Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Niemoralny efekt push-up marki Esotiq

Tym razem do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko reklamie telewizyjnej kremu do biustu marki Esotiq. Eksperci nie dopatrzyli się w przedmiotowym spocie naruszenia norm Kodeksu i oddalili wniosek.

esotiq joanna krupa

Skarżąca w prawidłowo złożonej skardze podniosła, iż „reklama jest emitowana bez ograniczeń czasowych. Chodzi mi tu zwłaszcza o porę nadawania. Jeśli reklama jest emitowana o każdej porze dnia, tak jak w tym wypadku o godz. 9:20 w sobotę, to z założenia oglądają ją też dzieci. Powinna więc być powściągliwa w prezentowanych treściach językowych i ZWŁASZCZA WIZUALNYCH. A tu pani opowiada o powiększaniu i podnoszeniu biustu, by lepiej “wyglądał na randce czy w sypialni”, co bardzo nie pasuje do śniadaniowej pory. W dodatku czyni to językiem, którego nie powinny słuchać dzieci. Myślę, że reklama może budzić niezdrowe zainteresowanie seksem u dzieci w szkole podstawowej, a nawet w wieku przedszkolnym. (art. 32 KER). Z mojego kobiecego punktu widzenia reklama poniża kobiety. Kobieta to w tej reklamie tylko biust – musi być jędrny, podniesiony i ze sterczącymi sutkami, tylko wtedy randka w sypialni będzie udana…….. To jest obrzydliwe i niesmaczne. Jednak jestem dorosła, potrafię sobie poradzić z takimi sugestiami, ale co z dziećmi i młodzieżą???? Pora emisji powinna być ograniczona do godzin jeśli nie nocnych to chociaż późnowieczornych.”.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=fj4-NF7nGpI’]

Zespół Orzekający uznał, że przekaz promujący krem do biustu marki Esotiq był prowadzony w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Zdaniem Rady Reklamy spot telewizyjny jest zgodny z przyjętymi normami społecznymi i nie dyskryminuje, ani nie poniża kobiet. W opinii Zespołu Orzekającego reklama mieści się w ramach przyjętych norm etycznych i nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.


Źródło: Rada Etyki Reklamy