o zdania tłumaczące szczegółowo, że chodzi o nawigację samochodową, a nie męskie przyrodzenie. Komisja zwróciła też uwagę, że skarga była anonimowa i mogła być próbą nieuczciwej walki z konkurencją.

Źródło: Rada Etyki Reklamy